2022-08-18, 22:57
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Har jag sagt det? Du verkar bötttråkig

Översätt gärna till begriplig svenska.

Det gäller att vara övertydlig i överkant tydligen: Nej det är inget problem att resa till och träna på samma plats där tre nationer befinner sig samtidigt för att dra kunskap av varandra. Vi vill väl alla att sporten ska breddas, eller?

Fast nu försvinner du väl härifrån som du brukar i 10-14 dagar får man anta
Senast redigerad av katw 2022-08-18 kl. 23:19.
Citera
2022-08-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Översätt gärna till begriplig svenska.

Det gäller att vara övertydlig i överkant tydligen: Nej det är inget problem att resa till och träna på samma plats där tre nationer befinner sig samtidigt för att dra kunskap av varandra. Vi vill väl alla att sporten ska breddas, eller?

Fast nu försvinner du väl härifrån som du brukar i 10-14 dagar får man anta

Var bara som en lättsam liten pik att man reser och är på läger när det var just det som var kanske det största problemet (offentligt) att landslaget och Frida inte kom överens samt att de är på samma plats samtidigt (dock en slump).
Man behöver inte ta allt så allvarligt hela tiden. Jag kommer nog försvinna för gott i denna tråd.
Citera
2022-08-23, 13:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag är inte en av Fridas största fan eller supportrar men det är så mycket konstiga diskussioner i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Var bara som en lättsam liten pik att man reser och är på läger när det var just det som var kanske det största problemet (offentligt) att landslaget och Frida inte kom överens samt att de är på samma plats samtidigt (dock en slump).
Man behöver inte ta allt så allvarligt hela tiden. Jag kommer nog försvinna för gott i denna tråd.

Det Frida (och Maja) har sagt var att man ville slippa (för långa) resor till läger (framför allt) utomlands där träningspassen inte är optimerade utifrån vad hon (de) vill ha och att hon (de) fått för dålig återkoppling och uppföljning från landslagstränarna samt att lägrena innebar ett brott med den kontinuitet i träningen som hon (de) haft med sina personliga tränare på hemmaplan. En resa till Torsby (som tar en halv dag för Frida) där hon haft sin personliga tränare på plats och fått bra sparring i träningen från de tyska damerna är ju något helt annat än det som hon (de) varit kritiska mot.

Faktiskt svårt att uppfatta att du kom med en lättsam pik utan jag uppfattade att du kom med kritik som du själv ansåg var seriös och inte ett försök till vara lite rolig (särskilt om man också ser hur du har diskuterat Frida tidigare i den här tråden).
Senast redigerad av Alkibiades 2022-08-23 kl. 13:20.
Citera
2022-08-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag är inte en av Fridas största fan eller supportrar men det är så mycket konstiga diskussioner i denna tråd.

Det Frida (och Maja) har sagt var att man ville slippa (för långa) resor till läger (framför allt) utomlands där träningspassen inte är optimerade utifrån vad hon (de) vill ha och att hon (de) fått för dålig återkoppling och uppföljning från landslagstränarna samt att lägrena innebar ett brott med den kontinuitet i träningen som hon (de) haft med sina personliga tränare på hemmaplan. En resa till Torsby (som tar en halv dag för Frida) där hon haft sin personliga tränare på plats och fått bra sparring i träningen från de tyska damerna är ju något helt annat än det som hon (de) varit kritiska mot.

Faktiskt svårt att uppfatta att du kom med en lättsam pik utan jag uppfattade att du kom med kritik som du själv ansåg var seriös och inte ett försök till vara lite rolig (särskilt om man också ser hur du har diskuterat Frida tidigare i den här tråden).

Ok du tog det också allvarligt och måste förklara vad som har sagts. Det var en liten pik och smiletecken men Frida är väldigt känsligt för vissa härinne och man tar varje chans att tjafsa med andra personer därav hoppar jag nu ur denna tråd helt heja Sverige!
Citera
2022-08-28, 08:44
Medlem
Jenshalls avatar
https://www.expressen.se/tv/sport/langdskidor/reagerar-pa-bilderna-pa-frida-karlsson-kandes-inte-ratt/?referrer=rotator-item-1
Citera
2022-09-04, 20:07
Medlem
Kan vi hittat den avgörande anledningen till Frida brutit med landslaget. För några år sedan ville Calle spela i lokala fotbollslaget men det satte landslagsledningen stopp för, idag ville Frida spela fotboll med Remsle UIF och ingen kunde stoppa henne. Blev 3xKarlsson och 3 poäng.
Citera
2022-09-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Kan vi hittat den avgörande anledningen till Frida brutit med landslaget. För några år sedan ville Calle spela i lokala fotbollslaget men det satte landslagsledningen stopp för, idag ville Frida spela fotboll med Remsle UIF och ingen kunde stoppa henne. Blev 3xKarlsson och 3 poäng.
Jag tror inte det är anledningen till att Frida valt sitt eget spår. Det har enbart med hur träningen ska bedrivas. Att hon nu inte kan stoppas från att spela fotboll är en bonus.

Tror jag! :-)
Citera
2022-09-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jag tror inte det är anledningen till att Frida valt sitt eget spår. Det har enbart med hur träningen ska bedrivas. Att hon nu inte kan stoppas från att spela fotboll är en bonus.

Tror jag! :-)
Det tror jag har också. Mitt inlägg var menat som ett skämt.
Citera
2022-09-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Det tror jag har också. Mitt inlägg var menat som ett skämt.
Man skämtar inte om Frida!

Citera
2022-09-05, 06:40
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Att Frida och Maja sagt att det är förklaringen betyder ju inte nödvändigtvis att det är den verkliga förklaringen. Förklaringen är lite märklig då framförallt Frida (men även Maja) var som bäst i inledningen av säsongen, dvs jag är rätt övertygad om att det är delvis en efterhandskonstruktion.
Citera
2022-09-05, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Att Frida och Maja sagt att det är förklaringen betyder ju inte nödvändigtvis att det är den verkliga förklaringen. Förklaringen är lite märklig då framförallt Frida (men även Maja) var som bäst i inledningen av säsongen, dvs jag är rätt övertygad om att det är delvis en efterhandskonstruktion.
Vad är en efterhandskonstruktion och hur relaterar du det till deras prestationer förra året?
Citera
2022-09-05, 12:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg

Jag tror inte det är någon efterhandskonstruktion. Och ingen motsättning med att tycka det som de har sagt och var bra i början av säsongen. Det kan ju handla om vad som krävs för att ta nästa steg eller höja sin lägstanivå under hela säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in