2022-08-25, 14:18
Medlem
Draken55s avatar
Dom som tycker synd om ryssen som vägras visa till Europa...
läs

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hultqvist-s-ryskt-spionage-vid-svenska-ammunitionslager

Hade svenskar åkt till ryssland och kollat upp vapenförråd hade man ylat 24-7 på rysk tv och hotat med invasion.
Maria Goebbels Zakarova hade hotat med kärnvapen mot sverige...
Citera
2022-08-25, 16:08
Medlem
Sgt.Blands avatar
Fortum satsade stenhårt på rysk gas och gör nu den största förlusten i Nordens historia. Man blir riktigt varm inombords när putinslickarna nu faller en efter en.

https://twitter.com/dagensindustri/status/1562799063367446528
Citera
2022-08-25, 16:42
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Stäng ute alla ryssjävlar med ryska pass från västvärlden.
Låt de ruttna i sitt skitland.
Putin kommer ta Finland, Sverige och Norge av bara farten!
Det fixar han på max en vecka!

Nu hotar han med kärnvapen och vet att ingen kommer göra något.

Eventuellt hbtq-sverige men 300.000 motiverade välutbildade finnar fixar inte ryssen om de så kommer i miljontals..
Citera
2022-09-04, 08:50
Medlem
Stig-Britts avatar
Sanktionerna som Gud glömde

Ja, egentligen var det inte Gud som glömde sanktionerna, utan media. Och egentligen var det inte sanktioner, utan en en skjut-dig-själv-i-foten-pistol.

Minns ni dessa? Sanktionerna som skulle knäcka ryssen?

Låt se:

Citat:
Importförbud mot råolja och petroleumprodukter från Ryssland, med en utfasningsperiod på 6-8 månader och ett temporärt undantag för olja som levererars via rörledning.

Uteslutande av ytterligare tre ryska banker från betalningsmeddelandetjänsten SWIFT, däribland Rysslands största bank, Sberbank.

Förbud mot att köpa eller importera kol med ursprung i Ryssland från augusti 2022

Ryska medborgare och företag får inte längre delta i offentliga upphandlingar i EU

Förbud mot export av varor eller teknologi inom området järn och stål.

Importförbud avseende järn- och stålprodukter med ursprung i Ryssland eller som exporteras från Ryssland.

Förbud export av varor eller teknologi samt förbud mot investeringar samt försäkring och återförsäkring inom energisektorn.

Källa: https://www.regeringen.se/regeringens-politik/rysslands-invasion-av-ukraina/sammanstallning-av-sanktioner-mot-ryssland/

Ja, det finns ett helt gäng sanktioner. Som skulle få ryssen på fall. Hur är det nu, är det ryssen eller svensken som får betala för det här? Hur känns det för er andra att vara ett slagträ i ett totalt meningslöst och onödigt krig?

Ska vi vara stolta i Sverige nu. Nu när ryssen snart faller. Tack vare alla dessa sanktioner. Vad gör man inte för att få ryssarna på fall - Bregott för 90 kr eller 25kr/kWh, det gör väl ingenting i sammanhanget? Eller? Svensken? Just ja, glöm inte att du också ska betala för invandringen. Det är värt det. Tro mig, det blir bra det här.

Var sanktionerna egentligen en bra idé, vad säger ni andra? Jag menar, det var givetvis en bra idé, men HUR bra var idén på en skala från 10 till 20? Att det var en dålig idé kan jag inte tänka mig. Glöm inte jobba ordentligt nu så att vi kan täcka upp för det här med hjälp av skatter. Vi får nog höja dem lite grann, men om du jobbar ordentligt behöver vi kanske inte höja så mycket. Det är häftigt att betala skatt!
Citera
2022-09-04, 08:59
Medlem
zjCztVys avatar
Sade ifrån början att detta skulle påverka oss mer än ryssen, men var fan knappt någon som lyssnade i vanlig ordning. Andra svarade med att det skulle vara värt det, hopp, var det det?

Majoriteten av människor har fan ingen rätt att klaga, de fick exakt vad de ville ha. Bara att betala och hålla käften.
Citera
2022-09-04, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Var sanktionerna egentligen en bra idé
Absolut och de kommer fortsätta, ryssarna kan försöka bromsa mindre för att inte slita på oersättliga delar om de vill, att vi skulle göra oss beroende av ryssarna och bli underkastade deras vidriga beteende ser jag inte som aktuellt. Sedan är prisökningarna inte bara ett resultat av ryskt dampbarnsbeteende men klart det har påverkat.
Äckliga ryssympatisörer göra sig icke besvär.
Citera
2022-09-04, 09:20
Medlem
Brutus01s avatar
Politik: inrikes --> Politik: utrikes
/Moderator
Citera
2022-09-04, 11:27
Avstängd
Citat:
Ja, egentligen var det inte Gud som glömde sanktionerna, utan media. Och egentligen var det inte sanktioner, utan en en skjut-dig-själv-i-foten-pistol.

Låt se:

Källa: https://www.regeringen.se/regeringens-politik/rysslands-invasion-av-ukraina/sammanstallning-av-sanktioner-mot-ryssland/

Ja, det finns ett helt gäng sanktioner. Som skulle få ryssen på fall. Hur är det nu, är det ryssen eller svensken som får betala för det här? Hur känns det för er andra att vara ett slagträ i ett totalt meningslöst och onödigt krig?

Ska vi vara stolta i Sverige nu. Nu när ryssen snart faller. Tack vare alla dessa sanktioner. Vad gör man inte för att få ryssarna på fall - Bregott för 90 kr eller 25kr/kWh, det gör väl ingenting i sammanhanget? Eller? Svensken? Just ja, glöm inte att du också ska betala för invandringen. Det är värt det. Tro mig, det blir bra det här.

Var sanktionerna egentligen en bra idé, vad säger ni andra? Jag menar, det var givetvis en bra idé, men HUR bra var idén på en skala från 10 till 20? Att det var en dålig idé kan jag inte tänka mig. Glöm inte jobba ordentligt nu så att vi kan täcka upp för det här med hjälp av skatter. Vi får nog höja dem lite grann, men om du jobbar ordentligt behöver vi kanske inte höja så mycket. Det är häftigt att betala skatt!

Jo, effekterna (trots begränsade sanktioner) har haft en mycket stor effekt på ryssland, i synnerhet när du lägger till effekterna som marknaden (tänk biltillverkare, detaljister, globala brands) tagit.

Du kan ju själv jämföra här

https://yale.app.box.com/s/7f6agg5ezscj234kahx35lil04udqgeo
Citera
2022-09-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zjCztVy
Sade ifrån början att detta skulle påverka oss mer än ryssen, men var fan knappt någon som lyssnade i vanlig ordning. Andra svarade med att det skulle vara värt det, hopp, var det det?

Majoriteten av människor har fan ingen rätt att klaga, de fick exakt vad de ville ha. Bara att betala och hålla käften.

Ukrainatrollen försöker dock via medierna och staten fortsätta sin propaganda om att ryssland förlorar, ju mer man ser hur västvärlden faller bit för bit så kommer även de mest inbitna zelenksky älskarna att tvingas möta verkligheten
Citera
2022-09-04, 12:02
Medlem
Bassplays avatar
Förbud mot att köpa eller importera kol med ursprung i Ryssland från augusti 2022

Bara den meningen borde få er att förstå att allt är förbestämt.

När den börjar behövas som mest
Citera
2022-09-04, 15:38
Medlem
Tranquility Bass avatar
Alternativet att skicka pengar till en diktatur som invaderar sina grannländer militärt är ett betydligt sämre alternativt. I förläningen kommer ryssarna lida mer när man i praktiken är avskuren från handel med västvärlden, att vara beroende av Kina lär inte bli roligt.
Citera
2022-09-04, 17:01
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Låt se:

Du låter gnällig. Sanktionerna biter på Ryssland så in i helvete. Det mesta visar sig lite längre fram när grejer går sönder och det saknas reservdelar etc. Vi bör fortsätta med fler sanktioner för övrigt. Vi drabbas endast marginellt. Inflationen var inte orsakad av sanktioner, den fanns där redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in