2021-03-21, 20:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Tillfället gavs och han tog det.

Ok, men frågan är hur P visste att hon skulle promenera den sista biten? Det måste nästan ha pratats om det i samband med att dom skulle lämna lägenheten kan man tycka.
Men enligt Berit, i Svenska Fall så var det inte planerat utan Eva bad helt oväntat att få kliva av.

Det naturliga med tanke på rådande väder hade ju varit att Berit skjutsade Eva hela vägen hem. Hon hade ju ändå kunnat rasta Laban utanför föräldrahemmet.

P måste ha vetat annars hade han aldrig cyklat efter. Alt. är att han chansade för han visste att Eva ibland valde att gå sista biten med hunden.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-21 kl. 20:29.
Citera
2021-03-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok, men frågan är hur P visste att hon skulle promenera den sista biten? Det måste nästan ha pratats om det i samband med att dom skulle lämna lägenheten kan man tycka.
Men enligt Berit, i Svenska Fall så var det inte planerat utan Eva bad helt oväntat att få kliva av.

Det naturliga med tanke på rådande väder hade ju varit att Berit skjutsade Eva hela vägen hem. Hon hade ju ändå kunnat rasta Laban utanför föräldrahemmet.
Både anneli och Eva gjorde alltid så, gick den sista biten för att rasta Laban, spelar ingen roll vilket väder det var.
Citera
2021-03-21, 21:08
Avslutad
Citat:
Både anneli och Eva gjorde alltid så, gick den sista biten för att rasta Laban, spelar ingen roll vilket väder det var.

Är man hundägare går man i alla väder, man byter bara kläder.

Men frågan är vem mördade Eva.
Vi spekulerar i att det var Mr P då.
Då lär ju BÅ ha fattat detta direkt ??
Var det därför hon flydde Kramfors ?

Var BÅ stora kärlek Mr P?
Men kärleken var inte besvarad?
Mr P älskade Eva och han gillade att leka med att göra BÅ svartis.

BÅ stöttade Mr P en tid efter mordet men valde sedan att lämna staden för gott då hon inte var önskad av Mr P.
Kanske blev hon rent av rädd för Mr P då hon förstod vad han hade gjort kort därefter.

Nä jag tycker det känns mer logiskt att det är någon annan som mördade Eva, nämligen Gudfadern som har psykiska problem, knarkade, var lite allmänt utanför, kanske hade känslor för Eva då han sett henne med hunden många gånger. Kanske stannade Eva och pratade med Gudfadern ofta på vägen hem. Däremot var Eva aldrig intresserad av Gudfadern och det kunde han inte acceptera.

Vem har spritt ryktet om att man ska ha skurit av huvudet och bytt plats med hundens huvud ?
Detta skulle enbart polisen och mördaren ha kunnat känna till, möjligen dom som hittade Eva också.
Citera
2021-03-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Är man hundägare går man i alla väder, man byter bara kläder.

Men frågan är vem mördade Eva.
Vi spekulerar i att det var Mr P då.
Då lär ju BÅ ha fattat detta direkt ??
Var det därför hon flydde Kramfors ?

Var BÅ stora kärlek Mr P?
Men kärleken var inte besvarad?
Mr P älskade Eva och han gillade att leka med att göra BÅ svartis.

BÅ stöttade Mr P en tid efter mordet men valde sedan att lämna staden för gott då hon inte var önskad av Mr P.
Kanske blev hon rent av rädd för Mr P då hon förstod vad han hade gjort kort därefter.

Nä jag tycker det känns mer logiskt att det är någon annan som mördade Eva, nämligen Gudfadern som har psykiska problem, knarkade, var lite allmänt utanför, kanske hade känslor för Eva då han sett henne med hunden många gånger. Kanske stannade Eva och pratade med Gudfadern ofta på vägen hem. Däremot var Eva aldrig intresserad av Gudfadern och det kunde han inte acceptera.

Vem har spritt ryktet om att man ska ha skurit av huvudet och bytt plats med hundens huvud ?
Detta skulle enbart polisen och mördaren ha kunnat känna till, möjligen dom som hittade Eva också.
Jag respekterar vad du tror.
Citera
2021-03-22, 06:20
Medlem
Citat:
Ja ungefär så kan man sammanfatta honom. Och den trevlige postmannen som ingen misstänker längre utan Guran, vem skriver det? Skuggor hit o dit. Undrar just varför han är så jävla rädd att visa sig ute? Han vet att människorna vet. Han kan inte vara ute som vanligt och det började år innan pandemin. Han kan gömma sig hos det där tokiga fruntimret han lyckats fått tag på. Måste vara något fel på henne. Om hon inte redan fattat så förstår hon snart. Hans äganderätt, vansinnessvartsjukan, smäll på käften i fyllan och full är nog mest varje dag.

Det verkar som om du har stenkoll på allt som PAJ har för sig. Har han skaffat ett fruntimmer nu? Som är en idiot också enligt dig. Du vet alltid vem han umgås med och vad han gör. Du vet exakt vad han tänker och vad alla anser om honom? Och "full är nog mest varje dag" trots att han kör bil varje dag med posten så säger du att han är full var och varannan dag?
Vet du vad som är så patetiskt med detta, förutom att du framstår som en fanatisk stalker, jo
det som är patetiskt är att du trots din påstått höga IQ inte tycks kunna formulera en vettig mening när du säger "full är nog mest varje dag". Det ska skrivas så här "är nog full mest varje dag". Det här kan man ju tolka på två sätt. Antingen har de sänkt kraven för inträde i MENSA eller så är det du själv som som inte är riktigt nykter när du sitter här och skriver
Citera
2021-03-22, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Det verkar som om du har stenkoll på allt som PAJ har för sig. Har han skaffat ett fruntimmer nu? Som är en idiot också enligt dig. Du vet alltid vem han umgås med och vad han gör. Du vet exakt vad han tänker och vad alla anser om honom? Och "full är nog mest varje dag" trots att han kör bil varje dag med posten så säger du att han är full var och varannan dag?
Vet du vad som är så patetiskt med detta, förutom att du framstår som en fanatisk stalker, jo
det som är patetiskt är att du trots din påstått höga IQ inte tycks kunna formulera en vettig mening när du säger "full är nog mest varje dag". Det ska skrivas så här "är nog full mest varje dag". Det här kan man ju tolka på två sätt. Antingen har de sänkt kraven för inträde i MENSA eller så är det du själv som som inte är riktigt nykter när du sitter här och skriver
Jag dricker inte.
Citera
2021-03-22, 07:40
Medlem
Citat:
Jag dricker inte.
Du verkar bli arg på att jag vet. Anledning till det?
Citera
2021-03-22, 12:00
Avslutad
Citat:
Tillfället gavs och han tag det.

Jag tycker den avgörande frågan är Var det Mr P eller Gudfadern som mördade Eva ?

Mr P känns lite mer omständligt och jag tror inte han har psyket ?
Känner dock varken Mr P eller Gudfadern men vad jag förstår är båda lite udda typer.

Det känns som det var en tidsfråga innan någon i Mr Ps gäng blev mördad på grund av drogerna och sexet, svartsjuka.

Andra i Gudfaderns umgängeskrets verkar också ha klarat sig väldigt dåligt efter Eva mordet, sedan 80 talet verkar ju flertalet av Gudfaderns umgänge ha hamnat snett.

Eva mördades under tiden när Pulvercity var som störst.
Det känns som det INTE var en tillfällighet att hon mördades.
Skulle det tex varit en våldtäktsman tror jag vi hade fått se fler sexbrott.

Men det verkar som mördaren nöjde sig med att döda Eva ?
Detta kan man ju dra slutsatsen av att Eva var målet från början och hon var inte slumpmässigt utvald så som media har velat få det till, även polisen letade efter någon random mördare men man skulle ha letat i hennes närmaste krets och närområdet.
Citera
2021-03-22, 12:22
Medlem
Sk pulvercitys storhetstid var väl ändå på 70-talet, inte 87. Eva var målet för P, hans svartsjuka, äganderätt, han har inga som helst gränser, han blir faktiskt galen. Jag har sett det många gånger, jag har hört hur han pratar om kvinnor och det är inte roligt att höra. Jag har aldrig träffat på någon annan som brinner av svartsjuka som P visat upp.
Citat:
Jag tycker den avgörande frågan är Var det Mr P eller Gudfadern som mördade Eva ?

Mr P känns lite mer omständligt och jag tror inte han har psyket ?
Känner dock varken Mr P eller Gudfadern men vad jag förstår är båda lite udda typer.

Det känns som det var en tidsfråga innan någon i Mr Ps gäng blev mördad på grund av drogerna och sexet, svartsjuka.

Andra i Gudfaderns umgängeskrets verkar också ha klarat sig väldigt dåligt efter Eva mordet, sedan 80 talet verkar ju flertalet av Gudfaderns umgänge ha hamnat snett.

Eva mördades under tiden när Pulvercity var som störst.
Det känns som det INTE var en tillfällighet att hon mördades.
Skulle det tex varit en våldtäktsman tror jag vi hade fått se fler sexbrott.

Men det verkar som mördaren nöjde sig med att döda Eva ?
Detta kan man ju dra slutsatsen av att Eva var målet från början och hon var inte slumpmässigt utvald så som media har velat få det till, även polisen letade efter någon random mördare men man skulle ha letat i hennes närmaste krets och närområdet.
Citera
2021-03-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2021-03-21, 09:16 länk
Handfatstrallaren
Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...
2019-04-28, 11:56 länk
boanchga
Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...
2021-03-20, 20:04 länk
boanchga
Jag kallar er för att försöka mörka sanningen.
Försöka mörka sanningen?

2021-03-20, 20:32 länk
boanchga
Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta.
Vad är det som inte går att berätta, inte får berättas?

Beror det på:

2012-02-20, 10:31 länk
fisklisa
Jag har alltid undrat hur, ryktena som har gått är att mördaren hade bytt huvuden på hunden och Eva.
mördaren hade bytt huvuden på hunden och Eva

Vad vet boanchga?

Vad är det som inte får berättas här?

Vilken sanning försöker mörkas?

2021-03-20, 20:01 länk
Pudelfrillan
Du som är Annelis vän borde ha svaret på om Laban visste vem GN var eller om han var en total främling för hunden?
2021-03-20, 20:05 länk
Boanchga
Laban skulle inte låtit sig fångas av GN, utan någon som kände honom....
2021-03-20, 20:55 länk
Boanchga
Finns ingen annan, och, ingen hade kunnat fånga in Laban som inte kände honom mycket väl, han var överhuvudtaget inte intresserad av att komma i närheten av människor han inte kände.
Jag kände honom drygt ett år, han ville inte bli klappad av mig och jag har god hand med hundar, hade även då.
Jag kände honom (hunden Laban) drygt ett år.

I artikeln ”När döden kom till Kramfors” från dacostarkivet står det:
Laban Evas syster Anneli ägde en 9-årig finnspets, en art som inte ska vara så sällskaplig och beskrivs som skällig och svårtillgänglig, polisen menade att hunden kunnat läsa av situationen, men hade en främling ändå kunnat komma tillräckligt nära hunden för att kunna avliva den? Enligt väninnor till Eva var Laban ointresserad av människor, en ”one man’s dog”, och skulle inte gå nära främlingar. Var gärningsmannen bekant med Eva och kunde locka till sig hunden och döda den med ett stick i halsen?
Laban Evas syster Anneli ägde en 9-årig finnspets.

Det här går bara inte ihop?

Antingen har Anneli ENDAST ägt Laban i drygt ett år, ELLER också har Anneli och Boanchga ENDAST varit vänner i drygt ett år!

Nåja, boanchga kommer naturligtvis inte berätta det här, vissa saker går inte att berätta, får inte berättas, sanningen ska mörkas.

Hursomhelst, hur dödar man ENKLAST en svårtillgänglig hund med ENDAST ett hugg?

- Mördaren hugger givetvis huvudet av hunden med en kniv; dolk; svärd på ett ”avstånd”.

Därefter hugger mördaren huvudet av Eva.

Sedan byter mördaren huvuden på Eva och hunden.

Måhända är det boanchga som har gjort det ...

Där sa du nåt. Motivet skulle kunna vara svartsjuka eftersom hon verkar helt besatt av Mr P. Kanske han hade dumpat henne till förmån för Eva och nu vill hon hämnas genom att kasta skit på honom därför att det indirekt skulle vara hans fel alltihop
Citera
2021-03-22, 18:32
Avslutad
Hur hittades Eva?
Vem hittade henne?
Alla dessa vitten som ska ha sett cykeln ligga i diket, någon såg Laban springa runt, någon såg Eva stiga ur bilen, någon såg en man cykla iväg snabbt men ingen såg eller hörde när Eva mördades.
Jag finner det ytterst märkligt att det finns så många olika vitten före och efter mordet.
Mördaren måste ha legat och tryggt eller så bodde han nära och kunde till slut även tysta Laban när han såg att läget var lugnt.
Mördaren måste haft en extrem tur att inte bli påkommen med tanke på alla vittnen.
Jag finner detta ytterst märkligt.
Citera
2021-03-22, 19:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Hur hittades Eva?
Vem hittade henne?

Alla dessa vitten som ska ha sett cykeln ligga i diket, någon såg Laban springa runt, någon såg Eva stiga ur bilen, någon såg en man cykla iväg snabbt men ingen såg eller hörde när Eva mördades.
Jag finner det ytterst märkligt att det finns så många olika vitten före och efter mordet.
Mördaren måste ha legat och tryggt eller så bodde han nära och kunde till slut även tysta Laban när han såg att läget var lugnt.
Mördaren måste haft en extrem tur att inte bli påkommen med tanke på alla vittnen.
Jag finner detta ytterst märkligt.

Det började sökas i närområdet vid 14-15 -tiden under lördagseftermiddagen. En granne fick då syn på något som såg "konstigt" ut inne i skogsdungen, det visade sig vara ett ben som stack upp. Man gick då upp till föräldrahemmet för att berätta, varpå Anneli sprang ner, in i dungen och hittade Eva.

I lokaltidningen stod det att det fanns ett vittne som hade sett Eva Söderström kliva ur en bil vid Limstakorset men den uppgiften stämmer inte enligt 'echoesofglory'.

Dom 5 vittnena i kronologisk ordning:

Eva's mor hörde Laban's skall strax efter kl. 23.

Grannungdomarna i bilen såg Laban springa lös och skälla uppe vid föräldrahemmet ca. Kl. 23:15.
Samma ungdomar såg cykeln ligga slängd på vägen när dom körde nerför Långbacken ca kl. 23:15-20.

En bilist som är påväg till jobbet tidig lördag morgon ser också cykeln.

Ytterligare en bilist passerar mordplatsen vid 05-tiden på morgonen - då är cykeln borta.

"Hundvittnet" hörde av sig till polisen ca. 5 dagar efter mordet och berättade att han nästan blev rammad av en cyklist som kom i hög fart och svängde in mot Bruket ca kl. 22:50-22:55 ("bakvägen" via Kontorsvägen).
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-22 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in