2022-09-03, 22:38
  #208609
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, det är bara det att det är förbjudet i RySSland att ens nämna hur länge "specialoperationen i Ukraina" har pågått!
Vilket säger en hel del om "stabiliteten" hos den ryska cancersvulsten och hur rädd ledningen är för det egna folkets reaktioner på, t.ex. en allmän mobilisering.🙂

Sedan kan det ju vara kul för dig att veta att de rySSa vapnen och ammunitionen tar slut runt nyår!😄

https://theins.ru/en/politics/254573

Slava Ukraini!

Även om de har ammunition kvar så kommer de inte att ha några soldater kvar att avfyra den.
Citera
2022-09-03, 22:38
  #208610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag trodde Rysslands kärnvapen var odugliga? Vidare, finns det ett spel teoretiskt moment här. Om Ryssland svarar med kärnvapen så svarar västvärlden med kärnvapen. Det verkar inte som du vill riskera något själv. Du verkar vara villig att slåss till den sista ukrainaren men inte uppoffra något själv. Ukraina har förövrigt direkt frågat om NATO och EU kan skicka trupp vilket de har blivit nekade precis som de har blivit nekade en lång rad av de vapen i både kvalitet och kvantitet som de efterfrågat. Om "Slava Ukraini" skall ha något värde för Ukraina bör du också vara för en intervention - och där med riskera något själv. Om inte gör du bäst i att argumentera för en diplomatisk lösning på den här konflikten.

Din argumentation är riktigt konstig. Du menar att bara för att väst inte vill riskera ett kärnvapenkrig så ska Ukraina förhandla med ett terroristland? För övrigt verkar i nuläget en diplomatisk lösning obehövlig med tanke på antalet ryska orcher som dagligen tas av daga. Jag förstår att ni ryssar och serber gärna vill förhandla eftersom ni tydligen inte är så framgångsrika med er invasion som i fornstora dar

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-03, 22:41
  #208611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
En massa erbjudanden om gay avsugningar

1.0 Nej tack, ni får böga er med varandra.


Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du har inte läst artikeln. Så du brölar bara ut vad du tror.

1. Inte alls, jag kallar artikeln ett falsarium till sin natur och antagligen beställt för att "lugna" Ukrainska nerver då Ukraina antagligen har ont om ammunition och västs ammunitionslager också börjat sina på sina ställen.

2. Det går att estimera Ryska och Sovjetiska lager och överlager från andra post-Sovjetiska armeer med liknande upplägg. Serbien och Montenegro har exempelvis 65k militärer. Bortsett från övningsanvänd ammunition kastar eller demilitariserar Serbien årligen ca. 4.5 kiloton artilleriammunition. Exakt hur mycket de övar vet vi inte. Ett estimat för Rysslands ammunitionsförråds årliga demilitarisering är då att expandera Serbiens siffror till Rysslands storlek dvs. ca. 2 miljoner militärer, dvs. ca. 140kTon artilleri ammunition som kastas årligen. Antagligen är siffrorna ännu större för Ryssland eftersom Ryssland har mycket mer artilleri och strategiska artilleri resurser medan Serbien antagligen bara har 1 eller 2 större artilleriförband. Det kan alltså handla om ca. 200 kiloton artilleri ammunition som kastas årligen oaktat den okända övningsmängden.

3. Det finns estimat på nätet för hur länge Sovjet ammunition kan användas efter långtidslagring. 50 år anges av en del källor. Hur länge som helst enligt andra källor.

4. Ifall vi tror på 25 år med 100% eller 99.9% funktionalitet pratar vi alltså om ett beräknat överskott på 5Mton eller 5000Kton. Ifall vi påstår att den genomsnittliga granaten väger 50kg innebär detta ett överskott på ca. hundra miljoner granater. Eller i praktiken möjligheten att i 2000 dagar spendera 50.000 granater per dag, dvs. fem och ett halvt års krig i nuvarande storlek utan någon tillverkning.
4.1. Tror vi på 50 år är allting dubbelt.
4.2. Och i dessa siffror ingår inte krigsmässig nytillverkning av granater eller övningsanvändning.

5. Som du ser är det ganska enkelt att bevisa att din artikel är humbug. Antagligen handlar din artikel om det här: https://www.businessinsider.com/army-buying-thousands-artillery-shells-to-prepare-for-conventional-war-2018-2?r=US&IR=T

5.1. Vilket är anledning till att Ukraina är i Sverige och tigger Excalibur granater m.m. Sverige har nämligen världens största lagar av sådana.

5.2. Bye-bye
__________________
Senast redigerad av BehindRayban 2022-09-03 kl. 22:53.
Citera
2022-09-03, 22:48
  #208612
Medlem
Zahles avatar
Ukraina har fått lida tillräckligt med denna konflikt som hade kunnats undvika om inte väst hade försöjt landet med vapen för att folk ska dö i onödan.

En stor del av landets befolkning har inget emot Ryssland, det är fortfarande en broderskapskänsla mellan Ryssar och Ukrainare och många vill ha en villkorslös kapitulation.

Ryssland har lovat att beskydda Ukrainas territoriella integritet och detta är ett löfte som aldrig kommer att brytas. Om Ukraina ger en villkorslös kapitulation kommer man inte tappa en endaste kvadratkilometer.

Det enda som händer är att Zelenskys regering får lämna och utlysa nyval. Hur många liv ska Zelensky kasta bort för sin prestige?

Freden är ett samtal bort för Ukraina och man riskerar absolut inget, Ryssland kommer ta hand om landet och kommer inte ta någon mark. Ryssland kommer förmodligen hjälpa med att bygga upp landet med.
Citera
2022-09-03, 22:57
  #208613
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Även om de har ammunition kvar så kommer de inte att ha några soldater kvar att avfyra den.

Jo, det kommer de att ha: det finns många som sitter i fängelse i RySSland och många hemlösa. Sedan finns ju polen hjärtsjuka, diabetessjuka alkoholister, med grav fetma och plattfot rekrytera ifrån!🙂
Citera
2022-09-03, 22:57
  #208614
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Ukraina har fått lida tillräckligt med denna konflikt som hade kunnats undvika om inte väst hade försöjt landet med vapen för att folk ska dö i onödan.

En stor del av landets befolkning har inget emot Ryssland, det är fortfarande en broderskapskänsla mellan Ryssar och Ukrainare och många vill ha en villkorslös kapitulation.

Ryssland har lovat att beskydda Ukrainas territoriella integritet och detta är ett löfte som aldrig kommer att brytas. Om Ukraina ger en villkorslös kapitulation kommer man inte tappa en endaste kvadratkilometer.

Det enda som händer är att Zelenskys regering får lämna och utlysa nyval. Hur många liv ska Zelensky kasta bort för sin prestige?

Freden är ett samtal bort för Ukraina och man riskerar absolut inget, Ryssland kommer ta hand om landet och kommer inte ta någon mark. Ryssland kommer förmodligen hjälpa med att bygga upp landet med.

Mitt fetmarkerande. Förlåt men är du autistisk och lite dum i huvudet? Ta hand om landet? Hurdå, precis som dom jämnat Mariupol med marken, eller hur dom har visat sitt riktiga ansikte för ukrainarna?
Dom vill ju ha Donbass(säger dom, dom vill nog ha hela Ukraina), så hur kan du säga att dom inte vill ha mark..?
Citera
2022-09-03, 22:58
  #208615
Medlem
zergrushs avatar
Verkar som Kadyrov, en av Putins mest lojala stöttepelare, har gett upp eller tröttnat?
https://twitter.com/maxseddon/status/1566055547597643781
Citat:
Ramzan Kadyrov just released a weird video in which he says he is the longest-serving Russian governor and thinks “my time has come, before they kick me out.”
Is he resigning?
Citera
2022-09-03, 22:59
  #208616
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, det är bara det att det är förbjudet i RySSland att ens nämna hur länge "specialoperationen i Ukraina" har pågått!
Vilket säger en hel del om "stabiliteten" hos den ryska cancersvulsten och hur rädd ledningen är för det egna folkets reaktioner på, t.ex. en allmän mobilisering.🙂

Sedan kan det ju vara kul för dig att veta att de rySSa vapnen och ammunitionen tar slut runt nyår!😄

https://theins.ru/en/politics/254573

Slava Ukraini!

Vad brukar ni narkomaner säga rörande att sprida "desinformation" i ett krig?

I Ryssland är det olagligt att ljuga om Ryssland och hennes intressen

Samma sak gäller för Ukraina (alla oppsitionspartier förbjöds och all media förutom statsmedian förbjöds).

Och gissa vad, samma sak gäller i Sverige vid händelse av krig.

Citera
2022-09-03, 23:05
  #208617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Ukraina har fått lida tillräckligt med denna konflikt som hade kunnats undvika om inte väst hade försöjt landet med vapen för att folk ska dö i onödan.

En stor del av landets befolkning har inget emot Ryssland, det är fortfarande en broderskapskänsla mellan Ryssar och Ukrainare och många vill ha en villkorslös kapitulation.

Ryssland har lovat att beskydda Ukrainas territoriella integritet och detta är ett löfte som aldrig kommer att brytas. Om Ukraina ger en villkorslös kapitulation kommer man inte tappa en endaste kvadratkilometer.

Det enda som händer är att Zelenskys regering får lämna och utlysa nyval. Hur många liv ska Zelensky kasta bort för sin prestige?

Freden är ett samtal bort för Ukraina och man riskerar absolut inget, Ryssland kommer ta hand om landet och kommer inte ta någon mark. Ryssland kommer förmodligen hjälpa med att bygga upp landet med.

Om Ryssland har lovat att beskydda Ukrainas territoriella integritet så är det märkligt att man invaderar sagda land samt bombar, mördar och torterar dess befolkning.
Citera
2022-09-03, 23:06
  #208618
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Ukraina har fått lida tillräckligt med denna konflikt som hade kunnats undvika om inte väst hade försöjt landet med vapen för att folk ska dö i onödan.

En stor del av landets befolkning har inget emot Ryssland, det är fortfarande en broderskapskänsla mellan Ryssar och Ukrainare och många vill ha en villkorslös kapitulation.

Ryssland har lovat att beskydda Ukrainas territoriella integritet och detta är ett löfte som aldrig kommer att brytas. Om Ukraina ger en villkorslös kapitulation kommer man inte tappa en endaste kvadratkilometer.

Det enda som händer är att Zelenskys regering får lämna och utlysa nyval. Hur många liv ska Zelensky kasta bort för sin prestige?

Freden är ett samtal bort för Ukraina och man riskerar absolut inget, Ryssland kommer ta hand om landet och kommer inte ta någon mark. Ryssland kommer förmodligen hjälpa med att bygga upp landet med.

Ha, ha, ha! Cirka 90 procent av ukrainarna vill köra ut varenda en av den ryska cancersvulstens soldater ur landet. Och de är beredda att spilla ukrainsk blod för att uppnå det. Hoppas att vi skulle resonera på samma sätt om Sverige angrepp av RySSland! Så även, om, Zelensky, rent hypotetiskt, skulle vilja förhandla med det ryska monstret, så kan han inte göra det pga den ukrainska folkopinionen!

Får du verkligen något betalt för ett så uselt inlägg? Även trollfabriker borde ju, i alla fall, ha något kvalité krav!
Citera
2022-09-03, 23:07
  #208619
Moderator
-Info-s avatar
Rysstrollen är duktiga på att ta fram förfalskade dokument och sedan låtsas att de är äkta. Det senaste (som började cirkulera idag) är detta falska dokument:

Citat:
An American report on the results of the inspection of Ukrainian units being trained in England has been published on the Internet. The report says that the fire and tactical training of Ukrainians is going very badly.

https://twitter.com/AZmilitary1/status/1566023495665999873/photo/1

"Dokumentet" är en amerikansk rapport som säger att utbildningen av de ukrainska soldaterna i England går dåligt.


Så vad är det som är fel på dokumentet?

1. Blanketten de använt är ett standardformulär för bedömning av enskilda soldater. Denna blankett kan vem som helst ladda ned gratis från internet från sajter som tillhandahåller blankettmallar. T.ex här: https://formspal.com/pdf-forms/da-4856/

2. Det finns en del språkliga fel på texten som tyder på att texten är författad av en icke-engelskspråkig.

3. Författaren till dokumentet ska vara en amerikan, men ändå så har han skrivit 10 000 som "10.000". En amerikan skriver alltid "10,000".

Det står lite mer i Twitter-kommentarerna.


Hänvisar något ryskt troll på Flashback till detta dokument så vet ni nu redan i förväg att det är falskt.


Två andra förfalskade dokument som rysstrollen hänvisat till tidigare är:

#1 : https://www.flashback.org/sp81206017
#2 : https://www.flashback.org/sp81393770

De handlar om ukrainska förluster under kriget. Men naturligtvis var även de förfalskade.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2022-09-03 kl. 23:34.
Citera
2022-09-03, 23:08
  #208620
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1.0 Nej tack, ni får böga er med varandra.




1. Inte alls, jag kallar artikeln ett falsarium till sin natur och antagligen beställt för att "lugna" Ukrainska nerver då Ukraina antagligen har ont om ammunition och västs ammunitionslager också börjat sina på sina ställen.

2. Det går att estimera Ryska och Sovjetiska lager och överlager från andra post-Sovjetiska armeer med liknande upplägg. Serbien och Montenegro har exempelvis 65k militärer. Bortsett från övningsanvänd ammunition kastar eller demilitariserar Serbien årligen ca. 4.5 kiloton artilleriammunition. Exakt hur mycket de övar vet vi inte. Ett estimat för Rysslands ammunitionsförråds årliga demilitarisering är då att expandera Serbiens siffror till Rysslands storlek dvs. ca. 2 miljoner militärer, dvs. ca. 140kTon artilleri ammunition som kastas årligen. Antagligen är siffrorna ännu större för Ryssland eftersom Ryssland har mycket mer artilleri och strategiska artilleri resurser medan Serbien antagligen bara har 1 eller 2 större artilleriförband. Det kan alltså handla om ca. 200 kiloton artilleri ammunition som kastas årligen oaktat den okända övningsmängden.

3. Det finns estimat på nätet för hur länge Sovjet ammunition kan användas efter långtidslagring. 50 år anges av en del källor. Hur länge som helst enligt andra källor.

4. Ifall vi tror på 25 år med 100% eller 99.9% funktionalitet pratar vi alltså om ett beräknat överskott på 5Mton eller 5000Kton. Ifall vi påstår att den genomsnittliga granaten väger 50kg innebär detta ett överskott på ca. hundra miljoner granater. Eller i praktiken möjligheten att i 2000 dagar spendera 50.000 granater per dag, dvs. fem och ett halvt års krig i nuvarande storlek utan någon tillverkning.
4.1. Tror vi på 50 år är allting dubbelt.
4.2. Och i dessa siffror ingår inte krigsmässig nytillverkning av granater eller övningsanvändning.

5. Som du ser är det ganska enkelt att bevisa att din artikel är humbug. Antagligen handlar din artikel om det här: https://www.businessinsider.com/army-buying-thousands-artillery-shells-to-prepare-for-conventional-war-2018-2?r=US&IR=T

5.1. Vilket är anledning till att Ukraina är i Sverige och tigger Excalibur granater m.m. Sverige har nämligen världens största lagar av sådana.

5.2. Bye-bye

Vi har bättre grejor än så. Excalibur i all ära, men Bonus med dubbla stridsspetsar är riktigt avskräckande.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bofors/Nexter_Bonus?wprov=sfti1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in