2022-09-03, 08:47
Medlem
RatchNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Lamt och massa ovidkommande svammel..men jag är glad att du blev upprörd baby..:-)
Gå nu tillbaka och slicka Chelski butt.
Lukta på Romans leftovers..jag kommer ihåg när Chelsea var skit.Du är bara Chelski på grund av ditt födelsedatum och att det gjort att du växt upp med Chelski winning some shit.
Du kommer inte ihåg när Chelsea var skit och Kerry Dixon var kung.
DET är skillnaden plus mycket annat ditt plastfan.
Du kommer aldrig att nå min nivå..och det är inget som helst skryt.
Det är ett konstaterande.Väljer man supporta gloryclubs så kommer det med territoriet,tyvärr.
De enda så kallade Chelseasupporters jag har respekt för är de som var med när ni var skit..och de var ett ytterst fåtal i Svedala,tillåt mig försäkra.
Du hade aldrig supportat Chelsea under de premisserna junior..så bara cirkulera.

På pricken, du får med allt som ryska blodspengar lyckats tvätta bort. Vi som var med redan på den tiden minns.

Måste bara dela med mig av ett minne när jag på 90-talet besökte Stamford Bridge. Bakom målet var det parkeringsplatser, bilar stod alltså uppradade strax utanför fotbollsplanen men framför sektionen med ståplats. Tänk att se en match på tv idag och helt plötsligt vid ett anfall dyker bilar upp bakom mål. Det finns ju inte ens på kartan, Chelsea var verkligen b, detta var bara nåt år innan PL drog igång.
Citera
2022-09-03, 09:25
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatchNixon
På pricken, du får med allt som ryska blodspengar lyckats tvätta bort. Vi som var med redan på den tiden minns.

Måste bara dela med mig av ett minne när jag på 90-talet besökte Stamford Bridge. Bakom målet var det parkeringsplatser, bilar stod alltså uppradade strax utanför fotbollsplanen men framför sektionen med ståplats. Tänk att se en match på tv idag och helt plötsligt vid ett anfall dyker bilar upp bakom mål. Det finns ju inte ens på kartan, Chelsea var verkligen b, detta var bara nåt år innan PL drog igång.

Såg FA Cup finalen mellan Chelsea-Man United 1994 nyligen. I början av matchen sätter Erland Johnsen in en galen höfttackling på Ryan Giggs som hade garanterat gett rött kort idag.

Anfallsparet var ju verkligen bland det tamaste på pappret iaf, Mark Stein och John Spencer, United hade Eric Cantona och Mark Hughes. Vi stod upp ganska bra i första men sen kom verkligheten ikapp och United sätter fyra bollar i röven på oss.

Detta var när Chelsea var som sämst under PL eran vi tränades av player manager Glenn Hoddle som hoppande från bänken i denna final också. Vi slutade på plats 14 den säsongen.

Det roliga är att det finns fortfarande de som på riktigt tror att vi var en klubb i League One utan ”dopningen av Ryska oljepengar”.

Chelsea slutade aldrig sämre än sexa sen 1997 fram tills Abramovich tog över 2003.
Citera
2022-09-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Ja för du är garanterat mer äkta supporter till Wolves än någon annan supporter till en big 6
klubb.

Så berätta för mig hur blir man plastsupporter bara för att man ser sitt lag regelbundet vinna titlar? Ska man välja bort Man City mot West Ham för att de har vunnit 2 ligatitlar i rad, kanske får man lite extra moralpoäng?

Åter till West Ham varför ska man respektera en klubb vars fans fortfarande anser att dem vann VM 1966 och inte Englands landslag bara för att Bobby Moore, Geoff Hurst och Martin Peters spelade i klubben samtidigt. Fråga en random West Ham supporter så ska du få se på idioti i världsklass.

Så som du spänner musklerna och hävdar att du är så jävla äkta så drar jag slutsatsen att du är plastsupportern här.
Men jag tror att om någon säger så menar de det skämtsamt, och med stolthet att klubben fostrat en del bra spelare...
Citera
2022-09-03, 16:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Everton-Liverpool var Premier League när det är som bäst. Intensiteten. End to end. Fysiken. Tempot. Chanser åt båda håll. Publiken levde sig med. Otroligt att det blev 0-0. Ramträffar. Bra räddningar. Brist på kvalite vid sista avsluten/beslutsfattande.

Everton kan vara nöjda med insatsen. Onana var kung på mitten. Skönt för Everton fansen och se efter en trist transfersommar så fick man in en riktig kvalitetspelare åtminstone.

Men insatsen visar också på problemet med dagens Everton. Dagens kämpainsats räcker mot Liverpool, men de flesta andra matcherna kräver mer eget uppställt anfallsspel och mer kvalite. Något som saknas i truppen. Framförallt i sista tredjedelen. Vem ska göra målen?
Citera
2022-09-03, 18:22
Medlem
Vatos.Locoss avatar
''Turns into prime Nueur for England and Merseyside derbies, but then proceeds to tune into CL Karius against Brighton''
Citera
2022-09-03, 19:30
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Såg FA Cup finalen mellan Chelsea-Man United 1994 nyligen. I början av matchen sätter Erland Johnsen in en galen höfttackling på Ryan Giggs som hade garanterat gett rött kort idag.

Anfallsparet var ju verkligen bland det tamaste på pappret iaf, Mark Stein och John Spencer, United hade Eric Cantona och Mark Hughes. Vi stod upp ganska bra i första men sen kom verkligheten ikapp och United sätter fyra bollar i röven på oss.

Detta var när Chelsea var som sämst under PL eran vi tränades av player manager Glenn Hoddle som hoppande från bänken i denna final också. Vi slutade på plats 14 den säsongen.

Det roliga är att det finns fortfarande de som på riktigt tror att vi var en klubb i League One utan ”dopningen av Ryska oljepengar”.

Chelsea slutade aldrig sämre än sexa sen 1997 fram tills Abramovich tog över 2003.

har du fått hem sterling tröjan än?
Citera
2022-09-03, 19:37
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
har du fått hem sterling tröjan än?

Nej jag har inte beställt en.

Har du börjat med behandling för kokainmissbruk?
Citera
2022-09-03, 19:41
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Ironiskt ändå att han spyr galla över supporters till storlagen, men ändå är hans högsta önskan att Wolves ska tillhöra topp 6.

Ja, tråkigt att man måste vara så negativt inställd till andra supportrar på ett gemensamt forum, hade ju inte direkt varit roligt att vara här om det inte fanns folk med andra tankar än sig själv.

Blev ju iaf lite rolig stämning här ett tag
Citera
2022-09-03, 19:47
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, tråkigt att man måste vara så negativt inställd till andra supportrar på ett gemensamt forum, hade ju inte direkt varit roligt att vara här om det inte fanns folk med andra tankar än sig själv.

Blev ju iaf lite rolig stämning här ett tag

Exakt. Han sitter på sina höga hästar och tror han är förmer än alla andra för att han håller på en klubb som suger i modern tid. Knappast vårat fel att vi hade bättre smak.

Jag fick igång honom, vilket var tanken med det hela
Citera
2022-09-03, 22:24
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Chelsea och Nottingham sticker väl ut negativt bland dagens matcher. Med den satsningen tappa 2-0 mot Bournemouth hemma. Cooper sitter redan löst. Näst sist. Leeds borta och Fulham hemma innan uppehållet. Förluster där och han ryker. Med den satsningen som görs är tålamodet inte mer än så.

Tuchel har problem i Chelsea. 5 backar. 3 centrala mittfältare. 2 yttrar. 0 anfallare. Det kommer man inte långt med. Han sa efter matchen att det är svårt att spela mot lågt kompakt försvar som West Ham spelade med. Tro fan det med den uppställningen. Dagen highlightade Chelseas usla fönster också. Man satt redan på två av Premier Leagues vassaste ytterbackar i Chillwell (mål när han kom in) och Reece James. Att då kasta bort 60 m pund på Cuccurella är vansinne. 75 m pund kastades bort på ytterligare en försvarare i Fofana medan man helt saknade anfallare. Ytteruppsättningen är tveksam också. Ett mer normalt fönster hade varit att skaffa billigare backup på ytterback och istället satsat större på anfall. Möjligtvis även mittfält med Kantes skadeproblem.

Dagen visar också varför man ska vara mer ödmjuk inför felbeslut mot en. Tuchel och Chelsea fansen svingade vilt efter Tottenham matchen om konspirationer och orättvisor. Knäpptyst idag. West Ham spelare snuddar mendy med eftersläpande ben. Mendy fejkar att han får ont. Det enda som påverkar målet är alltså Mendys filmning. Kan omöjligt då vara foul på West Ham spelare. Borde såklart varit 2-2 där.
Citera
2022-09-03, 23:11
Medlem
Drickbacks avatar
Om Arsenal vinner imorgon är de 4 p före City och har dubbelt så många poäng som Liverpool. Den såg man inte riktigt komma efter 6 omgångar.
Ser gärna Arsenal tar 0 p men tycker att MU också ska ta 0 p 😉
Kan nån fixa det? 🤣
Citera
2022-09-04, 11:02
Medlem
preben12s avatar
Citat:

Och vad hände mellan 1996 och 2003 då? Jo man köpte en massa spelare man inte hade råd med och betalade löner man inte hade råd med. Sen stod man månader eller kanske veckor från ruinens brant och konkurs innan Roman köpte klubben.

Mellan 1977-1997 hade Chelsea ett publiksnitt på 16000.

Millwall med pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in