2022-09-03, 10:18
Medlem
Grontarskonts avatar
Finns dom fortfarande? De syns joch hörs u tom mindre än piratpartiet och fi!

De känns rätt trötta nu när ingen lyssnar på dem.

Vid förra valet trodde mpnga av deras egna attnde skulle på 4 % men det gick sådär. Nu pyser luften sakta ur balongen.

Kommer de att få 0.1 % i valet eller får de spö av kalle anka partiet?
Citera
2022-09-03, 10:26
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tror dock mer på Sentio då de är de enda som särredovisar övriga partier.

Jag önskar att Sentio stämmer. Sentio lägger väldig övervikt på högerpartierna. Men om du tror mer på sentio kommer du bli besviken.
Yougov visade AFS på 2+% 2018 t.ex Sentio liknande/mer. Vad landa dom på? 0,3? Då pratade många om dom, dom syndes överallt.
Inga utan dom redan frälsta pratar om dom 2022.
En röst på AFS= En röst för MP i regering.
Citera
2022-09-03, 11:06
Medlem
MrRainess avatar
Röstade afs förra valet, denna gång blir det sd. Afs är numera kapat av Tor "tobbe larsson" Paulsson och hans nätverk. Jag tror afs får färre röster i det här valet än förra. Känns som luften och energin gått ur dom.
Citera
2022-09-03, 11:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jag önskar att Sentio stämmer. Sentio lägger väldig övervikt på högerpartierna. Men om du tror mer på sentio kommer du bli besviken.
Yougov visade AFS på 2+% 2018 t.ex Sentio liknande/mer. Vad landa dom på? 0,3? Då pratade många om dom, dom syndes överallt.
Inga utan dom redan frälsta pratar om dom 2022.
En röst på AFS= En röst för MP i regering.

Fast det var 2018. Då var de ett helt nytt parti. Om man hela tiden skulle utgå ifrån det förra valresultatet så skulle aldrig SD ha kommit in.

Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines
Röstade afs förra valet, denna gång blir det sd. Afs är numera kapat av Tor "tobbe larsson" Paulsson och hans nätverk. Jag tror afs får färre röster i det här valet än förra. Känns som luften och energin gått ur dom.

Vad snackar du om? Han är inte med i AfS. Åtminstone har han inga uppdrag för dem.
Citera
2022-09-03, 11:37
Medlem
MrRainess avatar
Citat:
Fast det var 2018. Då var de ett helt nytt parti. Om man hela tiden skulle utgå ifrån det förra valresultatet så skulle aldrig SD ha kommit in.

Vad snackar du om? Han är inte med i AfS. Åtminstone har han inga uppdrag för dem.

Finns trådar om detta sök så skall du finna. Det är heller inte kvinnoboxarns stil att fronta för något utan mer röra sig i bakgrunden. De flesta nationella jag umgås med resonerar på samma sätt. Det är en av anledningarna jag tror att de får färre röster i år än föregående val. Vad tror du själv? Fler eller mindre röster? Och vilken anledning?
Citera
2022-09-03, 13:25
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Kommer partiet läggas ner om man får färre röster än 2018, eller hur kommer man hantera ett sådant faktum?
Citera
2022-09-03, 14:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines
Finns trådar om detta sök så skall du finna. Det är heller inte kvinnoboxarns stil att fronta för något utan mer röra sig i bakgrunden. De flesta nationella jag umgås med resonerar på samma sätt. Det är en av anledningarna jag tror att de får färre röster i år än föregående val. Vad tror du själv? Fler eller mindre röster? Och vilken anledning?

Tror helt klart fler. Många är besvikna på att SD bara har blivit en moderat-kopia och sålt ut sig i de viktigaste frågorna. De har dessutom fått stora framgångar i kyrkovalet och de ställer också upp till kommun och region. Sedan kommer de kanske inte in i riksdagen den här gången, men tror nog att de kan få över 1% iallafall. Hade alla som sympatiserat med deras politik röstat på dem istället för att sätta sitt hopp till SD som är köpta/för tama så hade de garanterat kommit in i riksdagen. Jag anser inte partiet vara kapat bara för att en eller två kompisar till någon snubbe som var med i både SD och ND är med i partiets stockholmsavdelning. Är det inte vad man kallar guilt by association?
Senast redigerad av Ganonito 2022-09-03 kl. 14:16.
Citera
2022-09-03, 17:01
Medlem
Citat:
Tror helt klart fler. Många är besvikna på att SD bara har blivit en moderat-kopia och sålt ut sig i de viktigaste frågorna. De har dessutom fått stora framgångar i kyrkovalet och de ställer också upp till kommun och region. Sedan kommer de kanske inte in i riksdagen den här gången, men tror nog att de kan få över 1% iallafall. Hade alla som sympatiserat med deras politik röstat på dem istället för att sätta sitt hopp till SD som är köpta/för tama så hade de garanterat kommit in i riksdagen. Jag anser inte partiet vara kapat bara för att en eller två kompisar till någon snubbe som var med i både SD och ND är med i partiets stockholmsavdelning. Är det inte vad man kallar guilt by association?

AFS kommer öka i opinionsisffrorna utan tvekan. Allt annat är sabotage. De har gjort en stark insats och Gustaf har talets förmåga.
Citera
2022-09-03, 18:17
Medlem
Domass avatar
Hej alla AfSare!

Jag är här i dystra tider och önskar att ni lyssnar på mig utan att gå upp i taket.

Föreställ er detta scenario:

En nykommande sosseregering efter valet fortsätter ta in så många röster att vänstersidan
får ett överslag i väljarbasen till nästnästa val. Ett överslag som inte går bort och som gör
att dom kan sitta kvar val efter val i framtiden.

Vad är då bäst, att rösta på SD och häva så stor del man kan utav invandringen just nu?
Ställa försörjningskrav på dom så ett så stort antal av invandrare flyr som pesten när de hör
att de behöver jobba, att utländska kriminella utvisas osv.?

Eller är det att rösta på AfS som inte sitter i riksdagen än och äventyra Sveriges säkerhet för alltid
då det finns en rejäl chans att vänstersidan kommer få ett överslag mer eller mindre för alltid?

(Tänk er samma politik som idag, fast ännu mer woke, ännu värre, plus ingen el, och att åkerierna
inte kan leverera mat längre, p.g.a. för höga drivmedelskostnader. för att det fattades några procentenheter)

Snälla tänk över detta.

(Och jag är inte här för att ni ska kasta skit på mig, detta är ett helt möjligt scenario med tanke på hur det ser ut i opinion.)

Tänk över detta scenario ordentligt och tänk på vad det innebär för er och för Sverige.
Senast redigerad av Domas 2022-09-03 kl. 18:21.
Citera
2022-09-03, 18:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Hej alla AfSare!

Jag är här i dystra tider och önskar att ni lyssnar på mig utan att gå upp i taket.

Föreställ er detta scenario:

En nykommande sosseregering efter valet fortsätter ta in så många röster att vänstersidan
får ett överslag i väljarbasen till nästnästa val. Ett överslag som inte går bort och som gör
att dom kan sitta kvar val efter val i framtiden.

Vad är då bäst, att rösta på SD och häva så stor del man kan utav invandringen just nu?
Ställa försörjningskrav på dom så ett så stort antal av invandrare flyr som pesten när de hör
att de behöver jobba, att utländska kriminella utvisas osv.?

Eller är det att rösta på AfS som inte sitter i riksdagen än och äventyra Sveriges säkerhet för alltid
då det finns en rejäl chans att vänstersidan kommer få ett överslag mer eller mindre för alltid?

(Tänk er samma politik som idag, fast ännu mer woke, ännu värre, plus ingen el, och att åkerierna
inte kan leverera mat längre, p.g.a. för höga drivmedelskostnader. för att det fattades några procentenheter)

Snälla tänk över detta.

(Och jag är inte här för att ni ska kasta skit på mig, detta är ett helt möjligt scenario med tanke på hur det ser ut i opinion.)

Tänk över detta scenario ordentligt och tänk på vad det innebär för er och för Sverige.
Du gör ett feltänk.

Om M, och det är ett väldigt stort om, skulle gå med på att faktiskt förändra invandringspolitiken på ett sätt som minskar invandringen, då kommer inte L att stödja en sådan regering utan istället gå i opposition.

Vi har verkligen en sjuklöver i riksdagen med ett åttonde parti som närmat sig denna 7 klöver så pass att vi kan börja tala om en åttaklöver.
Citera
2022-09-03, 22:13
Medlem
MandarinSallads avatar
Grymt drag i Götet idag!! Vackert som fan att se.
Citera
2022-09-04, 00:29
Medlem
God kväll alla vänner!

Jag skulle vilja dela en liten hyllningsvideo till Kasselstrand och partiet. Meddela mig gärna om detta inlägg bryter mot några regler.

𝕶𝖆𝖘𝖘𝖊𝖑𝖘𝖙𝖗𝖆𝖓𝖉 – vilket Sverige väljer du?

https://youtube.com/watch?v=Jt3AKFgkjgc&t=1s

En hyllning till en man och ett parti som kämpar för svenskarnas naturliga rätt till sitt eget land!
Senast redigerad av Modersvea1600 2022-09-04 kl. 00:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in