2022-09-04, 09:00
Medlem
Lumbagos avatar
Thoralf Alfsson:
Citat:
Det finns inte på kartan att jag skulle rösta på SD i riksdagsvalet.
Citat:
Det är lika uteslutet att rösta på hycklarna i de övriga 7 riksdagspartierna som vänder kappan efter vinden. Reinfeldtsmoderaterna eller vänsterpartierna med Löfvenregeringen (S, V och MP) som agerat förrädare mot det svenska folket. Annie Lööf och Centerpartiet får mig att kräkas!
https://thoralfsblogg.com/2022/09/03/mina-val-den-11-september/?fbclid=IwAR0kxk6q_ygXtb_S6sCZe38KDKZdnmzeYi5OBG2p AaYk0cgMQ1tFXcSkl1w
Citera
2022-09-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 897ihdkjahdk
AFS kommer öka i opinionsisffrorna utan tvekan. Allt annat är sabotage. De har gjort en stark insats och Gustaf har talets förmåga.

Även Thoralf kommer att rösta Afs i riksdagsvalet vilket han tillkännager på sin blogg, Thoralfs blogg. Skulle tro att det blir en hel del röster bland hans följare, särskilt i Kalmar län.
Citera
2022-09-04, 12:06
Medlem
Hur mycket kommer de få i valet? Mer än 1%? De flesta vet väl inte ens om att de existerar.
Senast redigerad av NamnA123 2022-09-04 kl. 12:08.
Citera
2022-09-04, 12:20
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Hej alla AfSare!

Jag är här i dystra tider och önskar att ni lyssnar på mig utan att gå upp i taket.

Föreställ er detta scenario:

En nykommande sosseregering efter valet fortsätter ta in så många röster att vänstersidan
får ett överslag i väljarbasen till nästnästa val. Ett överslag som inte går bort och som gör
att dom kan sitta kvar val efter val i framtiden.

Vad är då bäst, att rösta på SD och häva så stor del man kan utav invandringen just nu?
Ställa försörjningskrav på dom så ett så stort antal av invandrare flyr som pesten när de hör
att de behöver jobba, att utländska kriminella utvisas osv.?

Eller är det att rösta på AfS som inte sitter i riksdagen än och äventyra Sveriges säkerhet för alltid
då det finns en rejäl chans att vänstersidan kommer få ett överslag mer eller mindre för alltid?

(Tänk er samma politik som idag, fast ännu mer woke, ännu värre, plus ingen el, och att åkerierna
inte kan leverera mat längre, p.g.a. för höga drivmedelskostnader. för att det fattades några procentenheter)

Snälla tänk över detta.

(Och jag är inte här för att ni ska kasta skit på mig, detta är ett helt möjligt scenario med tanke på hur det ser ut i opinion.)

Tänk över detta scenario ordentligt och tänk på vad det innebär för er och för Sverige.

Politik är ingen religion och kyrka där man tror och hoppas.

Hur stor är denna del som ska hävas av invandringen då? SD har helt överlåtit kontrollen av denna nivå till EU. Men detta verkar du inte ens ha koll på.
Citera
2022-09-04, 12:28
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnA123
Hur mycket kommer de få i valet? Mer än 1%? De flesta vet väl inte ens om att de existerar.
0,5 kanske om de har tur.
Citera
2022-09-04, 12:29
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Poängen som nog framgår ganska tydligt är ju att förklara varför inget hänt. För en seriös väljare vore det av största intresse att veta varför inget hänt om inget hänt. Om man bryr sig dvs. Är man inte intresserad av politik och förändring och bara röstar för att, så är det en sak. Kan då köpa att det inte är intressant att besvara sådana frågor. Men om man är intresserad så är det ju uppenbart att man villa veta varför inget skett om inget skett.

Hur går det då, får du reda på svaret om varför inget hänt?

För mig låter det som att svaren du söker vilar på information som är helt bortom din räckvidd. Dvs hur SD's politiker sinsemellan jobbar på dagarna och löser problem. Det är bara där du hittar svaret.
Citera
2022-09-04, 18:03
Medlem
Grodfrityrs avatar
Ett nytt avsnitt av Raka rör med Jeff Ahl.

Vänsterns kollaps
https://www.youtube.com/watch?v=O9NLNC0BupY
Citera
2022-09-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Hur går det då, får du reda på svaret om varför inget hänt?

För mig låter det som att svaren du söker vilar på information som är helt bortom din räckvidd. Dvs hur SD's politiker sinsemellan jobbar på dagarna och löser problem. Det är bara där du hittar svaret.
Ja man kan ju dra det till en filosofisk nivå och veta att man aldrig kan veta och ingenting är säkert, annars räcker det väl med det som är det mest uppenbara framför ögonen dvs hur den politiska kartan ser och och det parlamentariska läget. Sd har inte majoritet och hur de ska kunna uträtta saker då? Sedan kan man ju alltid sitta och tro att sd sinsemellan skulle kunna uträtta storverk "bara de hade viljan". Som sagt så är nog verkligheten inte riktigt lika spännande.
Citera
2022-09-04, 20:18
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnA123
Det är det som är huvudproblemet. Allt fler svenskar vaknar upp till verkligheten som de etablerade partierna har skapat, en verklighet som blir alltmer mardrömslik på alla plan för varje dag, men förmodligen känner alltför få fortfarande till partiets existens och vet därför inte att det finns ett parti som verkligen företräder dem. Ovanpå det kommer de starka masspsykologiska effekter i Sverige som bildar ett totalitärt tänk där alternativa aktörer alltid ses som hot mot flocken istället för vitalisering av demokratin. Därför får 1% eller där omkring ses som en stor framgång och AfS uppfattas som ett långsiktigt projekt.
Citera
2022-09-04, 21:37
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Kommer de att få 0.1 % i valet eller får de spö av kalle anka partiet?
De får nog spå av kalle anka partiet denna gången.
Citera
2022-09-04, 21:40
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Jag sympatiserade lite med AfS förra valet.

Det som hänt nu efter är att AfS blivit ett näste för kärringar med elallergi samt gubbar som är rädda för chemtrails.
Ett nytt Sverige- vänligt parti behövs.

AfS blev en latrintunna för allt skit som inte går att ta seriöst av andra.
Blir tyvärr så när man inte är restriktiv med vilka man släpper in som officiella medlemmar.

Deras politik har aldrig varit speciellt bra överlag, finns väl en del bra men också mycket tveksamheter.

Att isolera oss (stå utanför EU/NATO) är definitivt inte rätt väg att gå, vi i europa behöver enas mer för att kunna försvara oss mot Ryssland, osv och erövra mer territorium.
Citera
2022-09-04, 21:56
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ja man kan ju dra det till en filosofisk nivå och veta att man aldrig kan veta och ingenting är säkert, annars räcker det väl med det som är det mest uppenbara framför ögonen dvs hur den politiska kartan ser och och det parlamentariska läget. Sd har inte majoritet och hur de ska kunna uträtta saker då? Sedan kan man ju alltid sitta och tro att sd sinsemellan skulle kunna uträtta storverk "bara de hade viljan". Som sagt så är nog verkligheten inte riktigt lika spännande.

SD kan påverka genom att opinionsbilda.
Jag upplever att SD har varit ganska osynliga under mellanvalstiden (fullt upp med att åka taxi?).
T.ex. tror många att sossarna har strypt invandringen rejält, och SD har inte gjort speciellt mycket för att informera folk om att inflödet är mer eller mindre oförändrat.

Tråden är från år 2013, SD har sannolikt betydligt större budget idag.
(FB) SD och partistödet på 223,5 miljoner - vad har man åstadkommit?

Återvandringsfrågan var begravd fram till att AfS började opinionsbilda i frågan.
AfS må ha en liten budget, men de gör i alla fall vad de kan för att bilda opinion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in