2022-09-03, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
https://www.di.se/live/ryssland-stanger-ned-gasledning-pa-obestamd-tid-hanvisar-till-lackage/

Nu är det allvar!
Bra! Det blir något hundår men snart är vi kvitt ryssen. Blir billigare i längden att ta detta nu än att ha en psykopat som skall styra över Europas energi priser. En skilsmässa är dyr, man ska aldrig ta fan i båten….

Många lågpannade kortväxta ryzztroll i tråden!
Senast redigerad av Bavertass 2022-09-03 kl. 08:19.
Citera
2022-09-03, 08:10
Medlem
mp5sds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är det för gnäll jag läser här?
De allra flesta svenskarna ville ha sanktioner mot Ryssland.
Nu har ni det, är ni inte glada nu?

Trodde ni sanktioner skulle vara smärtfritt o inte kosta något?
Då trodde ni fel

Pengarna till er sommarsemester nästa år kommer gå åt till att betala elen och drivmedel denna vinter.
Ni får nog hoppa över semestern nästa år o jobba istället för att ha råd att betala elräkningen.
Men var det inte detta alla ville?
Var lite glada nu för fan.

Nej, jag var aldrig med på sanktionståget. Jag har hela tiden varit för att prata med ryssarna istället för att stänga dem ute.
Tyvärr får jag vara med o betala för er dumhet.

Släpp på sanktionerna så ryssarna kan underhålla sina gasledningar.
Öppna northstream 2.

Bra skrivet 👍 Kan inte annat än att hålla med till 110%...
Citera
2022-09-03, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är det för gnäll jag läser här?
De allra flesta svenskarna ville ha sanktioner mot Ryssland.
Nu har ni det, är ni inte glada nu?

Trodde ni sanktioner skulle vara smärtfritt o inte kosta något?
Då trodde ni fel

Pengarna till er sommarsemester nästa år kommer gå åt till att betala elen och drivmedel denna vinter.
Ni får nog hoppa över semestern nästa år o jobba istället för att ha råd att betala elräkningen.
Men var det inte detta alla ville?
Var lite glada nu för fan.

Nej, jag var aldrig med på sanktionståget. Jag har hela tiden varit för att prata med ryssarna istället för att stänga dem ute.
Tyvärr får jag vara med o betala för er dumhet.

Släpp på sanktionerna så ryssarna kan underhålla sina gasledningar.
Öppna northstream 2.

Folk vet inte vad dom vill.
Dom vill bara det MSM säger åt dom.
90% av befolkningen saknar förmågan att tänka själva tyvärr. Kolla bara hur många det var som ens ställde en endaste liten kritisk fråga angående "vaccinet" innan dom lydigt kavlade upp ärmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Putin trollar Europas miljörörelse.

Miljötomtarna är dödsdömda nu. De trodde att det gick att stänga ned kärnreaktorerna och förlita sig på vindsnurror.

Min gissning är att Frankrike och Tyskland står på knäna och suger av Putin inom två månader.

Inte en chans!
The great reset har startat. Det bästa för att det ska kunna genomföras är att det blir fullständigt jävla kaos och misär först, och det är det vi kommer få se nu.

Buckle up Dorothy, cause Kansas - is going bye bye!
Citera
2022-09-03, 08:18
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Bra! Det blir något hundår men snart är vi kvitt ryssen. Blir billigare i längden att ta detta nu än att ha en psykopat som skall styra hur Europas energi priser. En skilsmässa är dyr, man ska ledig ta fan i båten…

Bättre läge än nu kommer förmodligen aldrig. Och alla kan slappna av, Europa och världen kommer klara sig alldeles utmärkt utan Ryssland. Att några kortsynta människor byggt sig fast i rysk gas är i huvudsak deras bekymmer.
Citera
2022-09-03, 08:20
Medlem
citymormors avatar
Jag hoppas den aldrig sätts på igen och att det blir svinkallt i vinter.
Det här landet förtjänar en kollaps, för att sedan byggas upp bättre.
Citera
2022-09-03, 08:20
Medlem
DeValeras avatar
Kan förstå Rysslands agerande. EU-länderna befinner sig i ett krigsliknande tillstånd med Ryssland.

Frågan är om Ryssland skjuter sig själv i foten med detta agerande, eftersom de inte får in några medel. Ryssland har inte den kapaciteten att frysa ned gasen och frakta så stora kvantiteter av gas till marknader som tar emot gasen (Indien, Turkiet, MÖ), Hur länge kommer Rysslands ekonomi att hålla kan man undra.

Frågan är vilken ekonomi som knäcks först, Rysslands eller Europas.
Citera
2022-09-03, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Vem lånade Europa av då?

Mkt bra fråga, vill minnas det beskrevs som ”internationell aktörer” men mer detaljerat har jag aldrig sett
Citera
2022-09-03, 08:37
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Inga problem, bor du i Malmö kan du binda ditt elavtal på 4 år till ett pris på 7,23/kwh.
Som hittat!
Citera
2022-09-03, 08:43
Medlem
snuskers avatar
Har fjärrvärme och vårt hus förbrukar endast runt 400kwh per månad i el så är inte särskilt orolig, men det skulle inte förvåna mig om de hittar på någon dålig ursäkt för att höja energipriset även där.
Citera
2022-09-03, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zjCztVy
Detta är så planerat att det inte ens är roligt. Man gör precis allt för att spä på energikrisen så mycket som möjligt. Först stänga ned kärnkraftverk utan att ha några som ersätter dem, sedan låta Tyskland och andra bögländer upphöra att köpa gas ifrån Ryssland pga "the current thing" sedan ska vi låta Tyskland köpa vår el. Sedan hade vi problem med någon reaktor i ringhals som inte kommer att starta upp på några månader då någon förstört någon skit där inne och nu detta.

Hela denna krisen är så planerad att det inte är roligt, och ingen verkar se det.

Största felet är att vi är med i EU.
De vill åt vår billiga vattenkraftsel. Snart är kablar byggda till Finland. Då försvinner en del el dit från Norrland.
Elprodusenterna är nöjda för de kan sälja el dyrt.
Tokdårarna i MP är nöjda för folk har inte råd att köra bil och värma sina hus.
Vi "räddar" miljön.
Så felet är både högern och vänstern, högern vill tjäna pengar och tokvänstern vill tillbaka till 1800-talet 😀
Citera
2022-09-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zjCztVy
Detta är så planerat att det inte ens är roligt. Man gör precis allt för att spä på energikrisen så mycket som möjligt. Först stänga ned kärnkraftverk utan att ha några som ersätter dem, sedan låta Tyskland och andra bögländer upphöra att köpa gas ifrån Ryssland pga "the current thing" sedan ska vi låta Tyskland köpa vår el. Sedan hade vi problem med någon reaktor i ringhals som inte kommer att starta upp på några månader då någon förstört någon skit där inne och nu detta.

Hela denna krisen är så planerad att det inte är roligt, och ingen verkar se det.

Största felet är att vi är med i EU.
De vill åt vår billiga vattenkraftsel. Snart är kablar byggda till Finland. Då försvinner en del el dit från Norrland.
Elprodusenterna är nöjda för de kan sälja el dyrt.
Tokdårarna i MP är nöjda för folk har inte råd att köra bil och värma sina hus. MP var tvungna att bluffa upp elpriset för annars är deras. lösning på allt: vindkraften, inte lönsam.
Vi "räddar" miljön.
Så felet är både högern och vänstern, högern vill tjäna pengar och tokvänstern vill tillbaka till 1800-talet 😀
Citera
2022-09-03, 08:53
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kan förstå Rysslands agerande. EU-länderna befinner sig i ett krigsliknande tillstånd med Ryssland.

Frågan är om Ryssland skjuter sig själv i foten med detta agerande, eftersom de inte får in några medel. Ryssland har inte den kapaciteten att frysa ned gasen och frakta så stora kvantiteter av gas till marknader som tar emot gasen (Indien, Turkiet, MÖ), Hur länge kommer Rysslands ekonomi att hålla kan man undra.

Frågan är vilken ekonomi som knäcks först, Rysslands eller Europas.

Rysslands ekonomi skulle ju krascha samman inom 2-3 månader enligt västvärldens "expertis" när de invaderade Ukraina.

Inget har hänt. Faktum är att många europeiska länder faktiskt har det sämre ställt än Ryssland i nuläget.

Det går inte att lita på västvärldens experter längre. Allt är globalistpropaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in