2022-07-22, 09:41
Moderator
zanteras avatar
Sen är väl sanningen också att även spelare som inte riktigt var 'bra nog' i City som de kan tänka sig att sälja är ju ändå väldigt bra spelare som är i klass med många s.k start-stjärnor i övriga lag som kan tänkas byta klubb.
Citera
2022-07-22, 10:59
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Såg målen nu och det var ju inga aktioner eller avslut i världsklass, men fyra baljor smakar nog fågel för självförtroendet.

Sen som många påpekat: träningsmatcher betyder inte ett skit.
Ja, visst är det trevligt att vinna 5-0 mot Leipzig och att nyförvärvet gör mål, men det är allt.

Ändå fascinerande att Chelsea och Arsenal tror de ska ta in Citys försprång genom att betala premium för spelare City vill dumpa.

Att City släpper dem till andra big6-klubbar skvallrar också om att de inte ser Arsenal och Chelsea som hot överhuvudtaget.

Sportchefer i Arsenal och Chelsea: ni får jättegärna köpa Oxlade, Adrian, Keita och Nat Phillips, vi kan lösa fina priser, det är spelarna som kommer ta er till nästa nivå, jag lovar...

I Arsenals fall är det väl mer en truppfråga, förra säsongen var ok - men en alldeles för tunn trupp samt avsaknad av en striker gjorde att man missade CL med minst möjliga marginal.

Tanken är nog inte att utmana Liverpool & City, utan istället att kämpa åt sig en fjärdeplacering. Inget annat är realistiskt. Tyvärr.
Citera
2022-07-22, 13:04
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Sen är väl sanningen också att även spelare som inte riktigt var 'bra nog' i City som de kan tänka sig att sälja är ju ändå väldigt bra spelare som är i klass med många s.k start-stjärnor i övriga lag som kan tänkas byta klubb.

Undrar om man kunnat fått mer om det hade blivit klubbarna det talades om först. Sterling till PSG eller Barca/Real och Jesus till både Atletico Madrid och Juventus.

Men eftersom jag inte tittar så mycket på spanska eller italienska ska det bli kul och se Sterling och Jesus spela. Först och främst tänker man ju lol sterling och werner, vilka memes det kan bli...

Men ja det är tillräckligt bra för att starta för de flesta klubbar i PL.
Citera
2022-07-22, 13:14
Medlem
Nu börjar det dra ihop sig, snart dags för en ny fin säsong!
Vem vinner skytteligan av Salah och Nunez tro?

Liverpool, Chelsea och City känns ganska givna på förhand att sluta topp 4 och utmana igen.

Det är många som hypat upp Spurs värvningar och måste säga att jag inte är lika imponerad. Deras största signing är Richarlison för 60M på en position där han blir petad av Son, Kane och Dejan som alla är bättre. Perisic är däremot en väldigt fin värvning men fyller snart 34 och lirar wingback. Kommer han klara hela säsongen? Tveksamt.
Conte är dock duktig så man kanske har helt fel.

United är intressanta. Ronaldo skiter i försäsongen och horar ut sig till hela Europa. Klubben måste vara stolta men samtidigt har dem fått in en topp manager. Om ETH bänkar/säljer Ronaldo så tror jag att United slutar topp 4 annars inte.

Gunners bottla stenhårt förra säsongen så dem kan man redan räkna ut.
Citera
2022-07-22, 13:18
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Det är många som hypat upp Spurs värvningar och måste säga att jag inte är lika imponerad. Deras största signing är Richarlison

Han kommer ha en sån jävla shit show när det vankas derby mot Arsenal, ska bli väldigt kul och se.
Citera
2022-07-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Han kommer ha en sån jävla shit show när det vankas derby mot Arsenal, ska bli väldigt kul och se.
Haha ja det kommer verkligen bli en shit show, Conte är skön! Blir spännande att se hur bra han lyckas med sina nya spelare och om Richarlison verkligen petar någon där framme.
Citera
2022-07-22, 15:50
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Nu börjar det dra ihop sig, snart dags för en ny fin säsong!
Vem vinner skytteligan av Salah och Nunez tro?

Liverpool, Chelsea och City känns ganska givna på förhand att sluta topp 4 och utmana igen.

Det är många som hypat upp Spurs värvningar och måste säga att jag inte är lika imponerad. Deras största signing är Richarlison för 60M på en position där han blir petad av Son, Kane och Dejan som alla är bättre. Perisic är däremot en väldigt fin värvning men fyller snart 34 och lirar wingback. Kommer han klara hela säsongen? Tveksamt.
Conte är dock duktig så man kanske har helt fel.

United är intressanta. Ronaldo skiter i försäsongen och horar ut sig till hela Europa. Klubben måste vara stolta men samtidigt har dem fått in en topp manager. Om ETH bänkar/säljer Ronaldo så tror jag att United slutar topp 4 annars inte.

Gunners bottla stenhårt förra säsongen så dem kan man redan räkna ut.
Något som folk glömmer är att Arsenal inte klarade av top 4 när de inte ens hade europaspel, tänk nu när de ska lira EL, blir jobbigare iår.
Citera
2022-07-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Något som folk glömmer är att Arsenal inte klarade av top 4 när de inte ens hade europaspel, tänk nu när de ska lira EL, blir jobbigare iår.
Men de har värvat Jesus,va kan gå fel???
Citera
2022-07-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ja det hade guldläge förra säsongen och nu kommer det bli betydligt svårare men striden om CL platserna lär nog gå ända in i kaklet igen. Känns som att denna säsongen kommer bli extra intressant att följa! Många roliga värvningar osv.
Citera
2022-07-22, 17:39
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Vi får hoppas att Partey och Tierney inte blir skadade.
Citera
2022-07-22, 17:54
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Har nu sett City matchen och är glad över det man såg. Julian såg ut att spela som han varit i klubben länge, fina och smarta bollar, city bollar. Kalvin Phillips (kmr kallas KP efter detta inlägg) spelade som mittback andra halvlek och såg bra ut.

Aké verkar stanna så man har fyra mittbackar + KP kan spela där, riktigt bra försvar.
Haaland spelade inte men väntas spela mot Bayern natten till söndag.

Burnley och Kompany har fixat en till City spelare i målvakten Aro Muric.

martindahlinsmamma, känns så konstigt när du har bytt bild
Citera
2022-07-22, 18:03
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ja det hade guldläge förra säsongen och nu kommer det bli betydligt svårare men striden om CL platserna lär nog gå ända in i kaklet igen. Känns som att denna säsongen kommer bli extra intressant att följa! Många roliga värvningar osv.

Ja, kommer bli tight tror jag, alla lag tycker jag ser starkare ut iår, kan gå hur som helst men dock tror jag att Arsenal behöver förstärka mer om man ska kunna hantera europaspel samtidigt som man ska slåss mot bra lag i topp 4.

Jag menar ett lag som ska ut i Europa ska inte kunna gå så ur balans pga 1-2 skador som många här påstått varit anledningen för att inte nått topp 4, helt enkelt inte ok för en ambitiös klubb.

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Men de har värvat Jesus,va kan gå fel???

Ja en bra värvning helt ärligt för Arsenal, kan troligtvis inte attahera större namn just nu, så helt klart det bästa av alla alternativ.

Men fattar ironin helt enkelt

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vi får hoppas att Partey och Tierney inte blir skadade.

Ja, som sagt så borde en klubb med ambitioner kunna klara av 2 skador men tror vissa kan ta smällar bättre om man har något att skylla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in