2022-09-02, 19:12
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Ärligt talat är ni helt tappade? .... Detta va nog något av det sämsta ja sett... Sossarna e ju inte bara dumma i hövet dom är ju för fan farliga... Vet att dom velat svea rike illa länge med dessa skjutningar osv. Men nu måste proppen gått. Detta va så jävla dumt så den som röstar s måste va bra dum i huvudet.... Detta är min ärliga åsikt och övertygelse.....

Ja, om man röstar på Sossarna detta val är man bokstavligen en riktig fårskalle. JA, SD har mycket retards i sitt parti, men det går inte att jämföra med S. Fan era jävla fårskallar, finns inget positivt att S är det största parti år efter år.
Citera
2022-09-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det är märkligt för när Åkesson blev intervjuad av sin egen kanal tidigare idag sade han (https://youtu.be/hiTvDudbz-c?t=212):

"- Jag tänker inte prata så mycket mer om det här"

Mycket besynnerligt och det enda jag kan tänka mig är att det retade upp honom så pass alt att de ser en vinning i att möta sossarna i en debatt ang detta.

Ska bli intressant att se Hultqvist vs Åkesson kl 21 ikväll.
Citera
2022-09-02, 19:13
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ytterligare en milstolpe i Socialdemokratiska Arbetarpartiets mörka historia.

De har gjort mycket gott för Sverige genom tiderna men även solen har sina fläckar.

Ja precis, de har gjort mycket gott genom tiderna, de var bra tider då Palme levde, men nu så känner man inte igen partiet nån mer.
Citera
2022-09-02, 19:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Nja, jag håller såklart inte med dig alls att det är så viktigt som du försöker göra gällande. Jag förstår såklart varför sossarna valde att göra som dom gjorde idag. Tråkigt då det kommer prägla slutspurten på de kommande debatterna.

Ska bli en intressant valvaka.
Ja, sossarnas fördel är att de försvarat sin position många gånger om. Rookieserna SD försöker invadera fältet och göra små specialoperations här och där. Säkert med fullt av politisk proxyammunition ifrån främmande makter.
Nu har sossarna återigen kontrollerat mediautrymmet och ämnet på sociala medier sista veckan. Det är SD trollen själva som gör det här till en jätteviktigt fråga på slutspurten. Istället för att proklamera sin egen politik. Det är ju genialiskt PR strategiskt.
Citera
2022-09-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja, sossarnas fördel är att de försvarat sin position många gånger om. Rookieserna SD försöker invadera fältet och göra små specialoperations här och där. Säkert med fullt av politisk proxyammunition ifrån främmande makter.
Nu har sossarna återigen kontrollerat mediautrymmet och ämnet på sociala medier sista veckan. Det är SD trollen själva som gör det här till en jätteviktigt fråga på slutspurten. Istället för att proklamera sin egen politik. Det är ju genialiskt PR strategiskt.

Fan, jag vill smaka lite av det du har rökt! Hur i helvete fick du till detta du precis skrev och tänkte att det lät logiskt för gemene man.
Citera
2022-09-02, 19:20
Medlem
Mattias Hans Karlsson skriver på facebook och detta finns underlag för.

"Under den desperata och närmast tragikomiska presskonferens som Socialdemokraterna nyss höll på temat ”SD är ett säkerhetshot” försökte de för okänd gång i ordningen, helt grundlöst, kleta Ryssland och Putin på SD.
Låt mig med anledning av detta påminna om följande:
1. Socialdemokraterna röstade år 2019, som enda svenska parti, ja till att släppa tillbaka Ryssland i Europarådet, trots annekteringen av Krim. Många befarande då att detta av Ryssland skulle tolkas som ett carte blanche för att fortsätta invadera sina grannar. Nu sitter vi med facit…
2. 2015 Skickade Socialdemokraternas samarbetsparti - Vänsterpartiet, svenska skattemedel som stöd till ryska separatister i Ukraina.
3. År 2017 hävdade Miljöpartiets egna utrikespolitiska talesperson att det fanns misstänkta ryska spioner på högt uppsatta positioner inom det egna partiet.
4. En granskning av hur de svenska partierna röstat i Europaparlamentet visade nyligen att SD är det mest Putin-kritiska partiet i Sverige. Minst Putin-kritiska är Socialdemokraternas samarbetsparti - Vänsterpartiet."
Citera
2022-09-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att inte kunna välja mellan en demokratiskt vald ledare och en diktator är ju trots allt även det ett ställningstagande.

hade dom frågat mig så hade jag vägrat välja mellan pest eller kolera

jag hade valt sverige och vad som är bäst för sverige
Citera
2022-09-02, 19:21
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Du glömde klämma in "judarna" i din text.
Citera
2022-09-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att inte kunna välja mellan en demokratiskt vald ledare och en diktator är ju trots allt även det ett ställningstagande.
Läs hela uttalandet så ser du att han tydligt tar ställning för västerländsk demokrati och det amerikanska systemet, men han väljer varken biden eller Putin för de är samma typ av förfärliga människor.

Samma skräp som Ygeman (säkerhetsrisken med transportstyrelsen under bältet) och den feta grisen till vapenvägrare från Dalarna: hoppas gud sänder terrorister som mördar hela gänget!
Citera
2022-09-02, 19:23
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
hade dom frågat mig så hade jag vägrat välja mellan pest eller kolera

jag hade valt sverige och vad som är bäst för sverige

Du tvekade! Alltså är du nazistjudeglobohomokommunist!
Citera
2022-09-02, 19:26
Medlem
Duvlorts avatar
Att vara SD är idag är ungefär som att vara between a hard place and a rock.
Antingen är man nazist eller kommunist med en släng av jude.
Citera
2022-09-02, 19:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Han har säkerligen en hel del mer livserfarenhet än många sossebroilers som är födda in i S och aldrig arbetat eller gjort något överhuvudtaget i sina liv utanför S.
Ja just det. Putinkramaren Jimmie har varit webdesigner i ett egenstartat företag som gick i konkurs. Innan det så har han drivit runt på CSN lån.
Finns det någon historiskt tillbakablick på någon websida Jimmie har designat? Ryska ambassadens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in