2022-09-02, 19:01
Medlem
Ju mer jag tänker på det desto mer tror jag att SD agerar fel just nu. Det är ju detta sossarna vill, ta kort fokus från problemen och hamra hem Putin-kopplingar. Tanken är att besvikne Agda som tvekar mellan S och SD tillsist ska ta den där S-valsedeln i valbåsen för att ”Putin-koppling” dyker upp i huvudet när hon tittar på SD-valsedeln där i stället.

Jag tror SD hade gjort det bättre med att skicka en välskriven och syrlig skriftlig kommentar bara och sedan låta S skämmas istället för att delta i flera bajskastnings-debatter i TV där SD knappast egentligen ur något att vinna.

S vet att det här var det väntade resultatet, det finns en anledning till att de körde på ändå.
Citera
2022-09-02, 19:01
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
När man läser merparten av inläggen här så känns det som att det spelar ingen roll hur valet slutar.
I ena fallet slipper man MP och V, i andra fallet SD.
Men Nato går vi med i och det är det som betyder något.
SD:s skränfockar utmärker sig ordentligt med sitt nästan förvirrade hat.

Hur valet slutar spelar ingen roll, allt går att fixa med en fiffig överenskommelse.

Vad menar du med "nästan" förvirrade hat? Är det en liten kappvändning vi anar?
Citera
2022-09-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karin666
Socialdemokraterna pekar ut sd som ett hot med Ryssland koppling och det är en säkerhets risk säger dom

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BJn9E/s-plan-i-valspurten-sverigedemokraterna-kan-utnyttjas-av-ryska-intressen

Samtidigt står den där jävla inkompetenta haggan Annica Strandhäll och ljuger om att det inte var politiska beslut som la ner kärnkraften
Citera
2022-09-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Nja, jag håller såklart inte med dig alls att det är så viktigt som du försöker göra gällande. Jag förstår såklart varför sossarna valde att göra som dom gjorde idag. Tråkigt då det kommer prägla slutspurten på de kommande debatterna.

Ska bli en intressant valvaka.
Mitt svar var förvisso inget försvar av S eller deras pressmöte. Utan min åsikt att jag bestämt föredrar Biden och Macron framför de två andra.
Hoppas på maktskifte, så det blir en spännande valvaka.
Citera
2022-09-02, 19:03
Medlem
welcometorealitys avatar
Sossarna skämde ut sig totalt idag.
Citera
2022-09-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Om man inte väljer någon av dem så har man inte heller tagit ställning för någon av dem.

Att inte kunna välja mellan en demokratiskt vald ledare och en diktator är ju trots allt även det ett ställningstagande.
Citera
2022-09-02, 19:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaspunk
Magdalena Andersson Anders Ygeman och Ann Linde, uttrycker nu inför valets slut och vilket är en del av S slut strategi för att stoppa blödningen av väljare till SD, att SD är ett säkerhets hot mot Sverige, pga så kallade ryska kopplingar inom partiet.

Vad tror ni, tror ni att den nya strategin kommer att funka eller kommer väljarna att strunta i det S har att säga. SD når även ett nytt rekord i DN:s nya mätning upp till 22 %.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BJn9E/s-plan-i-valspurten-sverigedemokraterna-kan-utnyttjas-av-ryska-intressen

https://www.dn.se/sverige/dn-ipsos-sd-okar-annu-mer-hogersidan-i-knapp-ledning/

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/ipsos-knapp-h%C3%B6gerledning-v%C3%A4ljare-g%C3%A5r-fr%C3%A5n-s-till-sd/ar-AA11kh5x?ocid=msedgntp&cvid=630fac0c88874ecea46333 244d9f673e

De bör tydligen ta sin oro på allvar, då de riskerar att förlora sina maktpositioner, som de har blivit så bekväma med. Så givetvis är SD ett "hot" mot Sverige, om man med "Sverige" menar sosseriet, och sossarnas mångmiljonlöner samt makt!

Magdalena riskerar dock enbart sin tjänsteställning som statsminister, hon degraderas bara till riksdagsledamot, men "S" toppar upp hennes arvode så hon inte förlorar en endaste spänn på att få sparken som statsminister!
Citera
2022-09-02, 19:07
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Sossarna skämde ut sig totalt idag.

Ytterligare en milstolpe i Socialdemokratiska Arbetarpartiets mörka historia.

De har gjort mycket gott för Sverige genom tiderna men även solen har sina fläckar.
Citera
2022-09-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, man lär ju sig redan i grundkursen av Totalitärt Statsmannaskap att man ska beskylla motståndarsidan för det man själv är skyldig till. Åkesson kliver rakt i fällan när han ställer upp på debatt med Ygeman om saken. Bättre om Jimmie kommunicerar direkt med väljarna än låta Socialdemokraterna sätta agendan för vad som ska diskuteras. De vill rikta ljuset bort från att de misslyckats totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Håller med dig. Bästa hade varit att bara ignorera detta och absolut inte ställt upp i debatt för det gör bara att sossarna får som dom vill.
Det är märkligt för när Åkesson blev intervjuad av sin egen kanal tidigare idag sade han (https://youtu.be/hiTvDudbz-c?t=212):

"- Jag tänker inte prata så mycket mer om det här"
Citera
2022-09-02, 19:09
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att inte kunna välja mellan en demokratiskt vald ledare och en diktator är ju trots allt även det ett ställningstagande.

Man kan välja att inte välja mellan två dysfunktionella styrelseskick
Citera
2022-09-02, 19:10
Avslutad
https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Hultqvist

I juni 1978 började Peter Hultqvist sin värnplikt på Dalregementet och var där i 57 dagar. Därefter sökte han vapenfri tjänst, vilket beviljades ett halvår senare. Han slutförde sin värnplikt genom expeditionstjänst inom Kriminalvården.[14]

Försvarsmaktens "Solbackakurs" 2012.

Alltså OH MY GOD!

Denna sosse ska alltså försvara Sverige.

Jag tror snarare Putin skrattar åt Hultqvist snarare än vältaliga Åkesson.

Hultqvist verkar inte ens ha fullgjort sin militärtjänst och ska leda landet i krig.
Vilket skämt.

Att Hultqvist inte fullgjort sin värnplikt borde vara ett säkerhetshot om något.

Dessutom var det farligare med bombplanen som flög över Stockholm idag, nu ska vi reta Putin inför valet.

Ska Putin attackera bör han gör det under valet.
Citera
2022-09-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vad säger du om att Löfven inte kunde välja mellan Trump och Putin då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in