2022-09-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Det jag tycker är väldigt intressant är ifall något annat parti gör något uppseendeväckande så blir det ett jäkla liv. Folk talar ju fortfarande om "Toblerone-affären, vilket är en bagatell i jämförelse med dickpics, firande av starten av WWII mm. Det jag tycker är väldigt intressant är att SD verkar inte påverkas alls av vad de ansvariga gör i huvud taget, medans andra partier tappar röster så fort de släpper en fis inne i plenisalen.

Ni som röstar på SD: vad måste de styrande i SD göra för att ni INTE skall rösta på SD? Vart går själva gränsen så att säga, eller finns det en gräns? Alltså en ärlig fråga.
Det finns ingen sån gräns.
Det är ett sektliknande beteende hos anhängarna, de är sin ledare trogen oavsett vad.
Citera
2022-09-02, 16:51
Medlem
Returpappers avatar
Det låg inget nazistiskt uppsåt bakom förslaget. Sd medarbetaren har rötter i Europa där man firar tydligen början av kriget som början på kampen mot nazisterna. Kulturkrock alltså som naturligtvis utnyttjas maximal av media och PK partierna.
Citera
2022-09-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Förslag till ytterliggare firande.

Öppnandet av Auschwitz den 20 maj 1940! Sätt ett litet kryss i kalendern!

Precis det är liksom nästa logiska steg om man sitter på det tåget.
Citera
2022-09-02, 17:29
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Vad tror vi, är det riktigt eller en falsk flagga?

SD bjuder onekligen på originella klavertramp. Vem blir t.ex förvånad om ytterligare i C politiker visar sig vara islamistisk varg
Citera
2022-09-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det låg inget nazistiskt uppsåt bakom förslaget. Sd medarbetaren har rötter i Europa där man firar tydligen början av kriget som början på kampen mot nazisterna. Kulturkrock alltså som naturligtvis utnyttjas maximal av media och PK partierna.

Den här tråden är komisk med alla multikulturvurmare som själva verkar sakna all förmåga att väja kulturkrockar.

Så jo, en del medvetet missförstånd som skamlöst utnyttjas av media men även flera byfånar.
Citera
2022-09-02, 17:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
SD bjuder onekligen på originella klavertramp. Vem blir t.ex förvånad om ytterligare i C politiker visar sig vara islamistisk varg
Inget klavertramp! Texten är fultolkad av vänsterm medier, SD Politikern har polskt ursprung och ville uppmärksamma en högtidsdag i Polen! dom fira till mine efter dom polskt soldaterna som stupade under kriget.
Citera
2022-09-02, 18:11
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Som vanligt... De Goda och Toleranta™ har noll förståelse för saker lätt kan framstå som absurda i umgänget folk med annan kulturell och språklig bakgrund. Detta för att de själva är för fega för att lämna sin helsvenska medelklass sojalatte-umgängeskrets. Jag äcklas.
Citera
2022-09-02, 18:24
Medlem
Så här står det längst ner i texten.
(Snacka om att fultolka)

Jimmie Åkesson sin syn på saken i en intervju med P4 Dalarna.
– Den här medarbetaren har polskt påbrå och i Polen firas den 1 september som en veterandag. Man firar alltså inte att Tyskland anföll Polen utan man firar Polens försvar. Är man polack så vet man det där men är man svensk så reagerar man, säger han.
Citera
2022-09-02, 18:32
Medlem
Klosss avatar
Intervju med SD-tjänstemannen.
https://nyheteridag.se/sd-tjanstemannen-om-fikabrevet-mina-slaktingar-dog-i-kampen-mot-nazismen/

Snacka om att Aftonbladet och Såssarna har gjort bort sig. Skandalöst!
Senast redigerad av Kloss 2022-09-02 kl. 18:57.
Citera
2022-09-02, 18:47
Medlem
Noterar att waffen SD 2.0 pöbeln fortsätter mala på trots att dom är motbevisade till vägens ende.

Nåjja kolla youtube videon jag länkade till.
Citera
2022-09-02, 18:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Ja, jag tycker SD:s svar var korkat. Illa skött från start till mål.

Vad skulle de ha svarat då?
Citera
2022-09-02, 18:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jag har aldeles för höga tankar om människan och Aftonbladet inser jag …

Tror jag inte ett ögonblick på. Du har sannolikt låga tankar om människan och är naiv angående inbjudningens utformning.

Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jag godkänner inte den analogin förrän du lägger till ordet terror eller terrorist i enlighet med förlagan.
Det du sysslar med här är ett praktexempel på kvällstidningsjournalistik.

Väldigt lågt av dig.

Ja jag borde ju ha skrivit Terrorattackfika i analogi med inbjudningens rubrik Andravärldskrigsinledelsefika. Det första för att fira en terrorattack och det andra för att fira andra världskriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in