2022-09-02, 10:13
Medlem
Vansterpartiets avatar
Att ett parti uttalar sig som en foliehatt på flashback säger mycket om vad fokus ligger på inom politiken i dagsläget. Maken till pinsamt.
Citera
Medlem
Gissar att sossarna kommer fuska maximalt i det här fallet.

Det känns lite som vinna eller försvinna för de rödgröna. Vinner de borgerliga valet och bjuder in SD att regera och man styr upp det här samhället som sossarnas globalistpolitik har skapat så är det nog slut på det roliga för S.

Nu känns det kanske som en utopi dock och jag gissar att SD kommer stängas ute som vanligt och M, KD, L sluter upp med C, S och MP genom någon ny form av decemberöverenskommelse.

Allt för Sveriges bästa, naturligtvis.

Ställ in er på mer mellanmjölk och att det kommer bli rejält mycket värre än det blir bättre så blir ni inte besvikna. Helt enligt den globala agendan.

Vinner SD valet så är det ett slag i ansiktet på globalisterna och de lär röra om rejält i grytan om de bjuds in i en regering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Sossarna känns minst sagt oseriösa och desperata som de maktkåta klantarslen de är... Det är ju fan dom som påminner om Kreml...

SD har pressträff just nu:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-svensk-politik-och-valet-2022
Länka gärn till presskonferensen
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Är det två presskonferenser gåendes? (Ärlig fråga)
En om SD 08.00 idag och nu har S någon presskonferens om elpriserna som ingen jävel går på.
Citera
2022-09-02, 10:14
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Jag tänkte faktiskt rösta på AfS igen men nu blir det nog SD.

Jag trodde inte att sossarna kunde sjunka lägre med jag hade tydligen fel

Det här är fullständigt absurt.
Samma här, men nu så nära målsnöret måste man bara rösta på SD!
Citera
2022-09-02, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
En om SD 08.00 idag och nu har S någon presskonferens om elpriserna som ingen jävel går på.
Måste finna den om SD - har du länk till den?
Citera
2022-09-02, 10:15
Medlem
Detta är fan ett riktigt jävla lågvattenmärke från S. Det verkar tro att vi väljare är helt dumma i huvudet.
Hade inga planer alls att rösta på SD men man blir nästan sugen efter denna farsen.
Citera
2022-09-02, 10:16
Moderator
v50s avatar
Någon som har länk till SD:s presskonferens som ska hållas kl 10.00?
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Är det två presskonferenser gåendes? (Ärlig fråga)

Magdalenas presskonferens diskuteras i nedanstående tråd då det berör energipolitik och inte SD:s eventuella kopplingar till ryssland. Länk till presskonferensen finns i första inlägget.

(FB) S kommer verka för att frikoppla elpriset från gaspriset i EU
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Jag tänkte faktiskt rösta på AfS igen men nu blir det nog SD.

Jag trodde inte att sossarna kunde sjunka lägre men jag hade tydligen fel

Det här är fullständigt absurt. Tror knappt att det är sant.
Nej man tror knappt det är sant, kan verkligen S vara så desperata så dom tappat förståndet helt.
Ser med glädje att de flesta kommentarer på FB även på PK sidor fördömer S.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Stor skandal att regeringen svartmålar ett oppositionsparti veckan innan val. Dessutom med gammal knappt flygkapabel skåpmat. Nu har sossarna avslöjat sig ordentligt. Det är makt till varje pris. Mobbing på hög nivå. Tänk om dessa ska styra Sverige i fyra år till. De är ju en riktig säkerhetsrisk.

De gör allt för att svartmåla andra och rikta bort blickarna från deras egen politik då de som vanligt inte har ett skit att komma med.
Exakt på samma sätt gjorde man 2018 och då lyckas de behålla makten men jag hoppas verkligen att svenskarna har blivit smartare under de sista fyra åren.

Hela valrörelsen känns mer och mer som ett avsnitt ur Robinsson där alla gör små pakter och kastar skit på varann. Snacka om att leva i en sandlåda.

Sossarna är nog rätt skraja att de ska tappa makten denna gång och jag hoppas verkligen att detta utspel får motsatt effekt då allt dessutom bara är skitsnack.
Citera
2022-09-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej man tror knappt det är sant, kan verkligen S vara så desperata så dom tappat förståndet helt.
Ser med glädje att de flesta kommentarer på FB även på PK sidor fördömer S.

Vilken FB-sida tittar du på?
Citera
2022-09-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Som sagt, krisen började innan kriget.

Som sagt, krisen började innan Carl Bildt avgick som utrikesminister, och Rysslands första attack mot Ukraina. Det är väl runt ett decennium sedan. Och??

Ryssland har använts sig utav gas och olja som ren utpressning under många år, det är sant. Helt sant.

För att lyckas med det tror man att Ryssland via påverkan försökt styra utvecklingen i länder åt ett håll så att man är beroende av Ryssland. Något man i så fall lyckats med i både Tyskland och England. Där har Sverige varit ett hot, då vi fungerat som ett batteri för övriga länder. Därav S:s rädsla för att Sd mycket troligt har tajta band med Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in