2022-09-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jo, jag kommer ihåg att Ryssland försökt använda gasleveranser som en metod för utpressning under många år. Hörde väl snack om det på nyheterna när Carl Bildt var utrikesminister tror jag. Och när avgick han?

Rätt konstigt då att man väljer att montera ner kärnkraften nästan helt och hållet. Inte sant?
Citera
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Du, den här elkrisen i Sverige, förklarar den på något sätt också energikrisen i Tyskland, England, Frankrike och Libanon också??
Som sagt, krisen började innan kriget.
Citera
Medlem
Hur kan man stå och säga att "Ryssland" bedriver ett energikrig emot EU? Det var EU som började med alla typer av sanktioner, självklart kommer motsanktioner?
Citera
2022-09-02, 10:07
Medlem
Kan någon, förslagsvis en sosse förklara vad det är för kopplingar till Ryssland som finns?

Är det som med Trump att han köpte en byggnad där på 90 talet och sen aldrig mer tänkt på saken? Eller exakt vad är det Sverigedemokraterna har gjort för att bli ihopklumpade med Ryssland?

Massor massor med svammel bara. Och nej. Jag är inte ett anlitat troll i en fabrik i Ryssland. Så vet både sossarna, DN och SVT det...
Citera
2022-09-02, 10:09
Medlem
Efebofilkustens avatar
Sossarna känns minst sagt oseriösa och desperata som de maktkåta klantarslen de är... Det är ju fan DOM som påminner om Kreml...
Citat:
Åkesson (SD) "Diktaturfasoner"

"Diktaturfasoner inför öppen ridå. S har alltså en pressträff för att "informera" om oppositionen. Man tror knappt att det är sant. Partiet som gjort Sverige mer sårbart än någonsin, som formligen plågar befolkningen med skatter och hutlösa el- och bränslepriser, som avslöjats vara nedlusat av islamister, från ungdomsförbund upp till partistyrelse och ministernivå", skriver han på Twitter och fortsätter:

"Regimen ska informera om regimkritikerna. Det kan inte bara vara jag som ser de tydliga parallellerna till historiens och nutidens auktoritära regimer och diktatorer."
SD har pressträff just nu:
Citat:
Klockan 10 håller Jimmie Åkesson en pressträff om partiets bostadspolitik, men väntas då även ytterligare kommentera Socialdemokraternas pressträff.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-svensk-politik-och-valet-2022
Senast redigerad av Efebofilkusten 2022-09-02 kl. 10:22.
Citera
2022-09-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Stor skandal att regeringen svartmålar ett oppositionsparti veckan innan val. Dessutom med gammal knappt flygkapabel skåpmat. Nu har sossarna avslöjat sig ordentligt. Det är makt till varje pris. Mobbing på hög nivå. Tänk om dessa ska styra Sverige i fyra år till. De är ju en riktig säkerhetsrisk.

Ja, och dom har inte ens förstått att den största säkerhetsrisken är glappkäften Ann Linde , Sveriges utrikesminister. Åtminstone 1 vecka till.
Citera
2022-09-02, 10:10
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Hur kan man stå och säga att "Ryssland" bedriver ett energikrig emot EU? Det var EU som började med alla typer av sanktioner, självklart kommer motsanktioner?

Så många lögner i dessa båda presskonferenser.
Citera
2022-09-02, 10:11
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Nej, det här är ju fullständig skandal. Att ministrar tar till sådant här extremt fulspel som valpropaganda för att lura allmänheten. Borde vara straffbart. De har väl inspirerats av hur demokraterna i USA försökte sabotera för Trump med påhittade Rysskopplingar.

Sossarna styrs ju trots allt av samma intressen som USAs vänster, som båda vill montera ned och förstöra de västerländska samhället.
Sossarna blir värre och mer desperata nu när SD växer och kommer att göra allt för att stoppa dem så jag räknar även valfusk även den här gången. Dom gör allt för makten och vägar släppa den presis som i diktaturer och det är en farligt utveckling. Det som sker idag är en skandal men förhoppningsvis gynnar det SD istället.
Citera
2022-09-02, 10:11
Medlem
Zloths avatar
Jag tänkte faktiskt rösta på AfS igen men nu blir det nog SD.

Jag trodde inte att sossarna kunde sjunka lägre men jag hade tydligen fel

Det här är fullständigt absurt. Tror knappt att det är sant.
Citera
2022-09-02, 10:12
Medlem
KillenArCPs avatar
Pinsamma S är men jag är glad. Äntligen har många fått sett sossarnas riktiga jag. En egotrippad kaxig jävel som aldrig begår egna fel, enligt hen själv.
Citera
2022-09-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Så många lögner i dessa båda presskonferenser.
Är det två presskonferenser gåendes? (Ärlig fråga)
Citera
2022-09-02, 10:13
Medlem
Kan vi verkligen lita på att det inte kommer förekomma valfusk i här valet? Den här PKn gav mig riktigt otäcka vibbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in