Citat:
Ursprungligen postat av
Sun Ruler
Ygemans skandal med känsliga uppgifter från Transportstyrelsen.
Partiets kohandel med en kommunistisk vänsterpartist.
Fusk med PISA-resultat.
Att partiet röstar mycket mer ryssvänligt än SD i Europaparlamentet.
Allt detta utgör inget säkerhetshot utan det är SD som är hotet.
Deras diktaturfasoner där de utmålar oppositionen som ett hot har åtminstone fått en vän till mig att rösta på SD för första gången. Tidigare har hen röstat blankt och på PP:
Säkert fler som kommer att resonera likadant, det ger mig vibbar av hur de tog till alla fula medel de kunde för att svartmåla Trump då det begav sig inför 2016. Folk fattar lätt tycke för underdogs när de får tjyvsmällar av den här sorten.
Osedvanligt fult och lågt från S. Känns nästan lite desperat? En dunderkorkad (och alkoholiserad?) jävel som Peter Hultqvist själv i rollen som försvarsminister är en mycket större säkerhetsrisk. Minns den här klassikern:
https://www.youtube.com/watch?v=HLFOMT5MvDU&ab_channel=Sverigedemokraterna
Om man ska applicera sossarnas resonemang (vilket jag givetvis inte håller med om) i ett vidare perspektiv: utgör/utgjorde exempelvis inte Tyskland och en rad andra länder i Europa ett mycket större "säkerhetshot" eftersom de knöt en stor del av sin energiförsörjning till Ryssland frågar man sig då? Tvivlar på att S kommer att nånsin ta upp detta dock... Att SD röstar hit eller dit i EU-parlamentet känns futtigt i sammanhanget kan man tycka. Tror inte ens att de varit särskilt rysspositiva, snarare tvärtom. SD har aldrig präglats av Rysslandsvänlighet vad jag kan minnas. Och nu senast vek de sig mycket villigt för ett NATO-medlemskap vilket definitivt var ett brott med partiets historiska hållning och knappast kan anses som rysslandsvänligt.