2022-09-02, 10:19
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Är det två presskonferenser gåendes? (Ärlig fråga)

Två som diskuteras i tråden. Hultqvist/Ygeman respektive Maggan.
Och de båda pressträffarnas innehåll är så synkade (Putinvinkeln) att det inte känns Off topic att ta Maggans presskonferens här.
Det är typ del 1 och del 2.
Citera
2022-09-02, 10:19
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan vi verkligen lita på att det inte kommer förekomma valfusk i här valet? Den här PKn gav mig riktigt otäcka vibbar.

Ja, det kan vi lita på. Sverige har rigorösa kontroller och jag skulle vilja påstå att det är stört omöjligt för enskilda partier att arrangera valfusk.
Kan inte komma på ett enda fall då det skett i någon större omfattning i modern tid.
Citera
2022-09-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Två som diskuteras i tråden. Hultqvist/Ygeman respektive Maggan.
Och de båda pressträffarnas innehåll är så synkade (Putinvinkeln) att det inte känns Off topic att ta Maggans presskonferens här.
Det är typ del 1 och del 2.
Ah okej! Tacksam för svar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Stor skandal att regeringen svartmålar ett oppositionsparti veckan innan val. Dessutom med gammal knappt flygkapabel skåpmat. Nu har sossarna avslöjat sig ordentligt. Det är makt till varje pris. Mobbing på hög nivå. Tänk om dessa ska styra Sverige i fyra år till. De är ju en riktig säkerhetsrisk.

Men sossarna har ju själva mottagit enorma mutor av Putin, för att lägga ned svensk kärnkraft.
Har hört summor på mellan 500-1000 millioner kronor för varje nedlagd kärnreaktorer.
Syftet med dessa smutsiga pengar har givetvis varit att gynna rysk export av naturgas.
De skyhöga elpriserna är alltså en konsekvens av girigheten hos mutkolvarna inom sossepartiet!
Citera
Medlem
fendadens avatar
Fick (S)-kansliet ett samtal sent igår natt av Klaus Schwab, tro?

”You cannot lose this election, the zwedish people have to eat ze worm, own nothing and be happy”.
Citera
2022-09-02, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karin666
Socialdemokraterna pekar ut sd som ett hot med Ryssland koppling och det är en säkerhets risk säger dom

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BJn9E/s-plan-i-valspurten-sverigedemokraterna-kan-utnyttjas-av-ryska-intressen

Som jag skrivit flera ggr tidigare i opinionsundersökningstråden så blir det samlingsregering. MA har redan antytt detsamma med uttalanden om att (S) är redo för samarbeten med alla utom SD. Nästa mandatperiod blir det partiförbud. SD kommer att förbjudas som parti.
Citera
2022-09-02, 10:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vilken FB-sida tittar du på?
Senast var TV4 i två trådar.
Citera
2022-09-02, 10:22
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Måste finna den om SD - har du länk till den?
Nej, de har ingen presskonferens idag.
Citera
2022-09-02, 10:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Som jag skrivit flera ggr tidigare i opinionsundersökningstråden så blir det samlingsregering. MA har redan antytt detsamma med uttalanden om att (S) är redo för samarbeten med alla utom SD. Nästa mandatperiod blir det partiförbud. SD kommer att bli förbjudet.
Det har det pratats om i 8 år och händer det så är M och KD rökta.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Du, den här elkrisen i Sverige, förklarar den på något sätt också energikrisen i Tyskland, England, Frankrike och Libanon också??

Om Sverige kunde producera energi så skulle vi inte ha en elkris. Nu är det länder som är ännu värre i att inte kunna producera energi och Europas idioti med att bli rysslandsberoende är ett brott i sig. vad hade hänt i ett regelrätt krig? Vi skulle inte ens kunna rpoducera krigsmateriell.

Du förstår att det är ett förräderi att göra oss så sårbara, det är en säkerhetsrisk.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Tror de kommer sammanställa de indicier de tycker sig ha och kallar till PK för att ge mer tyngd till det hela. De kommer inte nämna europaportalens sammanställning från 2019 där SD var det mest rysslandskritiska partiet av alla svenska partier och såssarna själva var näst sämst i kategorin. De kommer inte heller nämna Maggans debakel och ovilja att kalla Rysslands invasion för en invasion. https://www.youtube.com/watch?v=arnrva27Hsg
Verkar som att jag fick rätt. Vilket magplask signerat S.
Senast redigerad av Kloss 2022-09-02 kl. 11:07.
Citera
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Ygemans skandal med känsliga uppgifter från Transportstyrelsen.
Partiets kohandel med en kommunistisk vänsterpartist.
Fusk med PISA-resultat.
Att partiet röstar mycket mer ryssvänligt än SD i Europaparlamentet.

Allt detta utgör inget säkerhetshot utan det är SD som är hotet.

Deras diktaturfasoner där de utmålar oppositionen som ett hot har åtminstone fått en vän till mig att rösta på SD för första gången. Tidigare har hen röstat blankt och på PP:

Säkert fler som kommer att resonera likadant, det ger mig vibbar av hur de tog till alla fula medel de kunde för att svartmåla Trump då det begav sig inför 2016. Folk fattar lätt tycke för underdogs när de får tjyvsmällar av den här sorten.

Osedvanligt fult och lågt från S. Känns nästan lite desperat? En dunderkorkad (och alkoholiserad?) jävel som Peter Hultqvist själv i rollen som försvarsminister är en mycket större säkerhetsrisk. Minns den här klassikern:

https://www.youtube.com/watch?v=HLFOMT5MvDU&ab_channel=Sverigedemokraterna

Om man ska applicera sossarnas resonemang (vilket jag givetvis inte håller med om) i ett vidare perspektiv: utgör/utgjorde exempelvis inte Tyskland och en rad andra länder i Europa ett mycket större "säkerhetshot" eftersom de knöt en stor del av sin energiförsörjning till Ryssland frågar man sig då? Tvivlar på att S kommer att nånsin ta upp detta dock... Att SD röstar hit eller dit i EU-parlamentet känns futtigt i sammanhanget kan man tycka. Tror inte ens att de varit särskilt rysspositiva, snarare tvärtom. SD har aldrig präglats av Rysslandsvänlighet vad jag kan minnas. Och nu senast vek de sig mycket villigt för ett NATO-medlemskap vilket definitivt var ett brott med partiets historiska hållning och knappast kan anses som rysslandsvänligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in