2022-09-02, 02:01
Medlem
HLundborgs avatar
Kan väl vara på sin plats att någon hyllar frigörandet av alla de tyskar som levt under förtryck och förföljelser från polacker ända sedan de hamnat på fel sida gränsen till följd av den nesliga Versaillesfreden.
Citera
2022-09-02, 02:14
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Så fokus här är hur mejlet är formulerat, inte att Aftonbladet ljuger i rubriken?
Ingen har uppmanat till firande av Nazitysklands anfall.

AB citerar i rubriken exakt de ord han använder i sitt mejl. Han skriver att man skulle "fira" tilldragelsen, och det enda han nämner i sin evighetslånga mening som objekt för detta firande är "83-årsdagen av Nazitysklands anfall mot Polen". Han antyder ingenstans att det skulle vara något annat man "firar" vid det här fikat. Om han formulerar sig på det viset, så är det ingen lögn att återge det i rubriken. Sorry, men om man vill ha några andra rubriker i kvällspressen får man fanimig se till att formulera sig annorlunda. Som sagt: jag tror inte att han är någon nasse, men det är knappast någon lögn att återanvända de formuleringar han själv har använt. Däremot tror jag inte att det är någon slump att han inte uttryckte sig tydligare.
Citera
2022-09-02, 02:16
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Kan väl vara på sin plats att någon hyllar frigörandet av alla de tyskar som levt under förtryck och förföljelser från polacker ända sedan de hamnat på fel sida gränsen till följd av den nesliga Versaillesfreden.

Vem har gjort det, menar du?
Citera
2022-09-02, 02:26
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vem har gjort det, menar du?
Ingen aning, säger bara att det kunde vara på sin plats som ett avbrott i den vanliga propagandan
Citera
2022-09-02, 02:28
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
AB citerar i rubriken exakt de ord han använder i sitt mejl.

Nej, det är inkorrekt. Han uppmanar ingenstans till firande av nazitysklands anfall. Men det är vad som står i Aftonbladets rubrik för att alla lättledda zombies ska tro det.
Han kallar Tysklands attack för "terrorbombningar" däremot. Vad tycker du om det då?
Citera
2022-09-02, 02:32
Medlem
Tror de flesta fattar att det var någon form av skämt. Samtidigt är tajmingen så fruktansvärt usel den kan bli. Andra partier kanske hade kunnat skämta om något sådant men ett brunsmetat SD?

Väldigt många som säger att någon infiltrerat osv. Idioten skickade ju ett massmail. Räcker med en person i partiet som inte gillade honom av alla som fick mailet. Nej, det nazistiska är nog borta även om det finns enskilda medlemmar som fortfarande hänger sig till sådana tendenser. Det är ju dock ett Kalle Anka-parti. Jag förstår att många tycker invandringsfrågan är viktig men sedan då? Ett parti med en massa stollar förutom Jimmy och någon mer.
Citera
2022-09-02, 02:34
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Nej, det är inkorrekt. Han uppmanar ingenstans till firande av nazitysklands anfall. Men det är vad som står i Aftonbladets rubrik för att alla lättledda zombies ska tro det.
Han kallar Tysklands attack för "terrorbombningar" däremot. Vad tycker du om det då?

De exakta orden han använder är att "fira" "denna högtid". Och det enda han skriver i den meningen som kan vara objekt till detta är "83-årsdagen av Nazitysklands anfall mot Polen". Eller kan du hitta något annat i hans meddelande som kan fungera som objekt till "fira" eller som närmare specificering av vad han anser utgöra "denna högtid"?

Ja, det är förstås helt rimligt att han kallar det terrorbombningar. Jag har väl inte påstått något annat? Och jag har redan tjatat om jag personligen inte tror att han är nasse. Men om man formulerar sig så jävla klantigt kan man inte komma och klaga om någon citerar exakt de ord man har använt och sätter dem i en rubrik. Allra minst kan man kalla det "lögn".
Citera
2022-09-02, 02:35
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Ingen aning, säger bara att det kunde vara på sin plats som ett avbrott i den vanliga propagandan

Så då är du bara OT, med andra ord?
Citera
2022-09-02, 02:46
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Så då är du bara OT, med andra ord?
Verkligen inte, jag bidrog med ett annat perspektiv i det att jag konstaterade att om någon skulle välja att hylla frigörelsen av de tyskar som levde under polskt förtryck, så vore det helt förståeligt.
Citera
2022-09-02, 02:51
Bannlyst
Otroligt att se Moderaterna "råka" misstolka vad den polske Sverigedemokraten vars släkt dog under Tysklands anfall menar. Moderaterna reagerar med ryggmärgen och återgår till smutskastningen av SD, sd borde kräva M om ursäkt om nu de vill ha SD´s stöd för att bilda regering.

Vänsterpacket är ett gäng psykopater, i dagkl 8,00 kommer ytterligare en nivå av psykopatsossarnas smutskastning.
Citera
2022-09-02, 02:54
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
"Såna som mig"? jag kan bara svara för mig själv.
Jag är inte säker på nånting för närvarande. Det är så många olika bud åt olika håll.
Såvida inte e-mailet som presenterats i flertal olika media nu, är förfalskat (eller förvrängt) på samma sätt i varje publikation som publicerat det, så fokuserar jag bara på det otroligt dåliga omdömet, sociala närsyntheten, det märkliga beteendet, kognitiva trögheten liksom, som är sååå klassisk för så många i SD.
jag ser också vad som skrivits i mailet, men har den intellektuella förmågan att sätta in det i kontext. Och kontexten är vad som ger svaret. Vad är det som får dig att aktivt bortse ifrån det? Är du dum i huvudet på riktigt eller spelar du korkad?

Citat:
Ursprungligen postat av Jobbinista
Du själv då? Vad är det som får 'såna som dig' att fortsatt vilja se kuken på SD-rikdagsledamöter, även när riksdagsmannen ifråga sagt upp sig från SD? Ärligt nyfiken
det finns åttahundratusen inlägg i den tråden, men inga offer, inga polisanmälningar, och inget som säger att nåt varit oönskat.

Det minsta man kan begära är väl att i alla fall få se flaschback-dasen så att man kan få dregla lite på kammaren med satisfyern…😇
Citera
2022-09-02, 03:01
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ja, det är förstås helt rimligt att han kallar det terrorbombningar.

Nej, inte alls konsekvent om budskapet ska tolkas enligt rubriken.
Det här är ännu en påhittad skandal inför valet i enlighet med Aftonbladets agenda.
Hur man än vill vrida och vända på detaljerna.

Men du uppfattar det inte så?

För mig har det inte i första hand med förvar av SD att göra, det handlar om att jag stör mig på smutskastningskampanjer. Så lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in