2022-09-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Tror inte det toppar pedofiler i Centerpartiet.
Trots att man blir upprörd så har alla partier skit. Meningsmotståndarna är bara jävligt desperata nu.

De kan lika gärna skriva om det men ingen kommer bry sig mer eller mindre.

Dom väljare som har fått nog av sossarna och faktiskt övervägde att rösta SD fast dom för åtta år sen aldrig skulle rösta på ett ”naziparti” bryr sig antagligen om det jär
Citera
2022-09-01, 23:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Pajasen är väl du som inte kan läsa och inte förstår förklaringarna som lagts upp med länkar om hur man uppmärksammar det i hans hemland Polen årligen detta datum.

Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Hela Polen firar idag.
Den som tror att polacker firar nazismen har nog missat stora delar av grundskolan.

Jag förväntar mig en offentlig ursäkt från Aftonbladet till denna polska medarbetare.

Den som inbjuder till ett fika med Dzień Weterana som anledning bör, om personen inte är en pajas, inleda inbjudan med detta och sedan förklara vad Dzień Weterana är och varför det firas.

Om ni inte begriper att den som skrev detta inte med en stavelse nämnde Dzień Weterana och tycker att det är i sin ordning så är ni två pajasar.
Citera
2022-09-01, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag läste mejlet som spånet skickat ut.
Ja han beskriver hur Nazityskland terrorbombar Polen, hans förfäders hemland. Och det tolkar du som att han är nazist? Smart.... tyvärr använder polacken ordet "firar" och högtidlighålla lite om vart annat. Han borde varit konsekvent och inte använt begreppet "firar" då det kan misstolkas av illvilliga journalister som gör allt för att SD inte skall få makt.
Citera
2022-09-01, 23:58
Medlem
Samhällsnytt, Chang Frick, rapporterar följande:

En centralt placerad källa misstänker att det är kanslichefen Sammy Almedal som på eget bevåg skapat den fejkade ”skandalen”. Bakgrunden ska vara att Almedal är på väg att bli av med jobbet och att det då skulle handla om någon slags hämnd mot partiet.
– Han är faktiskt på väg att bli av med jobbet. Beslutet togs för ett tag sedan.

https://nyheteridag.se/sds-kanslichef-sparkas-gav-fejkad-nazistskandal-till-aftonbladet/

Vad har i så fall Almedal gjort/sagt för att få kicken? Har Almedal också filmat kuken inne på kansliet och skickat till unga kvinnor under lång tid, måhända ...?
Citera
2022-09-02, 00:01
Medlem
Slaskmedias avatar
Igen: vem eller vilka på SD:s kansli är det som sitter och läcker material till Aftonbladet i realtid? Många som inte ser skogen för alla träd, och tänker för smått. Den där chefen verkar vara ett hett spår, men vilka fler finns det som samlar skit och portionerar ut lagom till valet? Finns det nån ”het” kvinna på kontoret som honey-trappat höjdare och som är untouchable? I såna fall vill jag ha hennes namn, så vi kan ta en fika.😁😇
Citera
2022-09-02, 00:08
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Vad har i så fall Almedal gjort/sagt för att få kicken? Har Almedal också filmat kuken inne på kansliet och skickat till unga kvinnor under lång tid, måhända ...?
ah som flaschback-kukmannen som fick sina privata messengerchattar stulna och exponerade? Ja sd har verkligen ett stort problem med knivhuggande i ryggar och att samla material som kan användas för att döda varandra. Kul för oss andra, men som jag frågat i den tråden, var är kukbilden? Jag vill fortfarande se om ryktet är sant.😁😇 men det är en annan tråd.

On topic, vad är det som får såna som dig att inte ändra sig när det är tydligt för alla att storyn är fejkad? Ärligt nyfiken.
Citera
2022-09-02, 00:09
Medlem
Citat:

Han kanske kom sist på polackens förra fika när dom körde runka bulle och sen blev det liksom lite spänt när han inte ville käka.
Senast redigerad av thording 2022-09-02 kl. 00:12.
Citera
2022-09-02, 00:16
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Nåt i stil med det här hade jag kanske skrivit:
"Partikamrater. Jag vill välkomna alla som önskar, till en enklare minnesstund av vår Polska tradition att erinras Andra Världskrigets utbrott, som utbröt i- och mot Polen denna dag 1 september 1939. Denna tradition är något Polen och delar av norra Europa uppvaktar varje år. Vi har därför anordnat bjudning med fika med gott om kaffebröd (men den jävel som tar med negerbollar eller fuckin' dadlar åker ut!!), i lunchsalen kl 14:30 på Torsdag eftermiddag. Varmt välkomna!"

Men dom som har mångdubbelt min månadslön, i SD, ansåg nog att detta var bättre och lämpligare:
"Med anledning av 83-årsdagen av Nazitysklands anfall mot Polen, då tidigt om morgonen slagskeppet Scheswig-Holstein öppnade eld med sina maffiga kanoner mot den symboliska polska garnisonen på halvön Westerplatte i Gdansk, samtidigt som tyska trupper anföll det polska posthuset i samma stad, och tyska flygvapnet terrorbombade den lilla staden Wielun, varpå Storbritannien och Frankrike två dagar senare förklarade Nazityskland krig, och andra världskriget, den största konflikt i mänsklighetens historia, därmed inleddes, varder förty härigenom ett minnesfika kungjordt och påbjudet, i dag torsdagen den 1 september Herrens år 2022, klockan 14:30 i lunchrummet på Sexan, med uppmaning till envar att denna högtid med tillbörlig andakt och en mångfald kardemummalängd fira."

Vilket är det bättre? You be the judge.
Absolut, faktiskt. Det finns inte mycket som förvånar mig längre gällande SDs beteende överlag. Skulle en jude, som är anställd av SD, skriva att han respekterar nazisternas gasning av miljoner? Nej, det skulle inte förvåna mig alls. Fullt ärligt. Om det skulle ske bland sossarna, moderaterna eller miljöpartiet, DET skulle förvåna mig.

Hahaha.

Klockrent!
Senast redigerad av Xedome 2022-09-02 kl. 00:21.
Citera
2022-09-02, 00:21
Medlem
Flammarions avatar
Varför tror någon att SD skulle vilja skada sitt rykte, och dessutom, precis innan valet?
Varför är människor så korkade och lättlurade?
Varför läser ni Aftonbladet?
Citera
2022-09-02, 00:23
Medlem
Det här måste ju vara en person som är där för att sabotera! Hoppas han får en ordentlig bakgrunds kontroll. Vem är så dum annars! Helt otroligt jävla dumt för att kunna vara sant.
Citera
2022-09-02, 00:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Varför tror någon att SD skulle vilja skada sitt rykte, och dessutom, precis innan valet?
Varför är människor så korkade och lättlurade?
Varför läser ni Aftonbladet?

Varför bekräftar SD:s egen presstjänst att det har skrivits? Är du så lättlurad så du tror att de medger något som inte är sant?
Citera
2022-09-02, 00:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Ja han beskriver hur Nazityskland terrorbombar Polen, hans förfäders hemland. Och det tolkar du som att han är nazist? Smart.... tyvärr använder polacken ordet "firar" och högtidlighålla lite om vart annat. Han borde varit konsekvent och inte använt begreppet "firar" då det kan misstolkas av illvilliga journalister som gör allt för att SD inte skall få makt.

Jag har inte beskrivit idioten som nazist.

Det är både synd att han använder ordet ”fira” (om han nu inte menar att de ska fira) och det är också synd att han inte berättar att han är polack om han nu är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in