2022-09-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kardemummalängd för att fira Hitlers invasion av Polen. Asså vilken jävla superidiot. Hämtar SD sina anställda direkt från Samhalls andrasortering?
Nu var det en polack som ville fira en POLSK högtidsdag, har inget att göra med att fira nazimen, jubelidiot.
Citera
2022-09-01, 23:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Läs hela artikeln din idiot. Aftonbladet lyckas tyvärr lura folk med ett attention span på 20 sekunder. Grattis! Makten framför allt!

Jag läste mejlet som spånet skickat ut.
Citera
2022-09-01, 23:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Nu var det en polack som ville fira en POLSK högtidsdag, har inget att göra med att fira nazimen, jubelidiot.

Så lät det inte i mejlutskicket som idioten skickade ut.
Citera
2022-09-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Martin Kinnunen (gruppledare SD):

Detta var alltså en tjänsteman med polsk bakgrund som ville fira polsk högtid. Denna dag högtidlighålls årligen i Polen. Galet att detta beskrivs som hyllning till nazisterna.

Källa: https://twitter.com/Martin_Kinnunen/status/1565346393299881984

Men är någon förvånad? Svensk DDR-media gör samma sak varje val. De förvränger vad SD säger för sådana här artiklar och väldigt noggrant skriver så det inte blir tillräckligt tydligt för att vara en ren lögn
Citera
2022-09-01, 23:31
Medlem
Dragonflashs avatar
Är inte det som att fråga finnar om vad deras farföräldrar, föräldrar gjorde när ryssen kom och spotta på flaggan?
Citera
2022-09-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Om vi ser på saken såhär, tre judar från Tyskland som sökte skydd i Malmö och blev mördade i koncentrationsläger ska hedras med stenar i Malmö, fullt rimligt köper det till 100%.

Varför är det då inte samma attityd från vänsterdräggen när en Polack som råkar vara politiker för SD vill hedra sin nations mod för att de stod upp mot Hitlers nassar när de invaderade Polen 1939.

Blir väl en Hitler=Åkesson upplaga 473 från aftonhoran härnäst.

För att alla partier vill behålla sina väljare som överväger att rösta SD i årets val. Sossarnas väljare är sådana som inte gillar förändring i grund och botten. ”Det är nog bäst som det är”- mentalitet. Men det finns några procent där bägaren börjar rinna över och då ligger SD nära till hands som alternativ. Men genom att ”missförstå” en sån här grej och kraftigt fördöma det så fångar man in dom här väljarna igen.

Vänsterblocket vill hålla kvar sossarnas väljare och högerblocket vill inte att SD ska bli FÖR stora
Citera
2022-09-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Dagen "firas" ju i Polen (celebrate i engelska källor).

Ja det är synd det inte finns något ord i svenskan för att högtidlighålla sorgliga dagar.
Vi är liksom inte i Polen nu, vi är i Sverige, och då måste man förhålla sig till vad Svenskar tolkar orden som, och hur pass ihågkomst-traditionen är känd ibland svenskar. Eftersom han adresserar brevet till flera avdelningar inom SDs riksdagspersonel, så kan man få intrycket att alla i SD-toppen är polacker.
Om man inte kan förstå detta, då är man så aningslös att man inte hör hemma i landets ledande skikt. Det är verkligen så enkelt.
Sammy Almedal, kanslichef på Sverigedemokraternas riksdagskansli, bekräftar för Aftonbladet:
- Jag har sett det [Mailet] och jag har meddelat medarbetaren att det var totalt olämpligt /../, säger Sammy Almedal.

Kan sätta mitt arsle i pant på att knappt en käft här kände till den traditionen innan dom läste det i denna tråden. Och då inser man plötsligt att man kan använda denna nyss vunna kunskapen, för att spela Allan, låtsas att man själv hela tiden känt till traditionen, smacka det i ansiktet på 'alla andra', och t.o.m. kalla alla andra för konspiratörer och okunniga kulturbarbarer. Fiffigt va?
Citat:
Du som är så bra på ord, vilket ord skulle han använt sist i mejlet, i stället för "fira"?
Nåt i stil med det här hade jag kanske skrivit:

"Partikamrater. Jag vill välkomna alla som önskar, till en enklare minnesstund av vår Polska tradition att erinras Andra Världskrigets utbrott, som utbröt i- och mot Polen denna dag 1 september 1939. Denna tradition är något Polen och delar av norra Europa uppvaktar varje år. Vi har därför anordnat bjudning med fika med gott om kaffebröd (men den jävel som tar med negerbollar eller fuckin' dadlar åker ut!!), i lunchsalen kl 14:30 på Torsdag eftermiddag. Varmt välkomna!"

Men dom som har mångdubbelt min månadslön, i SD, ansåg nog att detta var bättre och lämpligare:

"Med anledning av 83-årsdagen av Nazitysklands anfall mot Polen, då tidigt om morgonen slagskeppet Scheswig-Holstein öppnade eld med sina maffiga kanoner mot den symboliska polska garnisonen på halvön Westerplatte i Gdansk, samtidigt som tyska trupper anföll det polska posthuset i samma stad, och tyska flygvapnet terrorbombade den lilla staden Wielun, varpå Storbritannien och Frankrike två dagar senare förklarade Nazityskland krig, och andra världskriget, den största konflikt i mänsklighetens historia, därmed inleddes, varder förty härigenom ett minnesfika kungjordt och påbjudet, i dag torsdagen den 1 september Herrens år 2022, klockan 14:30 i lunchrummet på Sexan, med uppmaning till envar att denna högtid med tillbörlig andakt och en mångfald kardemummalängd fira."

Vilket är det bättre? You be the judge.
Citat:
Men tror du på allvar att någon inom SD öppet skulle skriva att de vill fira när Hitler invaderade Polen? Tror du på allvar att denne man, som själv är halvpolsk, firar att Hitler invaderade Polen?
Absolut, faktiskt. Det finns inte mycket som förvånar mig längre gällande SDs beteende överlag. Skulle en jude, som är anställd av SD, skriva att han respekterar nazisternas gasning av miljoner? Nej, det skulle inte förvåna mig alls. Fullt ärligt. Om det skulle ske bland sossarna, moderaterna eller miljöpartiet, DET skulle förvåna mig.
Senast redigerad av Robbinist 2022-09-01 kl. 23:54.
Citera
2022-09-01, 23:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homer.Jewston
Läs artikelns korrigering. Att man ska behöva säga till vuxna hur man läser en artikel. ADHD vänstern...

Vad fan spelar det för roll vad de skriver i artikeln? Läs mejlet som idioten skickade till sina kollegor. Som de gamla grekerna sa: GÅ TILL KÄLLORNA.
Citera
2022-09-01, 23:36
Medlem
LeCastles avatar
Tror inte det toppar pedofiler i Centerpartiet.
Trots att man blir upprörd så har alla partier skit. Meningsmotståndarna är bara jävligt desperata nu.

De kan lika gärna skriva om det men ingen kommer bry sig mer eller mindre.
Citera
2022-09-01, 23:44
Avstängd
OliverCromwells avatar
Nu går Kristersson än hårdare till attack mot SD pga detta från Aftonblaskan.

Media har verkligen slagit "högerblocket" sönder och samman på bara 2 dagar!

Först reaktionen mot SD:s 30 punkter.

Sedan detta efter intrång på SD:s mejlservrar.

Och så detta perfekt tajmat med Johan Pehrsons krav på ännu mer massinvandring.

Blir intressant att se hur detta påverkar opinionen de sista 10 dagarna inför valet.
Citera
2022-09-01, 23:46
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kardemummalängd för att fira Hitlers invasion av Polen. Asså vilken jävla superidiot. Hämtar SD sina anställda direkt från Samhalls andrasortering?

Hela Polen firar idag.
Den som tror att polacker firar nazismen har nog missat stora delar av grundskolan.

Jag förväntar mig en offentlig ursäkt från Aftonbladet till denna polska medarbetare.
Citera
2022-09-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Men är någon förvånad? Svensk DDR-media gör samma sak varje val. De förvränger vad SD säger för sådana här artiklar och väldigt noggrant skriver så det inte blir tillräckligt tydligt för att vara en ren lögn

Nu behövdes det ju ingen förvrängning. Det var ju redan så jävla korkat formulerat från början. Nu försöker du ju bara framställa polacken som ett offer.

Vad är det som ska firas nästa gång? Blir det ett Rysslands-imvasion-av-Ulraina-fika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in