2022-09-01, 21:20
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Kan meddela att den 1 sept inte högtidlighålls i Polen. Dessutom; vad är det för polack som stavar som en svensk landskapsmålare 1840? Jo, ett 2a generationens inavel som gått och blivit nazist. En manlig Katarina Janusch.

Kan meddela att du är ute och cyklar:

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/obchody-wybuchu-ii-wojny-swiatowej-na-westerplatte--uroczystosc-z-udzialem-szefa-mein
Citera
2022-09-01, 21:22
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
En så kallad nothingburger alltså, antagligen är det bara obildade idioter som går på sådana här försök till smutskastning.
Större delen av väljarkåren, mao.

Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Man kanske bryr sig mer om landets alla problem?
Varför har de då röstat som de gjort i tidigare val?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det kallas firande i artiklarna om dagen i Polen också, det ska inte tolkas som du tolkar det, utan mer som uppmärksammande. Du har fått och kunnat se diverse länkar om detta på senaste sidorna, ändå förnekar du verkligheten som presenteras framför dig.
Du inser inte allvaret i det här. Vi ska sitta och leta länkar menar du när SD snabbt borde ha kommit med en förklaring till texten.
Citera
Medlem
Citat:
Du har fått en uppenbar förklaring, du kan se det själv på diverse länkar.

Ändå förnekar du verkligheten och fortsätter som den lögnhals du är. Din "analys" är korkad och helt felaktig, dagen uppmärksammas över stora delar av Europa idag.
Verkar inte som SD håller med

Jag skrev följande "Kan inbjudan vara ett sista hämnd-'fuck you' till SD-kollegorna, av någon som redan var på väg ut? Suicide by fucking up your pride, typ? Precis innan valet också." (länk)

Till min förvåning ser jag först nu, att den normalt SD-vänliga publicisten Chang Frick, som normalt har stor insyn i SDs inre verkstad, rapporterar följande: 'Bakgrunden ska vara att Almedal är på väg att bli av med jobbet och att det då skulle handla om någon slags hämnd mot partiet'.

https://nyheteridag.se/sds-kanslichef-sparkas-gav-fejkad-nazistskandal-till-aftonbladet/

Verkar som min analys var t.o.m. mer träffande än jag först kunnat ana.
Sen att du är sur, är väl bara att tolkade som att du gillade inte hur rätt det träffade.
Senast redigerad av Robbinist 2022-09-01 kl. 21:28.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dreparenn
Aftonhoran har kvar artikeln på första sidan medan du får LETA om du ska hitta inlägget som förklarar att mailet de facto hade motsatt innebörd mot vad de hade hoppats på. Skäms tamefan

Ja, att inte alla dessa medier, partiledare med flera tar sig samman och säger "Jag hade fel då uppenbarligen", men det kommer aldrig hända. Uppenbara försök till valpåverkan både igår och idag med direkta uppenbara lögner om Sverigedemokraterna. Man kunde åtminstone ta bort artiklarna om lögnerna när det så tydligt visat sig att man haft fel, men det gör man inte och det säger ju jävligt mycket om intentionen som är att vinkla, ljuga och komma med desinformation och försök till valpåverkan både igår och idag som sagt var.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vem har skämtat? Han har familj som dog i samband med detta, han är själv polack.

Dagen uppmärksammas i flera länder idag där man har stora parader och liknande, vad förstår du inte?

Jag förstår inte varför man ska fira Nazitysklands anfall mot Polen och andra världskrigets inledning. Förstår du det?
Citera
2022-09-01, 21:23
Medlem
Är det här ens effektivt längre? "SD GILLAR NAZITYSKLAND" BUUUHUUU.... Miljöpartiet är människohatande Malthus-dyrkare som gång på gång visar att deras egen livsstil med stora bilar, stora båtar är vad som ska skyddas och den lilla människans möjlighet till ett bättre liv är vad som måste bekämpas.

Att sätta Sverige och svenskar först och kasta ut dessa vandrande katastrofer vi har nu måste vara prio. Kanske är det redan för sent, men OM vi ens ska ha en chans att komma ur denna katastrofala situation måste något göras NU. Om människorna som gör detta har hammaren och skäran och en bild på Stalin eller dyrkar SS kvittar helt och hållet för mig.

Kan "bevis" att sd har "nazister" ge oss energipriser som räddar vår industri? Kan det rädda de mest utsätta som eventuellt riskerar att frysa ihjäl i vinter om det vill sig illa? Kan detta sänka priset på maten så folk slipper välja mellan värme och middag?

Att media och de patetiska rövhattarna till aktivister ens har mage att börja med denna smörja igen gör mig illamående. Håll käften stängd och kliv åt sidan för landets framtid är vad dessa sopor bör göra! Eller är det för mycket begärt från dessa förbannade Quislingar?
Citera
2022-09-01, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Ja jag instämmer i det men se det kommer vi inte få göra för han är en tjänsteman och andra ska föra mannens talan vilket får mig att undra vad han gör i riksdagen som sakkunnig om han ej klarar av att förklara sig. Då är det bra klent.

Han har ju förklarat sig. Han säger att han är polack, att hans familj dog i och med detta och att dagen firas i hans hemland Polen idag och i flera länder i Europa. Firas ska på svenska tolkas mer som uppmärksammande.

Det är därför du kan läsa det här, för att han sagt detta.
Citera
2022-09-01, 21:24
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Försök inte. Det står ingenstans att Polen högtidlighåller något. Mailinbjudan har inget med någon veterandag att göra och det blir bara ynkligt när du försöker vinkla det. Mailet i sig självt är utmärkt tydligt och om Åkesson försöker komma undan med mindre än att rensa bort avsändaren kommer det se jävligt märkligt ut.
Du får ha rätt.
Att diskutera med en duva är ändå lönlöst.
Citera
2022-09-01, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Du inser inte allvaret i det här. Vi ska sitta och leta länkar menar du när SD snabbt borde ha kommit med en förklaring till texten.

SD har ingen direkttillgång till aftonbladet och expressen vet du, dessa vill ju skada SD och kommer medvetet med desinformation och försök till valpåverkan, man lägger inte upp det om SD kommer med förklaringen för syftet är ju att skriva som man gör. Det borde ju även du förstå själv.
Citera
2022-09-01, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag förstår inte varför man ska fira Nazitysklands anfall mot Polen och andra världskrigets inledning. Förstår du det?

Du ska tolka det som UPPMÄRKSAMMA, men i Polen kallas det firande som du kan se i länkarna om detta till utländska nyhetskällor. Han är själv polack och hans familj dog i och med detta. Det finns inget roligt eller skoj med detta för honom överhuvudtaget.
Citera
2022-09-01, 21:27
Moderator
T-80Us avatar
Det är ju ett uppenbart skämt. Ingen skriver sådär, om inte anledningen är mottagande av medalj ur kungens hand, eller eventuellt besked om att man fått Nobelpriset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in