2022-09-01, 19:42
  #181
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Står lite om den här: https://anydayguide.com/calendar/3320
Ok, tack.
Det är att jämföra med när vi i Sverige ”firar” våra ”veteraner” som i en eller annan form tjänstgjort för försvaret utomlands.
Att vinkla det till att de firar nazi-Tysklands angrepp 1939 är väl ändå rätt magstarkt/historielöst/okunnigt.
Citera
2022-09-01, 19:42
  #182
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så även desperata fultolkningar.
Absolut, men här har man ju fått det serverat på fat av SD, i motsättning till något man själva konstruerat.
Därför är det märkligt att folk anklagar media, då händelsen kommer från SD.
__________________
Senast redigerad av kato85 2022-09-01 kl. 19:45.
Citera
2022-09-01, 19:42
  #183
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Aftonbladet verkar gå full Arnstad så här tio dagar inför valet.
Sossarna verkar riktigt svettiga nu inför möjligheten att förlora makten, som de trodde var gjuten i den svenska berggrunden.
De är desperata nu. Korrekt analys. Alla medel är tillåtna. Folket i Sverige ser vad som händer i landet och det kommer att synas i valet
Citera
2022-09-01, 19:43
  #184
Medlem
Amors avatar
Tacka Gud för alternativa medier. Chang Frick kunde ganska snabbt desarmera denna fultolkning. De som spinner det här nu gör sig bara löjliga.
Citera
2022-09-01, 19:43
  #185
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Bedrövligt. Är det inte runkare som filmar sig själv i riksdagen är det något annat. Hur fan kan SD ständigt "råka ut" för dessa klentrogna idioter? Hur görs urvalet av personalen egentligen?

De är inte bättre eller sämre representanter i SD än andra partier. Men SD är påpassat och extremt mycket mer granskat av gammelmedia. Jag skulle säga politiker överlag är lika efterblivna om man verkligen vänder på alla partiers stenar lika mycket.
Citera
2022-09-01, 19:45
  #186
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Vad har det med saken att göra? Du greppar verkligen efter halmstrån nu när det blivit fastslaget att det hela var en fultolkning av aftonbladet och dess propaganda.

Pajas.


Du har inte heller läst mailet va..?
Citera
2022-09-01, 19:45
  #187
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Ok, tack.
Det är att jämföra med när vi i Sverige ”firar” våra ”veteraner” som i en eller annan form tjänstgjort för försvaret utomlands.
Att vinkla det till att de firar nazi-Tysklands angrepp 1939 är väl ändå rätt magstarkt/historielöst/okunnigt.

Saken är dock den att när det ingenstans framgår att det är en högtid i Polen och heller inte att den som författade meddelandet har polsk bakgrund låter det förstås suspekt. Sedan kan man ju alltid spekulera i om det är en ren slump att sådana "detaljer" utelämnas eller om det är högst medvetet, antingen från kanslichefen som enligt andra källor sitter löst, eller av "oberoende socialdemokratiska" Aftonbladet...

Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Absolut, men här har man ju fått det serverat på fat av SD, i motsättning till något man själva konstruerat.
Därför är det märkligt att folk anklagar media, då händelsen kommer från SD.

Problemet är väl att man inte riktigt vet vem/vilka som gör tolkningarna och utlämnar vissa delar av det hela. Kanske är det kanslichefen, kanske är det Aftonbladet.
__________________
Senast redigerad av Vintergrisen 2022-09-01 kl. 19:47.
Citera
2022-09-01, 19:45
  #188
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Läs mailet i artikeln. Jesus Christ hur svårt kan det vara? Trådstart! Länk! Katastrof.

Det har jag gjort? Finns ingenting i mailet som antyder att han vill fira nazityskland. Han beskriver det som bla "terrorbombningar" vilket knappast är en positiv beskrivning av vad Tyskland gjorde.

Han är en polack som vill uppmärksamma en minnesdag om när hans land invaderades och Andra Världskriget startade. Det är ju uppenbarligen en betydelsefull dag i både Polens och världens historia, värd att uppmärksamma. Har ingenting att göra med att man skulle supporta nazityskland.

Hela du är en katastrof om du inte förstår detta.
Citera
2022-09-01, 19:46
  #189
Medlem
Skadan är skedd, finns inget att göra nu för SD i den här sjuka historien mer än att förklara på barnspråk för idioten Ulf K hur det ligger till och kanske kräva en förklaring i AB (lönlöst). Folk har klickat vidare och tror på fullt allvar att det går omkring en SD tjänsteman i full nazimundering på kansliet.

Strandhäll, Ygeman, Stenevi, Lindberg, Ramberg, Wisti mfl har haft en field day på twitter idag.
Citera
2022-09-01, 19:46
  #190
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Tacka Gud för alternativa medier. Chang Frick kunde ganska snabbt desarmera denna fultolkning. De som spinner det här nu gör sig bara löjliga.
Den här grejen är ute för länge sen

MSM's nya fluga är att SD politiker även är Hells Angels-medlemmar nu
Citera
2022-09-01, 19:47
  #191
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Du har inte heller läst mailet va..?

Du har skrivit till mig redan och jo det har jag gjort. Finns somsagt ingenting alls i mailet som antyder att personen har nazisympatier när han pratar om tysklands terrorbomningar mot hans hemland samt vill uppmärksamma en väldigt betydelsefull dag i polens/världens historia.
Citera
2022-09-01, 19:48
  #192
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Tacka Gud för alternativa medier. Chang Frick kunde ganska snabbt desarmera denna fultolkning. De som spinner det här nu gör sig bara löjliga.
Ja tacka gud för Putins svenska megafon:
https://twitter.com/changfrick/status/1482124776919474176
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in