Citat:
Ursprungligen postat av
Motvinda
Inte milslångt ifrån skulle jag tycka. Eller kanske för dom som har många korta relationer såklart.
Sen försökte jag bara locka fram den känslan av att känna sig ifrågasatt och att man måste bevisa sig i en relation.
Det har inte med dig som kvinna att göra, det har med mannen & barnet att göra. Mannen har rätt att veta om han känner att han vill veta. Gav du inte honom 100% rätt att bestämma om det skulle bli abort eller inte så bör du bara vara tyst i frågan och nicka glatt till ja i min mening.
Du tycker att det är bättre att han ska behöva fundera kring dina baktankar bakom varför du inte vill att han ska veta sanningen? Om han inte misstänkte dig innan så har du precis hissat den största röda flaggan på jorden

till vilken nytta utöver att ditt ego inte klarar av att inte göra ett problem av något som inte är med än en ren formalitet?
Om du nu har varit otrogen eller det kan vara någon annan så vill jag påminna om att barnet har rätt till sin biologiska pappa, om det nu inte är den du tror är pappan. Vad du tycker & känner är totalt oviktigt. Barnet & pappans rätt till varandra väger tyngre än ditt ego.
Seriöst bara någon med något att dölja eller ett narcissist av rang skulle bli kränkt av ett faderskapstest. Jag har inte sett ett enda argument i denna tråden som inte baseras på känslor & tillit blablabla.