2022-09-01, 19:55
Medlem
Stones avatar
Jag får krypa till korset här. jag läser igen och igen, han använder positva ord om tyskarna "väldiga kanoner" mot den "symboliska garnisonen", det hela låter som ett vurmande vilket han vill fira. När man zoomar ut så ter det sig jävligt underligt att man vill fira detta. Det är som att öppet säga att man är nazist och så dum kan väl ingen vara tycker man.

Men det spelar ingen roll. Skadan är gjord och nu gottar sig alla åt att det har återigen bevisats att Sverigedemokraterna är nazister. Om, såna här fel kan uppstå, vilket är jävligt klantigt på flera håll så undrar jag om regeringsmakt är lite för tidigt för SD trots allt.
Citera
2022-09-01, 19:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Nja, jag tror inte att de hittat på det här:
SD har fattat att Aftonbladet i dessa dagar nappar på precis vad som helst, som de tror kan smutskasta SD.

Det är sen gammalt och det har varit precis likadant vid varje val.

Läser man mailet inser t.o.m en mindre lågbegåvad att det är skrivet med en stor portion ironi..
Men här ser AB sin chans i sitt detektivarbete... att få ett "scoop".
Tänk om AB skullecfokusera på allvaret som råder på alla fronter just nu isf att lalla omkring i vassen..
Citera
2022-09-01, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Det är nog tyvärr ingen anka, karlen vill uppenbart högtidlighålla Tysklands anfall på Polen 1939. Fy fan, en av de svartaste dagarna i Europas historia. Vem fan är det och varför har han av SD fått förtroendet att ens gå i närheten av riksdagen?

Jag ger mig fan på att det är Jomshof, hela karlen luktar nazistsympatier. Häng ut, sparka och be om ursäkt, SD!

Du kanske skulle ta och läsa tråden innan du yttrar dig? Så slipper du göra bort dig menar jag.
Citera
2022-09-01, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Tror rätt många köper den ja.
Vilka då? Vilka är så korkade? Du bara önskar att folk köper denna smutskastning. Tror Svenskarna bryr sig om elräkningen och kriminaliteten i Sverige mer, och det är sossarna och MP:s fel.
Citera
2022-09-01, 19:58
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Läs tråden. Det är fake news.

Fake news? Länka gärna till info som bekräftar detta, annars kan det lätt tolkas som att det du skriver är fake news
Citera
2022-09-01, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag får krypa till korset här. jag läser igen och igen, han använder positva ord om tyskarna "väldiga kanoner" mot den "symboliska garnisonen", det hela låter som ett vurmande vilket han vill fira. När man zoomar ut så ter det sig jävligt underligt att man vill fira detta. Det är som att öppet säga att man är nazist och så dum kan väl ingen vara tycker man.

Men det spelar ingen roll. Skadan är gjord och nu gottar sig alla åt att det har återigen bevisats att Sverigedemokraterna är nazister. Om, såna här fel kan uppstå, vilket är jävligt klantigt på flera håll så undrar jag om regeringsmakt är lite för tidigt för SD trots allt.
Haha, ängsligheten hos svenskarna är precis varför samhället ser ut som det gör idag. Dags att inse att sossarnas blaska gör allt för att sänka sossarnas politiska fiender? Att det finns idioter i alla partier går inte att komma undan. Varför denna ängslighet?
Citera
2022-09-01, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Fake news? Länka gärna till info som bekräftar detta, annars kan det lätt tolkas som att det du skriver är fake news

Är du oförmögen att bläddra tillbaka en sida i tråden och läsa inläggen?
Citera
2022-09-01, 20:03
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
SD har fattat att Aftonbladet i dessa dagar nappar på precis vad som helst, som de tror kan smutskasta SD.

Det är sen gammalt och det har varit precis likadant vid varje val.

Läser man mailet inser t.o.m en mindre lågbegåvad att det är skrivet med en stor portion ironi..
Men här ser AB sin chans i sitt detektivarbete... att få ett "scoop".
Tänk om AB skullecfokusera på allvaret som råder på alla fronter just nu isf att lalla omkring i vassen..

Helt riktigt, men att UK går på detta och uttalar sig som han gör är det stora problemet. Ledaren för sveriges näst största parti (diskutabelt) har alltså inte tillräckligt med filter för att genomskåda detta.
Citera
2022-09-01, 20:03
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag ser för egen del en text med klara drag av studentikos humor. Det skulle inte förvåna mig om han kommer direkt från den akademiska världen. Språket liknar mycket de inbjudningar jag fick till sittningar under min studietid.

Det är ett solklart skämt, men inte särskilt smart eller lämpligt. Men det är knappast invandrarsvenska vi ser.

Som du säger - ett uppenbart studentikost skämt som AB givetvis medvetet missförstår (de flesta läser ju ändå bara rubriken).

Korkat att skriva sånt här ändå med tanke på att AB, Expressen och de andra ofta "får tillgång till" SD:s interna mejl. Kanske Researchgruppen som hackat SD:s mejl? Är sånt ens lagligt?
Citera
2022-09-01, 20:04
Medlem
Så, nu kan ni läsa hur det faktiskt ligger till och inte lita på skitig kommunistpropaganda;

https://www.hn.se/nyheter/sverige/sd-om-kritiserat-mejl-syftet-har-vantolkats-1.80091508

Sluttramsat.
Citera
2022-09-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Du kanske skulle ta och läsa tråden innan du yttrar dig? Så slipper du göra bort dig menar jag.

Att ett gäng SD-svans försöker bortförklara mailet och köra konspirationsteori kring Aftonbladet är inget jag behöver läsa gör att förstå. Är inte tillräckligt korkad 😉
Citera
2022-09-01, 20:08
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Haha, ängsligheten hos svenskarna är precis varför samhället ser ut som det gör idag. Dags att inse att sossarnas blaska gör allt för att sänka sossarnas politiska fiender? Att det finns idioter i alla partier går inte att komma undan. Varför denna ängslighet?

För att vi är så nära och varje jävla val dyker det upp något som gör att SD minskar med 3%. Landet är på branten till en kollaps och svenskarna funderar mellan om det är bättre att fortsätta som vi gjort i 40 år eller prova något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in