Citat:
Ursprungligen postat av
Slaskmedia
Det är utmärkt svenska, så bra att vi vanliga dödliga inte riktigt klarar att läsa det. Men med den skarpa protest som kommit från der partei om tjänstemannens bakgrund, så är det väl inget snack om att det är ett justitiemord. Nån eller några ville jävlas helt enkelt. Nyheter Idag hänger ut en chef, men det kan nog finnas fler tjänstemän (eller kvinnor) som fått mailet som har ett agg emot polacken och vill se honom brinna.
Det är inte bra svenska. Meningsuppbyggnaden är ju en katastrof med bara en massa kommatecken och utan indelning av stycken.
Personen som skrev mailet är dock av polsk härkomst och ironiserade uppenbart kring händelsen, tex med ordvalet ”terrorbombning” som tydligt beskriver hans ställningstagande.
Detta är en storm i ett vattenglas. Jämför tex med afroamerikanska konstanta användande av ordet ”nigga”, var är skandalrubrikerna kring detta? En polack använder ironiserande ordval om en händelse som drabbade hans eget folk.
Att Aftonbladet förstorar upp det är jag inte förvånad över, däremot att UK är så snabb på tangenterna är illavarslande. Jag hoppas att han gör en kovändning officiellt, om han nu vill ha med (SD) efter valet.
Men jag tror fortfarande på (S)+(M)+(C) med AL som statsminister.