2022-09-01, 17:21
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Får gissa på någon som är född på 70-talet som växte upp i den ironiska generationen. Det är rätt uppenbart att det är ett självironiskt skämt, och bara aspergeraktivister fattar inte sånt.
Förstår din tanke. Tror inte det stämmer.
Antingen är det en idiot eller någon som vill förstöra.
Citera
2022-09-01, 17:25
Medlem
Farbaute666s avatar
Någon skrev det i på Facebook, jag var misstrogen och bad om källa, sedan såg jag att det var sant. Hur fan kan partiet säga att det är utagerat? Han måste ju stängas av, antingen tidsbegränsat eller tills vidare. Hur många procent kan ett sånt här rikspucko kosta SD?
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Martin Kinnunen (gruppledare SD):

Detta var alltså en tjänsteman med polsk bakgrund som ville fira polsk högtid. Denna dag högtidlighålls årligen i Polen. Galet att detta beskrivs som hyllning till nazisterna.

Källa: https://twitter.com/Martin_Kinnunen/status/1565346393299881984
Det förklarar faktiskt saken. Tjänsteman med polsk bakgrund vill fira Veterandagen i kampen för Republiken Polens självständighet den 1:a September. Hade han bara skrivit med den biten hade Aftonbladet sluppit att gå upp i spinn helt i onödan.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Ett uppenbart skämt men hur tappad får man vara såhär i en valrörelse? Och vem fan läcker det till media sedan?

Ja, det är ju uppenbart att personen försökte vara rolig och ”fiffig”, men att göra detta i dels valtider och dessutom i dagens politiskt känsliga läge tyder på dålig fingertoppskänsla.

Att media förstorar upp det är inte förvånande då de söker efter minsta korn för att kritisera (SD) så även där blir det löjligt.

Men att ta ett snack med denna person från kansliledningen vore nog bra och dessutom verkar de ha gett honom en varning.

Å andra sidan så är det ju lite sorgligt att man inte kan skämta till det så här, men är man i politikersvängen snarare än på stand-up så bör man förstå konsekvenserna, även om de är egentligen obefogade.

Edit:
Dessutom använder ju han själv uttrycket ”terrorbombade” så inget tyder ju på att han sympatiserade med händelsen.
Senast redigerad av calmsolution 2022-09-01 kl. 17:28.
Citera
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glochester
Vad är det för en idiot som skickar sådana mail.Jag känner tveksamhet att rösta på SD.Fattar inte människan att det är sådana uttryck som förstör för partiet.

Har du ens läst mejlet? Det är inte positivt inställt till varken anfallet eller nazityskland.

Men du kanske tycker det är lika illa med folk som uppmärksammar och minns kristallnatten och förintelsens offer?
Citera
2022-09-01, 17:27
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Fast Sammy var väl den som kommenterade mailet, inte skrev det. Du menar att han inte förstod att det var ett skämt?

Hade han inte hetat Sammy vore jag övertygad om att det är en infiltratör från S som försöker smutskasta SD. Men nu när det är ett -y namn är jag säker på att det är en tvättäkta SDare.
Citera
2022-09-01, 17:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Det förklarar faktiskt saken. Tjänsteman med polsk bakgrund vill fira Veterandagen i kampen för Republiken Polens självständighet den 1:a September. Hade han bara skrivit med den biten hade Aftonbladet sluppit att gå upp i spinn helt i onödan.

Ja, det förklarar saken, men det förklarar inte varför han skämtade om Nazityskland. Har man en sådan humor ska man inte jobba i riksdagen enligt mig. Han ska jobba som busschaufför eller soppgubbe eller något annat lågstatusyrke.
Citera
2022-09-01, 17:35
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ja, det förklarar saken, men det förklarar inte varför han skämtade om Nazityskland. Har man en sådan humor ska man inte jobba i riksdagen enligt mig. Han ska jobba som busschaufför eller soppgubbe eller något annat lågstatusyrke.

Ser du ner på sophämtare och busschaufförer?

Har du själv ett yrke som du anser är finare än dessa?

Varför vill du att denna person skall behöva byta karriär till något annat? För att han skämtade?

Du får nog fan förklara dig…
Citera
2022-09-01, 17:38
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Han är på ungefär genomsnittlig IQ och humorförmåga för en politiker på riksnivå tycker jag det ser ut som.
Citera
2022-09-01, 17:39
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Martin Kinnunen (gruppledare SD):

Detta var alltså en tjänsteman med polsk bakgrund som ville fira polsk högtid. Denna dag högtidlighålls årligen i Polen. Galet att detta beskrivs som hyllning till nazisterna.

Källa: https://twitter.com/Martin_Kinnunen/status/1565346393299881984
MSMs vanliga smutskastningskampanj alltså..
Citera
2022-09-01, 17:40
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Ser du ner på sophämtare och busschaufförer?

Har du själv ett yrke som du anser är finare än dessa?

Varför vill du att denna person skall behöva byta karriär till något annat? För att han skämtade?

Du får nog fan förklara dig…

Det är inte jag som har bestämt att det finns lågstatusyrken. Ja, för att han drog ett nazistskämt som kan kosta SD valet. Det är uppenbart att han är alldeles för omogen för att arbeta i riksdagen. Han förtjänar att arbeta i ett låglöneyrke.
Citera
2022-09-01, 17:41
Medlem
Vänsterpropagandablasket gör en fuling, alltså. Rena lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in