2022-09-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Varför kom inte det fram under förhör tror du då?

Hur många gånger ska man behöva säga det? Utredningen är riktigt dåligt utförd!
2022-09-01, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag förstår att du inte har många vänner som jagar med andra ord. Hon har aldrig satt skräck i någonting.
Hon satte ingen skräck i Emil ens, för då hade han aldrig fortsatt filma ju.
Kimmo beskriver att han varit rädd för henne, att det inte går att lita på henne.
2022-09-01, 09:45
Medlem
Citat:
Jag grundar det på att han dels mådde dåligt, dels försökt ta sitt liv ett antal gånger under våren, och dels för att jag tror på Lydias ord när hon säger att han har sagt "skjut mig då". 3 st enkla bitar där 2 av sakerna INTE kommer från Lydia.

Du har nu bevisat att DU INTE ÄR INTRESSERAD AV SANNINGEN.

Du vill få Lydias handlingar att framstå som något annat än berott mord, på en person som fått nog av henne. (Vare sig han älskade henne eller inte).

Allt som du kallar ljug om Lydia och hennes förehavanden är minst lika bra/dåligt underbyggda som dina insuinationer.

Finns inget i ljudupptagningarna som styrker dina fantasier.

Det du ser som sanningen via dina indicier tolkas helt annorlunda av andra.
2022-09-01, 09:50
Avslutad
Citat:
Jag grundar det på att han dels mådde dåligt, dels försökt ta sitt liv ett antal gånger under våren, och dels för att jag tror på Lydias ord när hon säger att han har sagt "skjut mig då". 3 st enkla bitar där 2 av sakerna INTE kommer från Lydia.
Det började med att du hört/läst på flashback om ett påstått tillfälle av "självmordsförsök" för Emils del.
Nu har du kryddat lite och det är ett antal gånger under våren?

Att Emil mådde dåligt över sin separation är ingen nyhet.

Lydias reaktion under polisförhöret när hon konfronteras med att Emil kontaktat J under kvällen, får henne att gå apeshit och hon avslöjar indirekt att hon har vetskap om skriverier i media, info från sin advokat...
Lydia satt häktad med fulla restriktioner pga förundersökningssekretess, det tystades ner...
Lydia som inte var svartsjuk?

Du tror på Lydias ord om skjut mig mm?
Det framgår ju i inspelningarna att det inte stämmer.

Att du dessutom försöker förändra det hon faktiskt säger "ser du vem som kommer? Den som du vill ha?"

Lasse, lägg ner. Du tror på Lydia ok
Varför försöker du sprida rena lögner och viftar åt alla håll, mot alla, i din kamp om att tvätta bort Lydias dåliga rykte? Det var bla pga ryktet som hon ville flytta till Skåne, en nystart...
2022-09-01, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kimmo beskriver att han varit rädd för henne, att det inte går att lita på henne.

Se, nu ljög du igen Mumsen.
Kimmo sa: Kimmo beskriver att när de var tillsammans har han varit rädd att något skulle hända. Eller att han själv skulle bli förbannade och de skulle gå överstyr. Kimmo beskriver att det inte varit i
närheten av det här.
2022-09-01, 09:54
Avslutad
Citat:
Se, nu ljög du igen Mumsen.
Kimmo sa: Kimmo beskriver att när de var tillsammans har han varit rädd att något skulle hända. Eller att han själv skulle bli förbannade och de skulle gå överstyr. Kimmo beskriver att det inte varit i
närheten av det här.
Ja, precis. Du kan länka vart det återfinns för den som vill läsa själv.

Har du teflonglasögon?
Kimmo beskriver att när de var tillsammans har han varit rädd att något skulle hända.
2022-09-01, 09:54
Medlem
Citat:
Det började med att du hört/läst på flashback om ett påstått tillfälle av "självmordsförsök" för Emils del.
Nu har du kryddat lite och det är ett antal gånger under våren?

Att Emil mådde dåligt över sin separation är ingen nyhet.

Lydias reaktion under polisförhöret när hon konfronteras med att Emil kontaktat J under kvällen, får henne att gå apeshit och hon avslöjar indirekt att hon har vetskap om skriverier i media, info från sin advokat...
Lydia satt häktad med fulla restriktioner pga förundersökningssekretess, det tystades ner...
Lydia som inte var svartsjuk?

Du tror på Lydias ord om skjut mig mm?
Det framgår ju i inspelningarna att det inte stämmer.

Att du dessutom försöker förändra det hon faktiskt säger "ser du vem som kommer? Den som du vill ha?"

Lasse, lägg ner. Du tror på Lydia ok
Varför försöker du sprida rena lögner och viftar åt alla håll, mot alla, i din kamp om att tvätta bort Lydias dåliga rykte? Det var bla pga ryktet som hon ville flytta till Skåne, en nystart...

Du, jag ber dig läsa mina rader igen, och inte hitta på så mycket. Jag har flertalet gånger sagt att jag inte enbart går på Lydias ord, utan även på andra personer exempelvis. Så det här med att Emil försökt ta sitt liv ett antal gånger, är något man hört från flera olika källor som jag sagt.
Att du sen inte tål att höra saningen, ja det är inget jag bryr mig om. Du har för vana att ljuga och hitta på saker så att det ska passa in i din story.
2022-09-01, 09:56
Medlem
Citat:
Ja, precis. Du kan länka vart det återfinns för den som vill läsa själv.

Har du teflonglasögon?
Kimmo beskriver att när de var tillsammans har han varit rädd att något skulle hända.

Precis, du skrev innan att Kimmo sagt att han var rädd för henne. Det har han INTE sagt! Med andra ord, du ljög som vanligt!
2022-09-01, 09:59
Avslutad
Citat:
Du, jag ber dig läsa mina rader igen, och inte hitta på så mycket. Jag har flertalet gånger sagt att jag inte enbart går på Lydias ord, utan även på andra personer exempelvis. Så det här med att Emil försökt ta sitt liv ett antal gånger, är något man hört från flera olika källor som jag sagt.
Att du sen inte tål att höra saningen, ja det är inget jag bryr mig om. Du har för vana att ljuga och hitta på saker så att det ska passa in i din story.
Jag är medveten om att du påpekar att du "har hört" från flera olika källor och personer...

Varför ber du inte någon förklara innebörden av fupen och domarna?
Du försöker påstå att det skrivna ordet är felaktigt?
2022-09-01, 10:01
Medlem
Citat:
Jag är medveten om att du påpekar att du "har hört" från flera olika källor och personer...

Varför ber du inte någon förklara innebörden av fupen och domarna?
Du försöker påstå att det skrivna ordet är felaktigt?

Det är ju du som försöker det när du påstår att Kimmo har sagt saker han inte har sagt. Det är ju du som ljuger, och fortsätter trots att man bevisat motsatsen.
2022-09-01, 12:19
Avslutad
Citat:
Som du kan se genomgående i tråden, så är det Mumsebullen som gör just det, hittar på och skapar sin egna sanning så att det ska passa in i hans fantasi. Det har jag bevisat gång på gång nu.
Lasse, du får väl motbevisa mig, lägg fram dina bevis, så att flashbacks användare som har något som helst intresse av Lydias väg in i fängelse, (utan att passera GÅ) själva får bilda sig en uppfattning av värdet av din skattkista.
Jag har bett om att få ta del av din samling av bevis, men då hänvisar du till att bara dina utvalda får se dem.
Hur du kommit över bevisen är oklart, om dem nu ens existerar.

Den bevisning som du påstår dig ha som inbefattar allt från sexpartners, bilder, ljudinspelade privatsamtal, polisanmälningar, otrohetstillfällen, kroppsutsmyckningar, alla dumma män, barnuppfostran, orosanmälningar, you name it, det finns inget stopp. Enligt dig själv vet du allt. Allt.

Varför vittnade du inte då?
Varför hördes du inte av polisen? Du talade ju med henne samma kväll? (Enligt dig själv)

Vill du att jag ska vara ärlig, Lasse?
Jag tror att Lydia tycker det är skönt att du och sexgalningarna inte kan dyka upp närsomhelst, vartsomhelst.
Hon kan välja att neka till att ta emot samtal och besök av dem få som är godkända av anstalten.

Hon är skyddad från dig och alla sexkrävande dummingar, som gjort att hon tvingats gömma sig i garderoben... blir efterlyst och missingpeople blev inblandade? enligt dig

Länka en screenshot vettja, från missing people, om det funnits någon efterlysning, då vet jag att du har den bilden. Eller bild på hennes gård, med de välmående djuren? Reklamen hon spelat in?

Det är så mycket du påstår dig ha bevis på...trist liv du och frugan måste ha, jag beklagar...

Tror du på allvar att Lydia tycker din utredning är bra?
Har du frågat vad henne? Vad säger hon själv till dig om skvallret härinne?
Har du någonting hon vill framföra?
Scenen är Din, Lasse. Upp till bevis.

Det är väldig tur att det är en ihopsatt "jury"/grupp av nämndemän och domare, där samtliga kontrollerats för att inte på något sätt vara jäviga, som dömer i rätten/domstolen, särskilt i detta fall, där Lydia uppfattas så olika beroende på vem som känner henne eller inte.
Sen kan man ju känna folk på olika sätt, vara olika sorters vänner som fyller olika sorters behovstillfredsställelser, hål i plånböcker, passning, handling, skitsnack, tillochmed
eller hur?
2022-09-01, 12:25
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Lite tilläggsfrågor:

1, Har du frågat Lydia hur hon ser till det här påståendet?
2, Tror du Lydia är så dum att hon inte på något vis hade förmått Emil att skriva ett brev till sina nära om varför han ville ta livet av sig?
3, Tror du Emil själv hade tillåtit Lydia ta smällen och få fängelse för att han bad henne om hjälp till självmord?
4, Du hänvisar till en tunn fup, tror du ärligt på att Lydia skulle utsätta sina barn för detta? Låta de tro att hon kallblodigt mördat Emil när hon egentligen lekte den barmhärtiga samariten?

5. TROR DU VERKLIGEN LYDIA SKULLE GENOMGÅ HELA DENNA RÄTTEGÅNG UTAN ATT DET KOM FRAM OM DET VAR SÅ SOM DU "TROR" OM DET ENS FANNS ETT LITET UNS SANNING I DET DU PÅSTÅR?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in