2022-08-31, 11:41
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Tack för tipset. Spännande läsning. Det finns många liknade orter i Sverige. Man tycker ju att det borde ringa varningsklockor hos gemene röstberättigad medborgare. Är det så här vi vill ha det?
Tyvärr är det ju dessa individer som numera har blivit röstberättigade medborgare 😥
Citera
2022-08-31, 11:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarv
I Hyltebruk i Hylte Kommun enligt låst artikel i Hallandsposten

https://www.hallandsposten.se/nyheter/hylte/fullt-utvecklad-brand-i-l%C3%A4genhet-1.79949857

Hallandsposten:

”Polisen skickade ett stort antal enheter på platsen, som även de blev angripna. Två personer spottade på poliser och en polis blev biten och fick en sårskada.”

”Under brandförloppet klättrade även ett antal personer uppe på taket på Coop-butiken på andra sidan gatan, varpå polisen också fick klättra upp för att mota ner dem igen.”

Vad är det för människor som beter sig så här i Vårt fina Sverige??
Citera
2022-08-31, 12:15
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Fast nu är tre personer gripna.
Tre personer har gripits. Två av dem är misstänkta för våld mot tjänsteman. Den tredje – den som bet en polis – är misstänkt för våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd och blåljussabotage.
https://www.expressen.se/nyheter/poliser-bitna-och-spottade-pa-vid-lagenhetsbrand/

Noterar att ingen av dom gripna är misstänkta för Blåljussabotage.

Detta jävla lallar-land. Sätt för helvete ner foten, NU!
Citera
2022-08-31, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hur såg omständigheterna ut när räddningspersonalen blev biten?

Jag var inte där i person, men av filmerna jag sett från platsen var polisen på plats för att hjälpa och hålla undan nyfikna människor, och ett lite mindre gäng med utländska personer gick fram till polisen och började vara stökiga. De knuffades och spottades på polisen, när bettet skedde har jag inte sett något från, men antagligen skedde det i samma veva som det spottades.
Citera
2022-08-31, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Högst troligt ett försäkringsbedrägeri.

Beteendet är inte överraskande. Detta är syftet med invandringen. Ingen har trott att det skulle bli annorlunda.
Högst troligt inte försäkrings bedrägeri, personen vars lägenhet brann är av nordiskt ursprung och har nog ingen relation till de som bet och spottade, att en gammal svensk pensionär ska begå försäkringsbedrägeri är högst otroligt i min bok iallafall.
Citera
2022-08-31, 12:28
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det var alltså "man" en äldre person som poppade popcorn så att det började brinna?
Kaozarna trodde antagligen att någon av deras bruchor var inblandade i en skottlossning, därav aggresiviteten mot aina.
Inget nytt mao.
Citera
2022-08-31, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Noterar att ingen av dom gripna är misstänkta för Blåljussabotage.

Detta jävla lallar-land. Sätt för helvete ner foten, NU!

" Tre personer har gripits, två för våld mot tjänsteman och en för våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd samt blåljussabotage." Kanske en lite koll på vad Polisen skriver,,,
Citera
2022-08-31, 12:41
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnVilsenPerson
Jag var inte där i person, men av filmerna jag sett från platsen var polisen på plats för att hjälpa och hålla undan nyfikna människor, och ett lite mindre gäng med utländska personer gick fram till polisen och började vara stökiga. De knuffades och spottades på polisen, när bettet skedde har jag inte sett något från, men antagligen skedde det i samma veva som det spottades.

Ingen respekt för polisen alltså. Kommer det här bli ett gäng som håller Hyltebruk i ett järngrepp månne?
Citera
2022-08-31, 12:42
Medlem
Herregud.

Vuxna människor som BITER på andra människor, i detta fall räddningspersonal.

Totalt bissart. Var kommer de ifrån? Mordor?

Inte ens djur biter sina egna.
Citera
2022-08-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast på P4 Halland säger de att de som greps var unga personer, vad det nu är.

Ok. Ja men det är väl samma funktion där? Samt att unga människor rent generellt har sämre tålamod och är lite hetsigare typ.

Hoppas på dryga böter oavsett vem och vilka det nu var. Svenskar eller utlänningar spelar ingen roll.
Citera
2022-08-31, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
" Tre personer har gripits, två för våld mot tjänsteman och en för våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd samt blåljussabotage." Kanske en lite koll på vad Polisen skriver,,,

Kan man lita på polisens rapportering längre? De verkar helt bitna av mångkulturen.
Citera
2022-08-31, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Tyvärr är det ju dessa individer som numera har blivit röstberättigade medborgare 😥

Sant, tänkte inte på det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in