2022-08-31, 14:23
Medlem
Fy fan, de beter sig som rabiessmittade zombier.
Citera
2022-08-31, 14:49
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Läste om detta och tänkte direkt att det måste handla om psykiskt störda/förståndshandikappade. Kan det vara nåt hem för sinnesslöa i anslutning till den brandhärjade fastigheten?

Du menar folk från MENA? Hela Sverige har blivit ett hem för sådana.
Citera
2022-08-31, 14:56
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Noterar att ingen av dom gripna är misstänkta för Blåljussabotage.

Detta jävla lallar-land. Sätt för helvete ner foten, NU!
Bitmannen är gripen för misstänkt blåljussabotage.
Citera
2022-08-31, 15:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Du menar folk från MENA? Hela Sverige har blivit ett hem för sådana.

Nej jag menar inte folk från ett visst land/region. Jag menar att jag tror att de som attackerade brandmännen/poliserna var förståndshandikappade. Har jobbat med personer som haft grava psykiska störningar. En vuxen psykisk frisk person biter inte andra vuxna.
Citera
2022-08-31, 15:16
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nej jag menar inte folk från ett visst land/region. Jag menar att jag tror att de som attackerade brandmännen/poliserna var förståndshandikappade. Har jobbat med personer som haft grava psykiska störningar. En vuxen psykisk frisk person biter inte andra vuxna.

Googlar man så kommer det upp i alla fall ett ställe för tomtar.

Nu inbillar jag mig i alla fall att att alla skruvar sitter där de ska men jag skulle inte tveka det minsta att ta en tugga ur en person om jag hamnade i underläge och inte kom loss.
Citera
2022-08-31, 15:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Googlar man så kommer det upp i alla fall ett ställe för tomtar.

Nu inbillar jag mig i alla fall att att alla skruvar sitter där de ska men jag skulle inte tveka det minsta att ta en tugga ur en person om jag hamnade i underläge och inte kom loss.

Det ligger ofta boenden för personer med psykiska störningar ute i dessa hålor.

Alla kan såklart bita någon om det är sista utvägen i en fight men när jag läser artiklarna låter det mer som att brandmännen/poliserna blivit spottade på/bitna utan anledning. Därav min misstanke om psykisk störning på GM.
Citera
2022-08-31, 15:45
Medlem
Spawnisens avatar
Har det framkommit någon orsak till det här ofattbara beteendet (förutom det vanliga mångkulturella icke-förtroendet och hatet mot polismän)?
Citera
2022-08-31, 16:28
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad är Hylte för helveteshåla då?

Det låter som en skånsk skithåla.
Citera
2022-08-31, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omvagen
det var säkert ett flertal gömda som bodde där, därav upprördheten

Ja det var ju nu inte bara som vanligt stenkastning mot brandkåren utan också knuffar och bitande, borde finnas någon förklaring till den extra aggressiviteten.

Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Hade räddningspersonal varit araber så skulle de inte blivit bitna.
.

Ja de hade inte blivit bitna. De hade suttit kvar på stationen och rökt vattenpipa.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Fy fan, de beter sig som rabiessmittade zombier.

Kan inte vara kul att bli biten av en galen zomali etc, gud vet vilka sjukdomar man kan åka på.
Citera
2022-08-31, 18:14
Avslutad
Hittade lite info om Hyltebruk/Hylte här
https://svenskamorgonbladet.se/2022/01/04/hyltebruk-fran-pappersbruk-till-invandrarklan-fran-kosovo/
Citera
2022-08-31, 18:14
Medlem
De här presstalespersonerna som ska föra ut "rätt" information till medierna, vilka är de?
Alltså är de journalister?
Hur är de tillsatta?

Ibland reagerar man på sådanas uttryck, känns ofta som att man förmildrar saker och ting.
T ex att det blev lite "stökigt" där "ett tag" men det har "lugnat ned sig" nu osv.
Det är passiva ord om skeenden utan att lägga ansvar på någon eller ska vi uttrycka det "peka ut" någon.
Citera
2022-08-31, 19:05
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Bitmannen är gripen för misstänkt blåljussabotage.
Blir ingen större skillnad för honom om han döms, från gratis mat och husrum etc etc etc i hyresrätten till gratis mat och husrum etc etc etc i fängelset. Skillnaden är hårfin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in