Citat:
Ursprungligen postat av
leosurvey
Ja eld är något speciellt för dessa människor. Med en gång som det börjar brinna försätter dom sig i trance och skapar kaos. Det finns en ådra av stenålders tänk i dessa kulturer. Det är bara att beklaga hur läget är.
Jag skulle säga att alla händelser där det är folk i rörelse är en magnet för dem. Av någon anledning så måste alla visa "här är jag och jag är en viktig person just nu". De springer runt och skriker, jagar upp varandra och måste visa att de bestämmer över något.
Det blir helt random. Om ambulans eller räddningstjänst hjälper deras kompis så måste de helt irrationellt bestämma att vårdpersonalen inte alls skall hjälpa kompisen. Om ingen hjälper kompisen för att han inte alls är prioriterad måste de bestämma att vårdpersonalen skall hjälpa kompisen.
Det är för oss ett helt knäppt beteende utan minsta konsekvenstänk och de blir helt enkelt en ren jälva plåga för omgivningen. Man känner bara en olust för att ha någon kontakt alls med dem. Till slut känner man en motvilja mot alla som bara ser ut som kaosmänniskorna och så har man gått och blivit rasist på riktigt.