2022-08-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Panikattacker är högst individuellt, dessutom kan ju samma person få attacker som utspelar sig olika beroende på situationen.
Med andra ord är det inte alls säkert du upplevt en sån här attack, fastän du varit med om ett flertal attacker.
Jag säger bara att dom kan utspela sig så som i klippet.

Jag "vill inte" höra nånting, jag är helt opartisk.
Det handlar inte heller så mycket om vad jag hör, utan vad jag känner.

När jag hör någon skådis skrika i en film så känner jag ingenting, men om jag hör någon skrika i äkta panik så får jag en olustig känsla i kroppen, även om det skriket också är inspelat. På samma sätt reagerar jag när jag hör larmsamtalen.

Jag får flashbacks, kalla kårar, ändrad hjärtrytm och andning när jag hör Lydia.

Om hon är psykopat/har psykopatiska drag så har det visat sig under flera år före händelsen.
Ifall det har visat sig eller inte, vet inte jag och kan därför inte lägga nån värdering i det.

Allt jag försökte säga var bara att inte sätta en psykopat-stämpel på henne baserat utifrån hennes beteende efter dagen då händelsen inträffade eftersom hon kan vara tungt medicinerad med ångestdämpande. Det är inte riktat mot dig Mumsbulle utan en allmän uppmaning till alla.
Jag håller med.. Jag fick också kalla kårar av klippen... Hemsk situation.
Inte för att jag tycker synd om Lydia utan att man ser framför sig scenarier och vet vad som hänt.... Hemskt...

Jag tror inte att psykopatstämpeln på Lydia Barth är grundad bara på bandningen från rättegången
Personligen vet jag saker redan innan om henne som jag skulle kunna, klassificera in henne i nåt som liknar psykopatdrag.

Sen anser ju jag.. Att vem som helst skjuter ju inte en annan människa om man inte är superhotad själv. Och det var absolut inte Lydia Barth.
Så nånting anser jag, är ju totalfel i hjärnkontoret när man hämtar.. Laddar.. Och skjuter en annan människa i bröstet.
Det tror jag inte det behövs nån hjärnforskare att förstå
2022-08-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du läst fupen? Det framgår med största tydlighet att Lydia Barth har haft stora problem sen barndomen.
Det har eskalerat genom åren.
Läs fupen och domarna.

Jag har läst dem, men det börjar vara ett tag sedan och jag minns inte allt.
Men Mumsbulle, det jag skriver handlar inte om vad hon är eller inte är, eller hennes skuld.
Det är inte riktat mot dig eller dina åsikter på något sätt, överhuvudtaget.

Det jag säger är, återigen, döm inte henne som en känslokall psykopat utifrån hur hon verkar efter händelsen eftersom hon kan vara tungt medicinerad och därför personlighetsförändrad.

Min högst personliga och oproffesionella åsikt/bedömning är att hon verkar genuint panikslagen och ledsen i larmsamtalen och att hennes beteende i rättegången inte alls matchar larmsamtalen då hon istället känns rätt känslokall och avslagen. Det sista är bara antagande utifrån min magkänsla.
2022-08-30, 18:07
Medlem
Citat:
Men Mumsbulle, det jag skriver handlar inte om vad hon är eller inte är, eller hennes skuld.

Det jag säger är, återigen, döm inte henne som en känslokall psykopat utifrån hur hon verkar efter händelsen eftersom hon kan vara tungt medicinerad och därför personlighetsförändrad.

Min högst personliga och oproffesionella åsikt/bedömning är att hon verkar genuint panikslagen och ledsen i larmsamtalen och att hennes beteende i rättegången inte alls matchar larmsamtalen då hon istället känns rätt känslokall och avslagen. Det sista är bara antagande utifrån min magkänsla.
Så uppfattar jag de me. Samt de jag frågat som ej känner till detta fall men som fått höra ljudfilen
2022-08-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag håller med.. Jag fick också kalla kårar av klippen... Hemsk situation.
Inte för att jag tycker synd om Lydia utan att man ser framför sig scenarier och vet vad som hänt.... Hemskt...

Jag tror inte att psykopatstämpeln på Lydia Barth är grundad bara på bandningen från rättegången
Personligen vet jag saker redan innan om henne som jag skulle kunna, klassificera in henne i nåt som liknar psykopatdrag.

Sen anser ju jag.. Att vem som helst skjuter ju inte en annan människa om man inte är superhotad själv. Och det var absolut inte Lydia Barth.
Så nånting anser jag, är ju totalfel i hjärnkontoret när man hämtar.. Laddar.. Och skjuter en annan människa i bröstet.
Det tror jag inte det behövs nån hjärnforskare att förstå

Precis så!

Okej, då har man gjort den analysen som jag uppmanar att man ska göra
Med andra ord titta på hennes beteende över tid och inte bara efter händelsen.

Jag läste något om att hon hade sömnproblem?
Det om nånting kan ju ställa till det ordentligt i huvudet på en människa.
Som en förklaring alltså, inte ursäkt eller försvar.
2022-08-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffanculo001
Jag blir förbannad när ni skriver lögner som inte gagna någe som sörjer. Fattaru på allvar inte det så äre synd om dej.
Ni vältrar er i skitsnack o gör det bara än värre. Så djävla fettfel
Och du tycker det är rätt att hänga ut Lydias ex... Dra upp alla fel Emil gjort och smutskasta en död man för att försöka påvisa att en mördare är en stackare som blivit utsatt för andra elaka människor.
Fast Emil är din vän!
Och vem är du som vet att det är jag som ljuger....
Då är det synd om dig och dina värderingar !!!
2022-08-30, 19:40
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Citat:
Precis så!

Håller med dig här, och därför jag eftersökt lite mer information om hur hennes liv varit HELA LIVET, inte bara sista månaden.

Läser man hennes journaler genom åren, fup, tänker på hur hennes uppväxt var med droger redan som liten, dåligt umgänge i väldigt tidig ålder, mixande med mediciner hit och dit så är det inte så konstigt att det blev som det blev, vet inte om du läste de 2 filerna med SMS från Lydias hyresvärd Lasse la ut för någon vecka sen men där uppspelas en klar bild av hur långt hon kan gå (även om Lasse försöker få oss att tro något annat)

När jag var ny i tråden skrev jag typ så här och det står jag för än idag:
Det kunde hänt för 3 år sen, det kunde hänt om 3 år, kanske aldrig.
2022-08-30, 20:37
Medlem
Lydia Barth skulle plugga för att komma ikapp sina "klasskamrater". Normalt när man pluggar på högskolenivå så handlar det om att klara kurserna. Inte att komma ikapp andra studenter. Vem kallar kursen för jägarexamen för "man går examen..."?
2022-08-30, 21:00
Medlem
Citat:
Precis så!

Helt rätt vilket man förjävs försökt att förmedla. Att det inte är en ursäkt, det finns inget som är okej med denna händelse, men att det kanske finns en orsak till varför det skedde.
2022-08-30, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Lydia Barth skulle plugga för att komma ikapp sina "klasskamrater". Normalt när man pluggar på högskolenivå så handlar det om att klara kurserna. Inte att komma ikapp andra studenter. Vem kallar kursen för jägarexamen för "man går examen..."?
Det finns många frågor som saknar svar gällande Lydia Barth. Frågor blir obesvarade och sanningen ska mörkas och vändas mot brottsoffret.
Ju mer som framkommer, desto argare blir hennes hejarklack och okvädesord haglar. Trist
Det är intressant att ta reda på orsaker till att Lydia tillslut mördade en människa.
Vad som föranlett det hela. Hur hon kunde godkännas och beviljas jägarexamen och få vapenlicenser samt köpa vapen med ledarna. Det har inte gått rätt till. Det är Sverige och snigelpost är brukligt, inte några privatbesök hos polisen och vapenhandlaren för att få vapen nu! Hon hade 3 licenspliktiga vapen och 2 luftvapen. Ganska ovanligt särskilt med tanke på att Lydia inte var intresserad av jakt..
2022-08-30, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Nej jag förstår mig inte alls på dig!
Vad är det du vill få fram eftersom du går fram som en slåttermaskin?
Du som är gammal fin vän till Emil borde ju rimligtvis hata Lydia för vad hon gjort
Flera skribenter här har försökt smutskastat Emil och nästan alla andra av hennes före detta män.
Om du är Emils gamle fine vän borde väl du istället bli upprörd av all skit som driftats av vissa om Emil här... Dessutom efter hans död när han inte ens, kan försvara, sig mer!

Javisst serru, ja kan la svara dej om du vill berätta varför du alltid svarar för Mumsebull? Någe pinsamt va?
Varför skulle jag hata henne?????? Hon tog hans liv. Nu tror inte jag att det var hennes önskan förståru, kan bero på att jag känner dom en och en inte du. Jag vet hur de höll på. Jag vet att hon ej önska detta utan båda två mådde skit, båda försökte ta sina liv. Tror inte du riktigt förstår hur dåligt de mådde. Men om du tror de hata varann så troru fel. Du får allt läsa på om psykisk ohälsa så kanske du kan förstå hur sorglig denna story är. Att hata hjälper inte. Och jag köper inte ditt skit. Du snackar bara bullshit om na hela dagarna märks att du är svartsjuk eller någe. Du vill få andra att hata som du gör. Sök hjälp.
2022-08-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det finns många frågor som saknar svar gällande Lydia Barth. Frågor blir obesvarade och sanningen ska mörkas och vändas mot brottsoffret.
Ju mer som framkommer, desto argare blir hennes hejarklack och okvädesord haglar. Trist
Det är intressant att ta reda på orsaker till att Lydia tillslut mördade en människa.
Vad som föranlett det hela. Hur hon kunde godkännas och beviljas jägarexamen och få vapenlicenser samt köpa vapen med ledarna. Det har inte gått rätt till. Det är Sverige och snigelpost är brukligt, inte några privatbesök hos polisen och vapenhandlaren för att få vapen nu! Hon hade 3 licenspliktiga vapen och 2 luftvapen. Ganska ovanligt särskilt med tanke på att Lydia inte var intresserad av jakt..

Man blev inte argare efter du lade ut ljudklippen på 112 samtalen. Det klargjorde mycket och visade på att Lydia var förtvivlad, förkrossad, fruktansvärd ledsen och att det framgår klart och tydligt att det som skett ej var meningen.
Och återigen, hur många jagande direktörer är det inte som enbart är ute på älgjakten, har ej avfyrat bössen på hela året. De har inget intresse av jakt utan är det enbart för att knyta kontakter. Det är väl därför det sker så många jaktolyckor ute i skog och mark som det trots allt gör. Så det är inte alls ovanligt med folk som har jaktlicens och vapenlicens utan intresse för jakt.
Och som sagt, du känner ju inte ens Lydia!
2022-08-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffanculo001
Javisst serru, ja kan la svara dej om du vill berätta varför du alltid svarar för Mumsebull? Någe pinsamt va?
Varför skulle jag hata henne?????? Hon tog hans liv. Nu tror inte jag att det var hennes önskan förståru, kan bero på att jag känner dom en och en inte du. Jag vet hur de höll på. Jag vet att hon ej önska detta utan båda två mådde skit, båda försökte ta sina liv. Tror inte du riktigt förstår hur dåligt de mådde. Men om du tror de hata varann så troru fel. Du får allt läsa på om psykisk ohälsa så kanske du kan förstå hur sorglig denna story är. Att hata hjälper inte. Och jag köper inte ditt skit. Du snackar bara bullshit om na hela dagarna märks att du är svartsjuk eller någe. Du vill få andra att hata som du gör. Sök hjälp.
Vad är det för skitsnack du kör med?
Citera var jag svarar för mumsbulle

Åter en som kommit in och påstår aig att den är vän med Emil men är här för att ljuga och försöka försvara mörderskan.... Jag har erfarenhet av Lydia och vet vad hon är kapabel till.
Jag tror inte detta var planerat av henne men vet sen tidigare la att den damen saknar normala, spärrar
Men du kanske tycker såna la tjejer är normala
Konstigt hur många vänner Emil har som varken kan läsa eller skriva.....
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-30 kl. 22:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in