Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Okej, jag har själv drabbats av panikångestattacker, har varit med när andra människor fått panikångestattacker.
Det Lydia sysslar med, är spel för galleriet.
Falskt och genomvidrigt.
Jag bevittnade henne i rättssalarna, hon hade enligt egen utsago "panikattack" där och då.
Man hör väl det man vill höra.
Lasse och dem som känner Lydia, säger att så som hon låter under rättegången, det är sån hon är och låter.
Panikattacker är högst individuellt, dessutom kan ju samma person få attacker som utspelar sig olika beroende på situationen.
Med andra ord är det inte alls säkert du upplevt en sån här attack, fastän du varit med om ett flertal attacker.
Jag säger bara att dom
kan utspela sig så som i klippet.
Jag "vill inte" höra nånting, jag är helt opartisk.
Det handlar inte heller så mycket om vad jag hör, utan vad jag känner.
När jag hör någon skådis skrika i en film så känner jag ingenting, men om jag hör någon skrika i äkta panik så får jag en olustig känsla i kroppen, även om det skriket också är inspelat. På samma sätt reagerar jag när jag hör larmsamtalen.
Jag får flashbacks, kalla kårar, ändrad hjärtrytm och andning när jag hör Lydia.
Om hon är psykopat/har psykopatiska drag så har det visat sig under flera år före händelsen.
Ifall det har visat sig eller inte,
vet inte jag och kan därför inte lägga nån värdering i det.
Allt jag försökte säga var bara att inte sätta en psykopat-stämpel på henne baserat utifrån hennes beteende
efter dagen då händelsen inträffade eftersom hon kan vara tungt medicinerad med ångestdämpande. Det är
inte riktat mot dig Mumsbulle utan en allmän uppmaning till alla.