2022-08-30, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Kan hålla med dig om att panikattacken låter genuin, ja.
Med det i åtanke kan man väl anta att hon är tungt medicinerad med ångestdämpande efter händelsen, och att hon kanske framstår som en känslokall psykopat pga det.
Jag försvarar henne inte, utan försöker bara lyfta fram att allt inte måste vara som det ser ut.

Absolut inte! Jag hade inte dömt operatören om hon inte lyckats lugna Lydia, men hon försöker ju inte ens..

Det är intressant med din invändning.
Faktum ÄR att Lydia Barth under dessa samtal inte var tungt medicinerad, utan hade en promille närmre 3.0, som polis och psyk ansåg anmärkningsvärt, att hon inte var mer påverkad, utan visade att hon var väldigt väldigt alkoholtolerant.

Sanningen är att Lydia Barth är en sån känslokall psykopat som hon låter som.

Operatören försöker få Lydia att lyssna och faktum är att Lydias gråtpanikattack upphör på en halv sekund..
2022-08-30, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffanculo001
Jag håller helt med dej.
Man får verkligen hoppas på det. Säjer som du, man försvarar inge av detta. Men att hålla sej till fakta är det minsta man kan begära.
Hör man inte hur hon hyperventilerar så kanske man ska söka på vad det är.
Var inte du Emils polare? Du försvarar Lydia? Hennes patetiska dramascen, som handlar om att hon inte kunde få Kimmo att hjälpa henne, för det var till honom hon ringde när hon la på.
Jag har hört Kimmos larmsamtal, dem är under sekretess, det är ingen tvekan om att detta är precis hur Lydia brukar agera och göra. Skillnaden är att den här gången slutade det med mord.
2022-08-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Faktum ÄR att Lydia Barth under dessa samtal inte var tungt medicinerad, utan hade en promille närmre 3.0, som polis och psyk ansåg anmärkningsvärt, att hon inte var mer påverkad, utan visade att hon var väldigt väldigt alkoholtolerant.

Operatören försöker få Lydia att lyssna och faktum är att Lydias gråtpanikattack upphör på en halv sekund..

Rudan menar efteråt men du har ju problem att läsa
2022-08-30, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Han insåg kanske vad som kunde hända och drog därför, klokt isåfall.

Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Det var en väldans tur att Emil filmade (trotts att trojkan Lasse o Hans66 enigt tycker att telefonen skulle tryckas ner i halsen) sin avrättning så att Lydia inte kunde komma undan med dråp eller vållande.

Och det är väl de lögnerna som diskuteras som avslöjades i samband med att hon fick se filmen.
Här är larmsamtalen
Citat:
Lydias larmsamtal, det är flera delar eftersom hon la på
I den första filen, ringer Lydia in till larmcentralen.
I den sista, hör man när hon blir gripen.
*Varning för avgrundsbröl*

https://anonfiles.com/33B5Y55dyd/Lydia_samtal_1_till_112_

https://anonfiles.com/M1B6Y750y2/Lydia_larm_wav

https://anonfiles.com/I8B0Y251yf/lydia_polissamtal_wav
2022-08-30, 16:55
Medlem
Citat:

Nej, nej jag menade inte larmsamtalen utan under förhören och rättegången.
Under larmsamtalen bedömer inte jag henne som känslokall.

Om hon sen var/är alkolist, det låter jag vara osagt.

Det jag pratar om är de 21 sekunder (1.15-1.36) i 12.42min klippet (Lydia larm.wav) där operatören bara lyckas få fram ett litet "hallå". 21 sekunder med en panikattack känns som 21 minuter.

Att paniken/gråten kommer och går sådär snabbt är inget konstigt, eller ja det verkar säkert konstigt utifrån, men jag kan tala från egen erfarenhet att panikattacker kan utspela sig precis så. Man kämpar för att att andas och ibland lyckas man få ett andetag och kan hinna säga några ord innan paniken slår till igen.
2022-08-30, 16:56
Medlem
Citat:
Var inte du Emils polare? Du försvarar Lydia? Hennes patetiska dramascen, som handlar om att hon inte kunde få Kimmo att hjälpa henne, för det var till honom hon ringde när hon la på.
Jag har hört Kimmos larmsamtal, dem är under sekretess, det är ingen tvekan om att detta är precis hur Lydia brukar agera och göra. Skillnaden är att den här gången slutade det med mord.
Jo, Lillen är min vän. För alltid.
Försök inte sprida bullshit, jag vet mer än du tror. Du ljuger varenda dag i denna tråd.
Lillen och jag känner varann sen unga år. Jag känner även Lydia dock ej lika bra som honom, men vågar la påstå att jag känner henne ganska väl.
Du sprider bara elak rykten att tt av hon var fet, fläsklydia, ah du hör la själv hur barnslig du en beter dej. Se en skriver du at ta fläsklydia snärjer alla.
Lydia har la berättat om kimmo, både bra och dåligt så snacka in skit igen för stt ni vill ha detta till en än mera smutsig story.
Du la ut larmfilerna, du ångrar dej väl för nu kan alla höra hyperventilerande Lydia som är duktigt lessen. Du och dina kompisar verkar vilja sprida lögner som får oss andra som känner Lillen att bli mer lessna.
Jag ber dej lägg av med det.
2022-08-30, 16:59
Medlem
Citat:

Det jag pratar om är de 21 sekunder (1.15-1.36) i 12.42min klippet (Lydia larm.wav) där operatören bara lyckas få fram ett litet "hallå". 21 sekunder med en panikattack känns som 21 minuter.

Att paniken/gråten kommer och går sådär snabbt är inget konstigt, eller ja det verkar säkert konstigt utifrån, men jag kan tala från egen erfarenhet att panikattacker kan utspela sig precis så. Man kämpar för att att andas och ibland lyckas man få ett andetag och kan hinna säga några ord innan paniken slår till igen.
Minns en gång de bråkat hon grät och fick en panikattack. Då trösta Lillen o till o me jag och det gick till som du beskriver de.
2022-08-30, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffanculo001
Jo, Lillen är min vän. För alltid.
Försök inte sprida bullshit, jag vet mer än du tror. Du ljuger varenda dag i denna tråd.
Lillen och jag känner varann sen unga år. Jag känner även Lydia dock ej lika bra som honom, men vågar la påstå att jag känner henne ganska väl.
Du sprider bara elak rykten att tt av hon var fet, fläsklydia, ah du hör la själv hur barnslig du en beter dej. Se en skriver du at ta fläsklydia snärjer alla.
Lydia har la berättat om kimmo, både bra och dåligt så snacka in skit igen för stt ni vill ha detta till en än mera smutsig story.
Du la ut larmfilerna, du ångrar dej väl för nu kan alla höra hyperventilerande Lydia som är duktigt lessen. Du och dina kompisar verkar vilja sprida lögner som får oss andra som känner Lillen att bli mer lessna.
Jag ber dej lägg av med det.
Du vet inte vem jag är eller vem, jag känner.
2022-08-30, 17:05
Medlem
Citat:

Och varför hon diagnosticerad med bl.a. EIPS, i det närmaste motsatsen till känslokall psykopat? Hur vet du vilken inverkan alkohol hade på en person?
Det är synd att inte du, oraklet, är den som bedömer och diagnosticerar i det här landet. Så att det blev ordning på torpet.
Vad anser du själv att du har för diagnoser? Och vilka har andra diagnosticerat?
2022-08-30, 17:07
Avslutad
Citat:

Okej, jag har själv drabbats av panikångestattacker, har varit med när andra människor fått panikångestattacker.
Det Lydia sysslar med, är spel för galleriet.
Falskt och genomvidrigt.
Jag bevittnade henne i rättssalarna, hon hade enligt egen utsago "panikattack" där och då.
Man hör väl det man vill höra.
Lasse och dem som känner Lydia, säger att så som hon låter under rättegången, det är sån hon är och låter.
2022-08-30, 17:41
Medlem
Citat:
Okej, jag har själv drabbats av panikångestattacker, har varit med när andra människor fått panikångestattacker.
Det Lydia sysslar med, är spel för galleriet.
Falskt och genomvidrigt.
Jag bevittnade henne i rättssalarna, hon hade enligt egen utsago "panikattack" där och då.
Man hör väl det man vill höra.
Lasse och dem som känner Lydia, säger att så som hon låter under rättegången, det är sån hon är och låter.

Panikattacker är högst individuellt, dessutom kan ju samma person få attacker som utspelar sig olika beroende på situationen.
Med andra ord är det inte alls säkert du upplevt en sån här attack, fastän du varit med om ett flertal attacker.
Jag säger bara att dom kan utspela sig så som i klippet.

Jag "vill inte" höra nånting, jag är helt opartisk.
Det handlar inte heller så mycket om vad jag hör, utan vad jag känner.

När jag hör någon skådis skrika i en film så känner jag ingenting, men om jag hör någon skrika i äkta panik så får jag en olustig känsla i kroppen, även om det skriket också är inspelat. På samma sätt reagerar jag när jag hör larmsamtalen.

Jag får flashbacks, kalla kårar, ändrad hjärtrytm och andning när jag hör Lydia.

Om hon är psykopat/har psykopatiska drag så har det visat sig under flera år före händelsen.
Ifall det har visat sig eller inte, vet inte jag och kan därför inte lägga nån värdering i det.

Allt jag försökte säga var bara att inte sätta en psykopat-stämpel på henne baserat utifrån hennes beteende efter dagen då händelsen inträffade eftersom hon kan vara tungt medicinerad med ångestdämpande. Det är inte riktat mot dig Mumsbulle utan en allmän uppmaning till alla.
2022-08-30, 17:46
Avslutad
Citat:
Panikattacker är högst individuellt, dessutom kan ju samma person få attacker som utspelar sig olika beroende på situationen.
Med andra ord är det inte alls säkert du upplevt en sån här attack, fastän du varit med om ett flertal attacker.
Jag säger bara att dom kan utspela sig så som i klippet.

Jag "vill inte" höra nånting, jag är helt opartisk.
Det handlar inte heller så mycket om vad jag hör, utan vad jag känner.

När jag hör någon skådis skrika i en film så känner jag ingenting, men om jag hör någon skrika i äkta panik så får jag en olustig känsla i kroppen, även om det skriket också är inspelat. På samma sätt reagerar jag när jag hör larmsamtalen.

Jag får flashbacks, kalla kårar, ändrad hjärtrytm och andning när jag hör Lydia.

Om hon är psykopat/har psykopatiska drag så har det visat sig under flera år före händelsen.
Ifall det har visat sig eller inte, vet inte jag och kan därför inte lägga nån värdering i det.

Allt jag försökte säga var bara att inte sätta en psykopat-stämpel på henne baserat utifrån hennes beteende efter dagen då händelsen inträffade eftersom hon kan vara tungt medicinerad med ångestdämpande. Det är inte riktat mot dig Mumsbulle utan en allmän uppmaning till alla.
Har du läst fupen? Det framgår med största tydlighet att Lydia Barth har haft stora problem sen barndomen.
Det har eskalerat genom åren.
Läs fupen och domarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in