2022-12-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Och tänk, ändå finns det grannar som säger raka motsatsen i vittnesmål. De såg och hörde dom knappt.
Menar du att människor/grannar som hört Lydia skrika hysteriskt och hade sina utbrott helg efter helg ljuger?
Varför skulle dom göra det?
2022-12-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jag har ju precis förklarat för dig att det är ohyfsat att besvara en fråga med en fråga tillbaka. Vad gör du? Ställer 2 frågor tillbaka utan att svara.

Så vi prövar igen: Vad gjorde Lydia Barth hemma hos Emil på mordkvällen, om de nu inte var ett par?

Fråga 2: Tycker du det verkar rimligt att den hemlösa, utblottade och panka Lydia Barth dumpar Emil, som har det gott ställt och dessutom skämmer bort Lydia?

Det är hyfsat enkelt för en opartisk att förstå vad som hänt. Emil dumpar Lydia Barth och hon kan inte acceptera detta. Delvis eftersom hon är borderline och har svårt för uppbrott och att bli övergiven.

Lägg till att Lydia Barth nu var påväg att bli hemlös igen, och antagligen hade behövt ta emot kuk för att få tak över huvudet. Där och då slog det slint i Lydia Barth's huvud och hon valde då att hämta bössan och avsluta stackars Emils liv.

En mycket tragisk historia.

Men vad är det som du inte förstår, jag har ju svarat dig redan. Eller är det så att enligt dig så kan man inte umgås med varandra om man inte är ett par? Har du inga vänner eller? För med ditt argument så kan du inte ha det då ju. För du kan inte vara hemma hos andra, för du måste vara en partner till den personen då. Ser du inte hur sinnessjukt det är?
Återigen, det var Lydia som gjorde slut med E, det gjorde hon redan när hon låg inne på sjukan sista gången. Men det tycks vara svårt för dig att förstå. Synd om dig då.
Lydia var inte mer hemlös den kvällen än vad hon varit seden mitten av april det året, men det var inte några problem eftersom hon hade andra vänner hon kunde sova hos. Dessutom var det på G en lägenhet som socialen skulle hjälpa till med.
Och du har en väldigt skev och konstig människosyn, det kan man lugnt säga.

Men absolut, visst var det fuktansvärt tragiskt det som hände.
2022-12-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Menar du att människor/grannar som hört Lydia skrika hysteriskt och hade sina utbrott helg efter helg ljuger?
Varför skulle dom göra det?

Jag menar, det är fler grannar som har vittnat om motsatsen, och varför skulle alla dom ljuga?
2022-12-22, 19:09
Medlem
Citat:
Jag menar, det är fler grannar som har vittnat om motsatsen, och varför skulle alla dom ljuga?
Kan du visa var dom andra, flera grannarna sagt det? Vill se källa inte bara påstående av dig
Loveangelie påstår ju att hon varit på orgier hos Emil också...
Ljuger hon också menar du?
2022-12-22, 19:12
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Men vad är det som du inte förstår, jag har ju svarat dig redan. Eller är det så att enligt dig så kan man inte umgås med varandra om man inte är ett par? Har du inga vänner eller? För med ditt argument så kan du inte ha det då ju. För du kan inte vara hemma hos andra, för du måste vara en partner till den personen då. Ser du inte hur sinnessjukt det är?
Återigen, det var Lydia som gjorde slut med E, det gjorde hon redan när hon låg inne på sjukan sista gången. Men det tycks vara svårt för dig att förstå. Synd om dig då.
Lydia var inte mer hemlös den kvällen än vad hon varit seden mitten av april det året, men det var inte några problem eftersom hon hade andra vänner hon kunde sova hos. Dessutom var det på G en lägenhet som socialen skulle hjälpa till med.
Och du har en väldigt skev och konstig människosyn, det kan man lugnt säga.

Men absolut, visst var det fuktansvärt tragiskt det som hände.

Att ställa en motfråga på en fråga är inte ett svar. Det är ohyfsat och omöjligt att diskutera på det viset. Begriper du inte det? Du ställer en motfråga och sedan lägger ord i munnen och svarar på din egna fråga "åt" mig.

Om du vill fortsätta den här diskussionen så får du börja bete dig och skriva som en vuxen.
2022-12-22, 19:17
Medlem
Citat:
Kan du visa var dom andra, flera grannarna sagt det? Vill se källa inte bara påstående av dig
Loveangelie påstår ju att hon varit på orgier hos Emil också...
Ljuger hon också menar du?

Läs fupen och protokoll från rätten så ser du det där, så behöver du inte ta mina ord på det.
Vad i hela fridens namn har jag med Loveangelie att göra med? Vad hon har sagt får väl stå för henne!
Och vad menar du med det egentligen, att dessa orgier skulle ha hörts av grannarna eller vad?
2022-12-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Att ställa en motfråga på en fråga är inte ett svar. Det är ohyfsat och omöjligt att diskutera på det viset. Begriper du inte det? Du ställer en motfråga och sedan lägger ord i munnen och svarar på din egna fråga "åt" mig.

Om du vill fortsätta den här diskussionen så får du börja bete dig och skriva som en vuxen.

Amen sluta, är du helt tappad bakom en vagn eller?
Lydia umgicks med Emil, även den kvällen. Vad i det är det som du inte begriper?
2022-12-22, 19:33
Medlem
Citat:
Som sagt, du känner inte Lydia och jag tvivlar starkt på att du kände Emil också.
Vad är det för fel med att man umgås? För enligt dig kan man alltså inte göra det om man inte är ett par.
Hur gammal är du egentligen? Väx upp för tusan. Jo Lydia hade brutit upp med honom innan denna kväll, men de umgicks ändå. Inga problem med det ju.

Så... enligt dig hade Lydia gjort slut med Emil sen en tid tillbaka?
Och den kvällen umgicks dom som X eller?
Varför refererar Lydia då Emil som pojkvän?
2022-12-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Och varför säger hon att hon älskar honom?
2022-12-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ja jag vet vad jag har skrivit. Återigen, var har jag skrivit att advokaterna var bra? Vem har sagt att Lydia inte bytat advokat? Och nej, all fakta kom aldrig fram.
Så den väldigt enkla sanningen är ju att rådmännen har gjort sin bedömning på för lite info.
Och nej verkligen inte, jag skriver för min sak och inte hennes.

Lydia har alltså bytt advokat?
Och åter igen...
Om inte all info som varit RELEVANT för fallet kommit fram i hovrätten hade HD omprövat med dom nya bevisen.
Det är så rättsväsendet ser ut i det här landet.
Du, jag, pleti och kleti kan tycka vad vi vill om strafflängden men fakta är att hon är dömd i två instanser och HD nekat resning.
För att inga nya bevis i fallet som kan påverka domslut framkommit.

Den väldigt enkla sanningen är att du är för närstående och inte vill se sanningen som den är.
2022-12-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32

Ja precis.
Ingen kostigt med det heller. Hon gör det med alla män som hon umgås med, just pojk-vän = vännen är av manligt kön. Som sagt, inget konstigt alls, speciellt inte när man känner henne. Det betyder inte annat än just en vän.
2022-12-22, 19:43
Medlem
Citat:
Och varför säger hon att hon älskar honom?

Hon älskar väldigt många personer, men det innebär inte att hon är kär i personen.
Återigen, inget konstigt när man känner henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in