2022-08-30, 16:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du har ju i praktiken med alla dina inlägg avslöjat att du är otrogen och har utomäktenskapliga barn som din make inte vet om. Jag hoppas han läser dina inlägg så han ser vad du går för.
Du visar tydligt varför du inte skulle begära faderskapstest på ett barn som föds utan hjärna - mer slående lik dig kan nog inte ett barn bli.
Citera
2022-08-30, 16:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det är fortfarande så att du inte kan föra vidare ett anlag du inte faktiskt har. Antingen får ditt barn det för att du ärvt det från farfar eller så har du inte ärvt det från farfar, och då kan barnet inte få det från farfar (om det inte får det från moderns sida om hon också råkar ha det.) Har du det så kan det påverka dig beroende på många olika faktorer. Mutationer hos barnet är förstås undantaget, men då spelar det ingen roll med dna-test av dig, för då är det något som uppstått senare. (om det är något du och modern inte har som ditt barn har)

Och detta är väl inget som man kontrollerar via ett faderskapstest, då ska det till lite mer avancerade tester.

Det är en helt annan diskussion. Det är väldigt enkelt: har fadern anlag för en genetisk åkomma skall det vara känt för barnet om det kan bidra till ett bättre liv. Ex. om fadern har genetiskt anlag för alkoholism så ska barnet hålla sig borta från alkohol. Du vill inte att barnet ska ha den kunskapen vilket gör dig till en allmänt vidrig människa som fan i helvete ska ha barn. Ring socialvården.
Citera
2022-08-30, 17:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Celiaki är det som i vardagsmun kallas för glutenintolerans -men det är inte en intolerans eller en allergi, utan helt annan sjukdom.

Säger en person att de är glutenintoleranta så är det Celiaki som menas, eftersom folk förstår det första men inte har en aning om vad det andra betyder.

Nej glutenintolerans är att vara lite känslig för gluten. Inte samma sak som celiaki som är en total inkompatiblitet. En glutenintolerant person kan få i sig lite gluten utan att bli sjuk, en person med celiaki kan inte få i sig ett par korn.
Citera
2022-08-30, 17:02
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Du visar tydligt varför du inte skulle begära faderskapstest på ett barn som föds utan hjärna - mer slående lik dig kan nog inte ett barn bli.
Ok, du var en sån. Lägger inte tid på såna. Ajöss.
Citera
2022-08-30, 17:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nej, det gör det. Hur skulle det göra det?

Om nu kvinnan är så oduglig som förälder så är det ännu viktigare ur ett barnperspektiv att barnet får behålla den far det har. Det förstår du väl själv.

Typisk kvinnologik. Mannen som inte är fader ska vara fader för att modern inte är kapabel att vara moder. Vad hände med barnets rätt till en biologisk far? Nu är det helt plötsligt en gökunge som ska ska tas om hand om? Ska kvinnan få ha rätt att bestämma vem som ska vara fader till barnet efter att ägget befruktats?
Citera
2022-08-30, 17:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nähä, hur kan i så fall arbete med vissa ämnen, ålder, medcinintag osv påverka barnet?
Det som ändras i spermierna är inte grundinformationen.

Men sluta för fan, jag har pluggat biologi och du har inte det. Du vet inte mer än mig om det här, sluta läxa upp mig. Vissa saker kan påverka på olika sätt. Ex. kan rökning och alkohol påverka fostrets utveckling men det är bara mannens alkohol och rökning som kan påverka fostrets arvsanlag. Kvinnans rökning och alkoholvanor kan påverka fostrets utveckling på annat sätt.

Citat:
Hans arvsanlag till barnet kan inte bli plötsligt med något annat än han är. Däremot påverkas de av tungmetall, gifter, medicin etc.

Jag vet inte vad det är du försöker komma till.

Citat:
Varför skulle sannolikheten vara mindre. Det är fortfarande a och b som möts.

Ett tips. Håll dig borta från spel och dobbel för sannolikhetslära verkar inte vara din grej.
Citera
2022-08-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
tjejer: ni har fått barn ihop, allt går bra. sen säger killen en dag att han vill göra ett faderskapstest, för han vill ha det svart på vitt.
Vadå,man får inte barn ihop utan en kvinna föder ett barn och det kan finnas ett dussin möjliga pappor!

Lögnen levde kvar i familjen trots att båda har blå ögon och barnet bruna. Under de äldre barnens skolgång sa biologiläraren att, barnen nu 6-10 år, skulle fråga sin mamma igen. Hon ljög igen men efter ett nytt svar från läraren erkände hon att det är en mörkhyad man som kramat henne under en resa.

Jag visste direkt från pappan och mamman och fick lova att inget säga, som fegis ljög jag en massa år, de yngre barnen fick ljuga, kompisar på sjukhuset ljög och barnen mådde pyton och gör än i dag. Till slut innan mamma dog ringde jag nära släkten och berätta allt men ingen ville komma för ett snack. Inte ens mannens tvillingsyster, hon bara svimmade.

Jävla fega svenskar som tror de är bäst på allt och grabben nu 50+gråter än i dag under natten för han inte vet vem som är hans riktiga far. Underbara pappan blev alkoholist av all skam och ljugerier och dog som ett tyst troll.

Barnen tackade mej att jag ringt deras kusiner medan de vuxna skämdes då de sett ögonen och olikheterna. Syrran har inget sagt, morsan dött men skammen att jag ljög under 30 år sitter kvar och släkten splittrad.

Ja så kan det gå, så för helvete var ärlig och lägg inte tystnadsplikt på en ung bror som jag var. Jag tvingade mej till att ljuga inför alla bekanta då pappan var liten med blå ögon och grabben ett huvud högre med bruna ögon.

Ett stort tack till biologiläraren i en mindre stad, den enda som direkt tog tjuren i hornen och avslöjade allt. Jag hade aldrig sett en mörk man mer än på film och var livrädd för födelsen. Sedan dog äktenskapet dag för dag av lögnen de bar på.

Vad sa grabben? -mamman frågor OM han ville prata om det som hela skolan visste. -Nej sa han och gråter än idag. Jag försökte 40 år senare och ett nytt nej. Men då kom hustrun in och sa att hon var jävligt trött på allt bölande under nätterna och då brast förträgningen och han kipade storgråtande efter luft men även en bit av vår vänskap försvann.

Han var avslöjad och det är det värste en svensk kan bli ofta fega krakar! Ett knull gick snett utan planering under tjänsteresan och deras sexliv var dött så ingen skuld på sexet men säg alltid sanningen och börja om ifall det önskas istället för att kast glåpord efter andra när dörren är stängd.
Citera
2022-08-30, 17:21
Medlem
Citat:
Nej, det kokar ner till att jag anser att män skall behandlas som vuxna och får som individer ta ansvar för och agera på om de inte litar på att kvinnans barn är deras.
Det är ju det jag säger. Du anser att alla män ska vara stöpta i samma form och de som inte är det kan skylla sig själva.

Citat:
Det finns främst barn som har mycket att förlora på det.
Förlora på vad? Att veta att den som är deras far verkligen är deras far? Nu börjar du bli virrig, Micro.
Citat:
Det finns människor som genom val inte har rätt biologi men inte vill ha statens inblandning.
Då får dessa få undantag lösas på annat vis. Det är en helt annan pilsner som inte resten av samhället ska behöva lida för.
Citat:
Det är en enorm förlust om varenda kvinna som kom till förlossningen skall betraktas som en otrogen, ljugande sköka som måste bevisa sin ärlighet.
Hur är det en förlust? Hur fan klarar du att deklarera på heder och samvete? Eller anmäla VAB? Du vill hålla dörren öppen för att det ska gå att lura på män felaktiga faderskap. Det är hela saken. Får ni inte det så är det kränkning. Ta mig fan hur dumt som helst.

Citat:
Det är ni som vill blanda in hela staten i era personliga problem - att TS inte vågar är inte vårt problem och det skall vi inte behöva hantera. Det får TS göra själv.
Då kanske det är bättre att inte ha en stat som tar hand om de svaga? Total anarki, med andra ord.
Citera
2022-08-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Om det finns två personer som vill ta på sig rollen som mamma och pappa. Så finns det väl ingen som helst anledning att gräva djupare än det?
Det finns en jävla massa anledningar. Arvsanlag är en anledning och egentligen borde det räcka så, men det finns fler som du kan försöka lista ut själv. Kanske genom att gå igenom tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Enda anledningen att göra ett faderskapstest, är om mannen inte litar på sin fru/flickvän.
Vilket är lite tramsigt.
Om du inte litar på frun/flickvännen så borde du inte bilda familj med henne oavsett vad faderskapstestet säger.
Inte det minsta jävla tramsigt. Det finns massor med barn som inte vet att deras riktige pappa är en annan. För att det finns trovärdiga sliddjur som av någon anledning ändå ljuger. Bättre då att det blir till en ickefråga genom topsning vid födseln. Sedan får sliddjuren leva med att bli tvingade till ärlighet.
Citera
2022-08-30, 17:29
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Vadå,man får inte barn ihop utan en kvinna föder ett barn och det kan finnas ett dussin möjliga pappor!

Lögnen levde kvar i familjen trots att båda har blå ögon och barnet bruna. Under de äldre barnens skolgång sa biologiläraren att, barnen nu 6-10 år, skulle fråga sin mamma igen. Hon ljög igen men efter ett nytt svar från läraren erkände hon att det är en mörkhyad man som kramat henne under en resa.

Jag visste direkt från pappan och mamman och fick lova att inget säga, som fegis ljög jag en massa år, de yngre barnen fick ljuga, kompisar på sjukhuset ljög och barnen mådde pyton och gör än i dag. Till slut innan mamma dog ringde jag nära släkten och berätta allt men ingen ville komma för ett snack. Inte ens mannens tvillingsyster, hon bara svimmade.

Jävla fega svenskar som tror de är bäst på allt och grabben nu 50+gråter än i dag under natten för han inte vet vem som är hans riktiga far. Underbara pappan blev alkoholist av all skam och ljugerier och dog som ett tyst troll.

Barnen tackade mej att jag ringt deras kusiner medan de vuxna skämdes då de sett ögonen och olikheterna. Syrran har inget sagt, morsan dött men skammen att jag ljög under 30 år sitter kvar och släkten splittrad.

Ja så kan det gå, så för helvete var ärlig och lägg inte tystnadsplikt på en ung bror som jag var. Jag tvingade mej till att ljuga inför alla bekanta då pappan var liten med blå ögon och grabben ett huvud högre med bruna ögon.

Ett stort tack till biologiläraren i en mindre stad, den enda som direkt tog tjuren i hornen och avslöjade allt. Jag hade aldrig sett en mörk man mer än på film och var livrädd för födelsen. Sedan dog äktenskapet dag för dag av lögnen de bar på.

Vad sa grabben? -mamman frågor OM han ville prata om det som hela skolan visste. -Nej sa han och gråter än idag. Jag försökte 40 år senare och ett nytt nej. Men då kom hustrun in och sa att hon var jävligt trött på allt bölande under nätterna och då brast förträgningen och han kipade storgråtande efter luft men även en bit av vår vänskap försvann.

Han var avslöjad och det är det värste en svensk kan bli ofta fega krakar! Ett knull gick snett utan planering under tjänsteresan och deras sexliv var dött så ingen skuld på sexet men säg alltid sanningen och börja om ifall det önskas istället för att kast glåpord efter andra när dörren är stängd.

Han bör ta ett dna-test nu och använda sig av släktforskning så kan han eventuellt få reda på vem hans pappa är/var.Han kan ju ha syskon också. Det är något i alla fall.
Citera
2022-08-30, 17:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
tjejer: ni har fått barn ihop, allt går bra. sen säger killen en dag att han vill göra ett faderskapstest, för han vill ha det svart på vitt.

eller ännu värre: ni hittar ett brev i lådan som ni inte vet vad det är, och det visar sig vara ett pappatest han beställt.

hur reagerar ni? gör ni slut på en gång? eller är ni ok med att han kollar?

killar: skulle ni kunna tänka er att beställa ett test? har ni gjort det, med eller utan tjejens vetskap, för att sova gott om natten?

jag läste en nyhet om barn och pappor som gått hela livet utan att veta att de inte är släkt och har inte riktigt kunnat släppa det. tänk att leva ett helt liv i en lögn. jag är så säker man kan vara på att barnen är mina, men att få se papper på det och bli 100%, det hade känts lika skönt som att ha bundet elpris från förra sommaren. då behöver man aldrig någonsin fundera.

kvinnor vet med 100% säkerhet. barnet har legat i deras mage. killar däremot, vi vet inte. tycker det borde vara obligatoriskt, en rutinkoll som görs vid födseln.

Om man går runt och nojar är det väl bara att göra ett test utan att fråga bruden? Jag skulle aldrig i helvete avslöja att jag gjort eller vill göra ett sådant test. Totalt meningslöst.

Däremot OM det visar sig att man inte är farsa till hennes barn då är man såklart tvungen att konfrontera henne.
Citera
2022-08-30, 17:31
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Det finns en jävla massa anledningar. Arvsanlag är en anledning och egentligen borde det räcka så, men det finns fler som du kan försöka lista ut själv. Kanske genom att gå igenom tråden.

Inte det minsta jävla tramsigt. Det finns massor med barn som inte vet att deras riktige pappa är en annan. För att det finns trovärdiga sliddjur som av någon anledning ändå ljuger. Bättre då att det blir till en ickefråga genom topsning vid födseln. Sedan får sliddjuren leva med att bli tvingade till ärlighet.

Det finns ju fäder som inte vill vara fäder också, ska de tvingas till ansvar då i och med testet? Det tycker jag hade varit en god idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in