Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Skatteintäkter. Män är mer produktiva ekonomiskt.
Om bara kvinnorna jobbade så skulle industri och konkurrensutsatt verksamhet stå still och vi blev panka. Nu luktar det Kuba om vad du skriver. Men vi lever inte av vård, skola och omsorg. Värt att notera.
Män är mer produktiva för att kvinnor tvingas ta ansvaret för barnen istället för att utveckla sig på sina arbetsplatser.
Du är väl medveten om att många kvinnor arbetar inom industri? Eller har du missat det i ditt navelgnuggande.
Ca 25% av industriarbetarna är kvinnor -
Jag tror industrin överlever även om män tar sitt föräldraansvar.
Citat:
Man har menscertifierat arbetsplatser med sedvanligt pärmbärande och revision.
Du stör dig alltså på att arbetsplatser ökat kunskapen kring att mens är något kvinnor har och att det kan ge återkommande fysiska problem som kan leda till sjukskrivning osv?
Jag vet inte om jag tycker det är så hemskt att halva befolkningens villkor också är med och styr arbete för miljö och hälsa på arbetsplatserna.
Vad hände med dig när du upptäckte det? Blev du sjuk? Fick du mens? Eller hur tog sig den negativa påverkan uttryck?
Berätta - för det bör ju också ingå i arbetet för miljö och hälsa. Hur påverkas män av tvingas veta att kvinnor menstruerar och att det påverkar mer än bara möjligheten till samlag?
Det är ju hög intressant faktiskt.
Det här är ju ett mycket viktigt och högaktuellt ämne
MÄN
Projektnamn: Metod för att förebygga sexuella trakasserier på arbetsplatsen
Citat:
Där ingår förmodligen även bidrag att menscertifiera sin arbetsplats.
Och eftersom kvinnors villkor är ointressanta och onödiga att bry sig om så är det bortkastade pengar menar du?
Citat:
Nu skriver du att vi borde satsa mer resurser och åtgärder. Jag antar att allt du vill satsa riktas till ovanstående exempel.
Tror du inte män blir mer positivt inställda om de ser att man även kan diskutera de kvinnliga privilegier som trots allt finns.
Jag tror att det bästa för alla är att man börjar med att diskutera de privilegier som män alltid haft och vägrar släppa. När män börjar diskutera och ta ansvar för sitt egna så kommer man inte längre diskutera strävan efter jämställdhet i termer som kvinnliga privilegier.
En bra början är ju t ex att män tar sitt ansvar för barnen.
Citat:
När skall vi få ett jämställt utbildningsväsende t ex?
På vilket sätt är det ojämställt?
Vilka utbildningar har inte män tillträde till? Vilka har inte kvinnor tillträde till?
Innan vi diskuterar vidare tycker jag dock du skall berätta hur detta är knutet till trådens topic och på vilket sätt denna utläggning förklarar eller motiverar att du som man inte kall ta ansvar för din egen osäkerhet och lyfta den med din kvinna istället för att tvinga alla föräldrar att underkasta sig tester i ett totalitärt system?