2022-08-30, 12:23
Medlem
beheadeds avatar
Självklart ska alla män begära ett faderskapstest. Både för att själva försäkra sig om att det verkligen är de som är far till barnet, men också för barnets skulle. Skulle barnet en gång i framtiden bli sjukt och behöver veta om sjukdomen finns i familjen eller t.o.m. behöver donation från pappan eler ett syskon så är det viktigt att veta att pappan verkligen den biologiska fadern.

Faderskapstest borde vara obligatoriskt och tillhandahållas som standard av sjukvården.
Citera
2022-08-30, 12:26
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Får mig att tänka på dom drama-serier man sett där någon blir upprörd över något som folk i den verkliga världen inte skulle bli. Det är ju bara ett test, det är inte en anklagelse på otrohet.
Citera
2022-08-30, 12:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Expressen eller om det var aftonbladet hade en undersökning om faderskap på 80-90-talet Där visade det sig att 35-40% av männen INTE var barnets biologiska far trots att de trodde detta själva. Det var samma siffror i sambo som såväl gifta par i den undersökningen.

Så det borde vara Lag på att båda föräldrarna skall bevisas vara just föräldrar. Speciellt nuförtiden då man ex. kan plantera in ägg från en kvinna i en annan. Barnen har en unik rättighet att få veta exakt vilka som är deras föräldrar utan att andra vuxna skall ljuga eller förändra sanningen.

I vissa lägen kan det vara extremt viktigt som vid transplantationer, medicinska utredningar, Arvsrätt och mycket annat. Att ligga på sjukhus för trasig lever och tro att ens föräldrar kan donera och de har lovat detta så visar det sig att de ljugit för dig hela livet kan skapa stora problem medicinskt som socialt.

Så entydigt JA till att alla fäder skall veta med 100% säkerhet om det är deras barn.

Tror dessutom att antalet bråk på grund av "tvivel" hos en del män skulle minska om de med säkerhet visste att de var den äkta biologiska fadern.

Senare forskningsstudier har angett det till 1.75%. Och det gäller främst familjer där föräldrarna inte har en högre utbildning (av någon anledning.)

På 30-talet var siffrorna det dubbla.
Citera
2022-08-30, 12:29
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Självklart ska alla män begära ett faderskapstest. Både för att själva försäkra sig om att det verkligen är de som är far till barnet, men också för barnets skulle. Skulle barnet en gång i framtiden bli sjukt och behöver veta om sjukdomen finns i familjen eller t.o.m. behöver donation från pappan eler ett syskon så är det viktigt att veta att pappan verkligen den biologiska fadern.

Faderskapstest borde vara obligatoriskt och tillhandahållas som standard av sjukvården.

Du tror inte de testar innan de gör en transplantation på någon?
Citera
2022-08-30, 12:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Skatteintäkter. Män är mer produktiva ekonomiskt.

Om bara kvinnorna jobbade så skulle industri och konkurrensutsatt verksamhet stå still och vi blev panka. Nu luktar det Kuba om vad du skriver. Men vi lever inte av vård, skola och omsorg. Värt att notera.
Män är mer produktiva för att kvinnor tvingas ta ansvaret för barnen istället för att utveckla sig på sina arbetsplatser.
Du är väl medveten om att många kvinnor arbetar inom industri? Eller har du missat det i ditt navelgnuggande.
Ca 25% av industriarbetarna är kvinnor -
Jag tror industrin överlever även om män tar sitt föräldraansvar.

Citat:
Man har menscertifierat arbetsplatser med sedvanligt pärmbärande och revision.
Du stör dig alltså på att arbetsplatser ökat kunskapen kring att mens är något kvinnor har och att det kan ge återkommande fysiska problem som kan leda till sjukskrivning osv?
Jag vet inte om jag tycker det är så hemskt att halva befolkningens villkor också är med och styr arbete för miljö och hälsa på arbetsplatserna.
Vad hände med dig när du upptäckte det? Blev du sjuk? Fick du mens? Eller hur tog sig den negativa påverkan uttryck?
Berätta - för det bör ju också ingå i arbetet för miljö och hälsa. Hur påverkas män av tvingas veta att kvinnor menstruerar och att det påverkar mer än bara möjligheten till samlag?
Det är ju hög intressant faktiskt.

Citat:
Här bidrag till kvinnors organisering:

https://jamstalldhetsmyndigheten.se/sok-statsbidrag/organisationer-som-har-fatt-statsbidrag/?subsidy=&year=0&isoLang=sv-SE&limit=10&page=0

Fredrika Bremer fick 1,5 MSEK... bara en grej i mängden för politisk agitation.

Det här är ju ett mycket viktigt och högaktuellt ämne
MÄN
Projektnamn: Metod för att förebygga sexuella trakasserier på arbetsplatsen

Citat:
Där ingår förmodligen även bidrag att menscertifiera sin arbetsplats.
Och eftersom kvinnors villkor är ointressanta och onödiga att bry sig om så är det bortkastade pengar menar du?

Citat:
Nu skriver du att vi borde satsa mer resurser och åtgärder. Jag antar att allt du vill satsa riktas till ovanstående exempel.

Tror du inte män blir mer positivt inställda om de ser att man även kan diskutera de kvinnliga privilegier som trots allt finns.
Jag tror att det bästa för alla är att man börjar med att diskutera de privilegier som män alltid haft och vägrar släppa. När män börjar diskutera och ta ansvar för sitt egna så kommer man inte längre diskutera strävan efter jämställdhet i termer som kvinnliga privilegier.

En bra början är ju t ex att män tar sitt ansvar för barnen.

Citat:
När skall vi få ett jämställt utbildningsväsende t ex?
På vilket sätt är det ojämställt?
Vilka utbildningar har inte män tillträde till? Vilka har inte kvinnor tillträde till?

Innan vi diskuterar vidare tycker jag dock du skall berätta hur detta är knutet till trådens topic och på vilket sätt denna utläggning förklarar eller motiverar att du som man inte kall ta ansvar för din egen osäkerhet och lyfta den med din kvinna istället för att tvinga alla föräldrar att underkasta sig tester i ett totalitärt system?
Citera
2022-08-30, 12:30
Medlem
f30malmos avatar
Och de 1.75% är ju bland personer som utför faderskapstest, där kanske resultaten blir något högre där det redan finns en osäkerhet?
Citera
2022-08-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha nej absolut inte. Vi är ju gifta och jag skulle aldrig vara otrogen. Litar han inte på sin fru så skulle jag bli sjukt besviken, ja faktiskt äcklad. Att han skulle antyda att jag särat på benen för en annan man?! Nu har vi fem barn och han har aldrig tvekat på att han är pappan tack och lov. Dessutom så är bebisar alltid lika sin pappa när de är små så det finns ju ingen tveksamhet.
Om en kvinna dyker upp och påstår att din man är far till hennes barn.
Om din man inte har någon rättslig skyldighet att göra ett faderskapstest, hade du ändå begärt detta av honom eller hade du helt litat på hans ord att han inte gjort denna kvinna med barn?

Om ditt barn hade tagits ifrån dig pga sjukdom så att ni inte hade träffats direkt efter födseln eller på säg 6 månader, varvid du får tillbaka "ditt barn" hade du viljat göra ett test för att veta med säkerhet att det är just ditt barn eller hade du helt litat på läkaren eller din intuition att det verkligen är ditt barn?
Om det är bekräftat att det är din mans barn via dna test men okänt vem som är mamman.

Vad jag menar är att kvinnor kan känna en annan form av trygghet än män då barnet kommer från deras kroppar.
Även om mannen helt litar på sin fru/kvinna så vet han ju ändå inte om barnet är hans.
Tillit garanterar ju inte hur saker faktiskt förhåller sig på svart och vit som när en kvinna ser ett barn komma ur deras kropp och får det i famnen.

Tvärtom så kan ju faderskapstestet stärka mannens övertygelse om att han kan lita på sin fru/kvinna när hans tro blir bekräftad svart på vitt.
Eller om mannen känner att han inte riktigt litar på kvinnan så får han ett definitivt bevis på att han kan göra detta när det kommer till något fundamentalt som bevis för att det här är verkligen ditt barn.
Det är rent av säkrare test än för kvinnan där ett barn kan blandas ihop etc.

Det är verkligen det ultimata testet eller bekräftelsen för att något man redan tror på.

Vilken troende hade inte blivit mer övertygad om gud dök upp och bekräftande sin existens?
Senast redigerad av Regnpojken 2022-08-30 kl. 12:42.
Citera
2022-08-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylvestern
Du skriver defensivt. Dig hade man inte ens skaffat barn med.

Edit: Skank.

Mitt råd till dig är att välja rätt kvinnor.

Är det skank du är tillsammans med.
Citera
2022-08-30, 12:40
Medlem
Emellies avatar
Det visar ju att han tror att jag ligger med andra bakom hans rygg, så vi lär ju beta av den biten i första hand. Tror han så lågt om mig kan man ju börja fråga sig varför han ens är tillsammans med mig?
Citera
2022-08-30, 12:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Det kokar ner till att du vill att kvinnor ska få luras. Varför det?
Din personliga situation är irrelevant i sammanhanget, vi lever i en nationalstat med en lagbok och här finns tydligen en ts som inte vågar.
Vad har människor att förlora på att det skulle bli obligatoriskt utan diskussion vid förlossningar?
Nej, det kokar ner till att jag anser att män skall behandlas som vuxna och får som individer ta ansvar för och agera på om de inte litar på att kvinnans barn är deras.

Det finns främst barn som har mycket att förlora på det.
Det finns människor som genom val inte har rätt biologi men inte vill ha statens inblandning.
Det är en enorm förlust om varenda kvinna som kom till förlossningen skall betraktas som en otrogen, ljugande sköka som måste bevisa sin ärlighet.

Edit
Citat:
Din personliga situation är irrelevant i sammanhanget, vi lever i en nationalstat med en lagbok och här finns tydligen en ts som inte vågar.
Det är ni som vill blanda in hela staten i era personliga problem - att TS inte vågar är inte vårt problem och det skall vi inte behöva hantera. Det får TS göra själv.
Senast redigerad av micro113 2022-08-30 kl. 12:46.
Citera
2022-08-30, 12:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha nej absolut inte. Vi är ju gifta och jag skulle aldrig vara otrogen. Litar han inte på sin fru så skulle jag bli sjukt besviken, ja faktiskt äcklad. Att han skulle antyda att jag särat på benen för en annan man?! Nu har vi fem barn och han har aldrig tvekat på att han är pappan tack och lov. Dessutom så är bebisar alltid lika sin pappa när de är små så det finns ju ingen tveksamhet.

Det här är ett belägg för att det inte finns några som helst anledningar att gifta sig som man idag.
Citera
2022-08-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Män är mer produktiva för att kvinnor tvingas ta ansvaret för barnen istället för att utveckla sig på sina arbetsplatser.
Du är väl medveten om att många kvinnor arbetar inom industri? Eller har du missat det i ditt navelgnuggande.
Ca 25% av industriarbetarna är kvinnor -
Jag tror industrin överlever även om män tar sitt föräldraansvar.

Du stör dig alltså på att arbetsplatser ökat kunskapen kring att mens är något kvinnor har och att det kan ge återkommande fysiska problem som kan leda till sjukskrivning osv?
Jag vet inte om jag tycker det är så hemskt att halva befolkningens villkor också är med och styr arbete för miljö och hälsa på arbetsplatserna.
Vad hände med dig när du upptäckte det? Blev du sjuk? Fick du mens? Eller hur tog sig den negativa påverkan uttryck?
Berätta - för det bör ju också ingå i arbetet för miljö och hälsa. Hur påverkas män av tvingas veta att kvinnor menstruerar och att det påverkar mer än bara möjligheten till samlag?
Det är ju hög intressant faktiskt.

Det här är ju ett mycket viktigt och högaktuellt ämne
MÄN
Projektnamn: Metod för att förebygga sexuella trakasserier på arbetsplatsen

Och eftersom kvinnors villkor är ointressanta och onödiga att bry sig om så är det bortkastade pengar menar du?

Jag tror att det bästa för alla är att man börjar med att diskutera de privilegier som män alltid haft och vägrar släppa. När män börjar diskutera och ta ansvar för sitt egna så kommer man inte längre diskutera strävan efter jämställdhet i termer som kvinnliga privilegier.

En bra början är ju t ex att män tar sitt ansvar för barnen.

På vilket sätt är det ojämställt?
Vilka utbildningar har inte män tillträde till? Vilka har inte kvinnor tillträde till?

Innan vi diskuterar vidare tycker jag dock du skall berätta hur detta är knutet till trådens topic och på vilket sätt denna utläggning förklarar eller motiverar att du som man inte kall ta ansvar för din egen osäkerhet och lyfta den med din kvinna istället för att tvinga alla föräldrar att underkasta sig tester i ett totalitärt system?

Män väljer mer produktiva yrken. Produktivitet är arbetat värde i kronor per timme, och det är lönesättande.

Är alla feminister kommunister samtidigt?

Resultaten i skolan är ojämställda och enligt läroplanen är det skolans ansvar. Så pass enkelt.

Men det är väl fel på barnen enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in