Citat:
Ursprungligen postat av
KillGoldstein
NMR är ju en kamporganisation med ett politiskt parti och skiljer ju sig därför klart från de som enkom driver partiverksamhet. Men av stor nyfikenhet, vill du berätta hur du tänker när du påstår att man är en sekt? Har lite svårt att se detta, ja förutsatt att man inte helt gått på allt Expressen skriver då vill säga...
Intressant också att du jämför Sveriges statsminister med ett litet miniparti som AfS som aldrig lär komma in i riksdagen eller på annat vis få något inflytande.
Har hört att spillrorna av NMR inte har någon vidare struktur alls. Nästan alla ledande figurer har ju valt att lämna? De bildade ju en ny organisation som jag glömt namnet på. Per Öberg drabbades väl av en stroke dessutom. Ställer de ens upp i riksdagsvalet i år? I jämförelse med NMR är väl AFS närmast en gigant. De fick 0,3% av väljarna i förra valet och blev med sina 20 tusen väljare näst största parti utanför riksdagen, bara marginellt mindre än FI.
AFS lär dock inte komma in i riksdagen i år heller. Undrar om de kommer backa eller öka? Deras väljare kommer väl närmast från SD skulle jag tro. Svårigheten är nog att komma upp i över 1-2%, sen blir man ett självspelande piano. Se på SDs utveckling. De flesta väljare vill inte kasta bort sin röst på ett parti som inte klarar 4% spärren. Jag tror egentligen att det finns utrymme för AFS, men de måste nå en kritisk massa för att nå riksdagen vilket är svårt. NMR tror jag inte ett dugg på. De är för radikala för att kunna bli stora och dessutom saknar de ledning och styrning.