2022-08-29, 17:39
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det som sticker ut en del är att man bara testar en fjärdedel så många denna sommar i jämförelse med samma veckor förra sommaren, och ändå hittar man fler fall.

Mellan vecka 25-33 - 2021
testades över 800 000, och man hittade drygt 30 000 smittade.

Mellan vecka 25-33 - 2022 testades knappt 190 000, men ändå vaskade man fram 48 000 fall av labotatoriebekräftad Covid, varav 85% var fullvaccinerade/boostrade. En fjärdedel så många testade, men nästan dubbelt så många smittade.
Hur många hade man hittat om man testat 800 000 även i år?
Är det en bomb som ligger och tickar för de fullvaccinerade i vinter, eller hur ska detta tolkas?

Det finns videos där folk plockar isär testkitens "bomullspinnar" och drar ut "bomullen" som då rör på sig eftersom det är nanopartiklar i dom.

Den tråkiga verkligheten är nog att covid,, testkit och vacciner egentligen handlar om bieffekter som nanopartiklar orsakar.. Men det var enkelt att få folk att snorta och injicera nanopartiklar genom att hävda att bieffekterna som nanopartiklar orsakar är ett nytt konstigt virus som ingen vet hur det smittar eller varför.
Citera
2022-08-29, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det finns videos där folk plockar isär testkitens "bomullspinnar" och drar ut "bomullen" som då rör på sig eftersom det är nanopartiklar i dom.

Den tråkiga verkligheten är nog att covid,, testkit och vacciner egentligen handlar om bieffekter som nanopartiklar orsakar.. Men det var enkelt att få folk att snorta och injicera nanopartiklar genom att hävda att bieffekterna som nanopartiklar orsakar är ett nytt konstigt virus som ingen vet hur det smittar eller varför.
Men testkiten borde vara samma i år som förra året, så förklaringen ligger på ett annat plan.

Kan tillägga att Vecka 25-33 - 2021 avled 43 personer i Covid-19.

Vecka 25-33 - 2022 avled 687 personer i Covid-19, varav 614 var fullvaccinerade/boostrade (89,7%).

Möjligen säger inte de siffrorna något om kommande vinter, men om de gör det, så har vi och framför allt de fullvaccinerade inget bra läge.
Att viruset verkar vara helt resistent mot vaccinet, samtidigt som immunförsvaret iom vaccinationerna luras till att bekämpa detta skenbara hot, genom att bilda antikroppar mot ett virusspöke som inte längre existerar - kan vara en förklaring?
Citera
2022-08-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Nja - vid den här tidpunkten såg det likadant ut över hela världen men sedan dess har det ändrats främst för att andelen vaccinerade är ännu större och skyddseffekten för vaccinen börjar avta.

Det du måste tänka på är att om det ligger 70% vaccinerade på IVA och 30% ovaccinerade på IVA men 95% är vaccinerade och 5% är ovaccinerade så betyder inte det att vaccinen inte fungerar - det betyder att ovaccinerade är kraftigt överrepresenterade på IVA då en liten grupp på 5% står för 30% av inläggningarna och - vice versa - en grupp på 95% står för 70% av inläggningarna. Förstår du?

För att undvika detta problem brukar man istället räkna antalet som hamnar på IVA per 100.000 personer inom de olika grupperna - gör man det ser man att risken är mycket högre för de ovaccinerade än för de vaccinerade.

Vaccin status är helt ovidkommande då vi inte vet varför människorna låg inne på IVA… bara för att en ovaccinerad ligger på IVA behöver den inte ligga inne pga covid… man kan faktiskt vara sjuk i annat och testa positivt… majoriteten på Iva är trots allt multisjuka… det är inte friska 20 åringar som fått Corona och vart ovaccinerade…
Citera
2022-08-29, 18:04
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Vaccin status är helt ovidkommande då vi inte vet varför människorna låg inne på IVA… bara för att en ovaccinerad ligger på IVA behöver den inte ligga inne pga covid… man kan faktiskt vara sjuk i annat och testa positivt… majoriteten på Iva är trots allt multisjuka… det är inte friska 20 åringar som fått Corona och vart ovaccinerade…
Åh herregud...antivaxxar-patrasket visar sig på styva linan igen...

Nej, om du ligger på IVA med COVID-19 men vårdas för något annat kommer du inte med i statistiken över patienter som vårdas på IVA för COVID-19.
Citera
2022-08-29, 18:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Men testkiten borde vara samma i år som förra året, så förklaringen ligger på ett annat plan.

Kan tillägga att Vecka 25-33 - 2021 avled 43 personer i Covid-19.

Vecka 25-33 - 2022 avled 687 personer i Covid-19, varav 614 var fullvaccinerade/boostrade (89,7%).

Möjligen säger inte de siffrorna något om kommande vinter, men om de gör det, så har vi och framför allt de fullvaccinerade inget bra läge.
Att viruset verkar vara helt resistent mot vaccinet, samtidigt som immunförsvaret iom vaccinationerna luras till att bekämpa detta skenbara hot, genom att bilda antikroppar mot ett virusspöke som inte längre existerar - kan vara en förklaring?

Detta virus blir nog bara förståeligt om man tänker sig ett artificiellt virus vilket jag tolkar nanopartiklar som.

Inga bra siffror alls, men det är väl förväntat när miljontals svenskar snortar och injicerar nanopartiklar som har väldokumenterade och allvarliga bieffekter.
Citera
2022-08-29, 18:26
Medlem
Citat:
Detta virus blir nog bara förståeligt om man tänker sig ett artificiellt virus vilket jag tolkar nanopartiklar som.

Inga bra siffror alls, men det är väl förväntat när miljontals svenskar snortar och injicerar nanopartiklar som har väldokumenterade och allvarliga bieffekter.
Har ingen koll på vad de billiga testkiten innehåller, men PCR-testerna tror jag visar rätt för det mesta. Inget hokuspokus där. Fick ett positivt provsvar, och visst tusan blev jag sjuk, om än med väldigt milda symtom.
Om det går att dra slutsatser utifrån siffrorna från i sommar genom att jämföra dem med förra sommaren, så blir det en svår vinter för de gamla och sjuka igen.
Citera
2022-08-29, 18:52
Medlem
Citat:
Vetenskap om nanopartiklar som de som vaccinen baseras på säger något annat än att de vaccinerade har gjort bra livsval.

Självklart kan man fiffla med statistik för att dölja sanningen.. Men såklart inte för alltid.

Sanningen är redan synlig genom vetenskapliga studier.. Som statistiken ännu inte reflekterar i sverige.

Jag förstår att du inte förstår.

Vi kan lämna det så.
Citera
2022-08-29, 19:02
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Har ingen koll på vad de billiga testkiten innehåller, men PCR-testerna tror jag visar rätt för det mesta. Inget hokuspokus där. Fick ett positivt provsvar, och visst tusan blev jag sjuk, om än med väldigt milda symtom.
Om det går att dra slutsatser utifrån siffrorna från i sommar genom att jämföra dem med förra sommaren, så blir det en svår vinter för de gamla och sjuka igen.

Ja fyfan vilken kurva uppåt som hände när vaccinprojektet började.
Det var lixom 6000 dödsfall förra gången jag kollade statistiken i slutet av förra året.. Nu är det nära 20 000 dödsfall.

Vaccinerna fungerade inte alls mot något virus men enligt statistiken så började smittan att skena iväg när folk började vaccinera sig med nanopartiklar.

Helt sjukt ju.

Jag skulle aldrig testa mig eller tro att det finns virus som immunförsvaret inte kan förstärkas för att kunna hantera.
Citera
2022-08-29, 19:05
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Jag förstår att du inte förstår.

Vi kan lämna det så.

Statistiken talar för sig själv.

Cirka 2,5 miljoner svenskar smittade.
Citera
2022-08-29, 19:10
Medlem
Citat:
Ja fyfan vilken kurva uppåt som hände när vaccinprojektet började.
Det var lixom 6000 dödsfall förra gången jag kollade statistiken i slutet av förra året.. Nu är det nära 20 000 dödsfall.

Vaccinerna fungerade inte alls mot något virus men enligt statistiken så började smittan att skena iväg när folk började vaccinera sig med nanopartiklar.

Helt sjukt ju.

Jag skulle aldrig testa mig eller tro att det finns virus som immunförsvaret inte kan förstärkas för att kunna hantera.
Sommarens statistik är alarmerande, och förebådar möjligen en explosion av smitta och död (av de svagaste) bland våra kvadrupelvaccinerade vänner
Citera
2022-08-29, 19:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Siffrorna kommer hållas nere tack vare att viruset sedan länge muterat till ett mindre farligt virus.

Eller vaccinet kanske?
Citera
2022-08-29, 19:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det som sticker ut en del är att man bara testar en fjärdedel så många denna sommar i jämförelse med samma veckor förra sommaren, och ändå hittar man fler fall.

Mellan vecka 25-33 - 2021
testades över 800 000, och man hittade drygt 30 000 smittade.

Mellan vecka 25-33 - 2022 testades knappt 190 000, men ändå vaskade man fram 48 000 fall av labotatoriebekräftad Covid, varav 85% var fullvaccinerade/boostrade. En fjärdedel så många testade, men nästan dubbelt så många smittade.
Hur många hade man hittat om man testat 800 000 även i år?
Är det en bomb som ligger och tickar för de fullvaccinerade i vinter, eller hur ska detta tolkas?

Slulle tolka det som att viruset är mer smittsamt nu, vi har inga restriktioner och smittskydddåtgärder och vaccinet obsolet. Tur det uppgraderas nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in