2022-08-29, 17:11
  #206617
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Svettas Putler nu när det hettar till vid Kherson

Ska bli intressant att följa utvecklingen. Kommer många orcher drunkna när de försöker simma över Dnieper?

Kommer troligtvis bli ytterst blodigt slag för båda sidor då staden omges av en terräng med öppna fält.
Citera
2022-08-29, 17:13
  #206618
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ryssland har agerat som ett mellanting mellan att bekämpa terrorister och en gisslansituation. Det är anledningen till att det gått långsamt, med relativt stora risker för soldaterna och med få civila offer.

Striderna har varit i områden som man mer eller mindre vill behålla, med en ryssvänlig befolkning.

Det är också anledningen till att man använt en begränsad men relativt kompetent insatsstyrka. Det hade nog inte hjälpt med fler soldater.

Otroligt att man lyckats genomföra operationen, när Ukraina har haft åtta år på sig att befästa civila områden för skydd. Dessutom verkar Ukraina vara villiga att offra så många civila som möjligt.

Skitsnack rakt igenom. Ryssland har fört fullt krig mot Ukraina i 6 månader, och ett begränsat krig i 8 år dessförinnan och trots det inte lyckats bättre. Bombat och beskjutit civila och civila anläggningar. Och vadå befäst civila områden? Hur tänker din bizarra hjärna där? Ska inte armen få försvara civila? Ska man bara får befästa militära baser? Gör Ryssen så?
Citera
2022-08-29, 17:14
  #206619
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Kommer troligtvis bli ytterst blodigt slag för båda sidor då staden omges av en terräng med öppna fält.

Kan ju tyvärr bli så om inte det ryska motståndet bryter samman och det blir kapplöpning om att hinna över Dnepr, då kan det gå fort. Bara hoppas det blir så.
Citera
2022-08-29, 17:16
  #206620
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Kan ju tyvärr bli så om inte det ryska motståndet bryter samman och det blir kapplöpning om att hinna över Dnepr, då kan det gå fort. Bara hoppas det blir så.


Ryssen är ju nedgrävda så risken för blodbad är nog stor .
Citera
2022-08-29, 17:17
  #206621
Medlem
JamesWebbs avatar
Ryssar som flyr och exploderar i Kherson: https://twitter.com/JayinKyiv/status/1564264919125696514?s=20&t=DebcJ5zbd0KI0bevbB7sSQ
Citera
2022-08-29, 17:18
  #206622
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Nej, jag läser inte aftonbladet då den inte finns här, och ej heller intresserar mig, då som nu. Men inte fan är jag så tappad att jag "plötsligt" sitter och rotar runt i nyhetskanaler som är skapade för att mätta massorna i Indonesien och Malaysia heller. Inte ens när jag bodde och levde där gjorde jag så. Däremot läste och följde jag dem tillräckligt för att veta hur sneskruvade de var och är när det gäller RIKTIG fakta. BBC, VG, andra civiliserade institutbaserade källor, eller direkt från min arbetsgivare fungerar utmärkt tack. Då VET jag åtminstone att det är seröst gjort och slängt fram och tillbaka tillräckligt många gånger för att vara nära sanningen in 98% av fallen.
Du är nog illiterat? BusinessInsider finns över hela världen precis som CNN och BBC
"Insider, previously named Business Insider (BI), is an American financial and business news website founded in 2007. Since 2015, a majority stake in Business Insider's parent company Insider Inc. has been owned by the German publishing house Axel Springer. It operates several international editions, including one in the United Kingdom. "
https://en.wikipedia.org/wiki/Business_Insider
Citera
2022-08-29, 17:18
  #206623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det sägs att Putin snarare är underställd Medvedev, han lär vara den tyngste makthavaren i Ryssland.
jag får erkänna mig besegrad i den här duellen. Dina insikter kan inte överträffas.
Citera
2022-08-29, 17:21
  #206624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Aftonbladet?
Vilka källor litar du på?
Vad är det för fel på Businessinsider?
Business insider är alldeles utmärkt ja. Men självklart endast publikationerna i de öppna och källkritiska länderna. Business insider fungerar tyvärr som en franchise och inte en direkt översatt tidning som självklart skulle vara egentligen. Denna franchise är liknande den vi plötsligt har inom SR, där oberoende avdelningar inte blir STENHÅRT kontrollerade utav ÄGARNA. Så, nej, självklart är inte business insider . IN något annat än en kalle-anka pocket för de blinda. Likaså Al-Jaz, som KAN vara en mycket profissionell och objektiv nyhetskanal, men HELT beroende på vilket kontor eller landspress den presenteras från. Denna tvetydigt sönderblandade "för att passa in" stilen finner du inte på seriösa förmedlingsbaser. Då gäller det att hänga med i riktigt internationellt fungerande språk, och därav skapa dig en egen uppfattning. Denna kan du också skaffa då det på civiliserad mark finns mängder med ifrågasättanden och riktiga kontrollerande och fria organ som gör den uppenbara lögnen omöjlig i LÄNGDEN. Dessa saknas HELT i de källorna som du hänvisade till.....tyvärr. Lite hårdare tag från ägarna vore mycket bra.
Citera
2022-08-29, 17:23
  #206625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Du är nog illiterat? BusinessInsider finns över hela världen precis som CNN och BBC
"Insider, previously named Business Insider (BI), is an American financial and business news website founded in 2007. Since 2015, a majority stake in Business Insider's parent company Insider Inc. has been owned by the German publishing house Axel Springer. It operates several international editions, including one in the United Kingdom. "
https://en.wikipedia.org/wiki/Business_Insider
Du har fått svar! Se mitt förra inlägg så kanske du också förstår skillnaden på business insider och "business insider" dot anything from a pile of dung behind the barn
__________________
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-08-29 kl. 17:26.
Citera
2022-08-29, 17:24
  #206626
Medlem
Härligt att Ukraina börjar röra på sig. Ser fram emot rekordsiffror på eliminerade orcher.
Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk hjälper till med intell.

https://www.flightradar24.com/FORTE10/2d40bc88
Citera
2022-08-29, 17:24
  #206627
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Ryssar som flyr och exploderar i Kherson: https://twitter.com/JayinKyiv/status/1564264919125696514?s=20&t=DebcJ5zbd0KI0bevbB7sSQ
Jävlar vilken fullträff på.de flyende ryssarna!
Citera
2022-08-29, 17:26
  #206628
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ryssen är ju nedgrävda så risken för blodbad är nog stor .

Det hjälper inte att vara nedgrävd om du inte får mat och ammunition.
Vi kan jämföra hur Azov höll ut med de ryska allierade i Kherson snart.
Det handlar också om moral och den verkar inte vara på topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in