Citat:
Ursprungligen postat av
Mary99
Aftonbladet?
Vilka källor litar du på?
Vad är det för fel på Businessinsider?
Business insider är alldeles utmärkt ja. Men självklart endast publikationerna i de öppna och källkritiska länderna. Business insider fungerar tyvärr som en franchise och inte en direkt översatt tidning som självklart skulle vara egentligen. Denna franchise är liknande den vi plötsligt har inom SR, där oberoende avdelningar inte blir STENHÅRT kontrollerade utav ÄGARNA. Så, nej, självklart är inte business insider . IN något annat än en kalle-anka pocket för de blinda. Likaså Al-Jaz, som KAN vara en mycket profissionell och objektiv nyhetskanal, men HELT beroende på vilket kontor eller landspress den presenteras från. Denna tvetydigt sönderblandade "för att passa in" stilen finner du inte på seriösa förmedlingsbaser. Då gäller det att hänga med i riktigt internationellt fungerande språk, och därav skapa dig en egen uppfattning. Denna kan du också skaffa då det på civiliserad mark finns mängder med ifrågasättanden och riktiga kontrollerande och fria organ som gör den uppenbara lögnen omöjlig i LÄNGDEN. Dessa saknas HELT i de källorna som du hänvisade till.....tyvärr. Lite hårdare tag från ägarna vore mycket bra.