2022-08-29, 17:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Här har du lite data och siffror.

https://www.youtube.com/watch?v=0Ws3YgumfoI

Men herregud! du länkar till en privat bloggare!
Kom igen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ockupationen av Kherson, var det också en skenmanöver? Kan vi avhandla det direkt istället för att vänta på facit?

Såklart det kommer vara. "Vi ville ge freden en chans, vi ville visa vår goda vilja." Osv osv.

Rysk propaganda är verkligen patetisk. Otroligt hur en del kan gå på skiten.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Onekligen intressant !

Det mest overaskende i detta syns jag ændo ær man tycks har brytit igenom.., så snabbt ! Ryssarna har vetat att detta skall vara på gång, likaså skickat førstærkningar. Nu ær nog "goda råd dyra" før ryssarna i Kherson !

Man skjutit med Himars och M270 på ryska truppansamlingar och fortifikationer längs hela den södra fronten sedan igår kväll/natt och man fortsatt hela dagen. Något som man inte gjort sedan man fått systemen.
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ockupationen av Kherson, var det också en skenmanöver? Kan vi avhandla det direkt istället för att vänta på facit?
Putinrunkare kommer ju givetvis att hävda det om ryssen nu kastas ut ur landet….
Citera
2022-08-29, 17:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vad pratar du om? Fakta är att det går oerhört snabbt att bygga en nu lng -terminal. Det finns inga problem. Sen är lng dyrare men folk slipper frysa åtminstone

Och..?
Citera
2022-08-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja godmidda... ryssen har ju bombat CIVILA mål i 6 månader nu och du gnäller om ett vapen som används mot soldater...
Och vaddå diskutera, ryssen får ju inte lov att diskutera kriget i Ukraina.
Ryssland har agerat som ett mellanting mellan att bekämpa terrorister och en gisslansituation. Det är anledningen till att det gått långsamt, med relativt stora risker för soldaterna och med få civila offer.

Striderna har varit i områden som man mer eller mindre vill behålla, med en ryssvänlig befolkning.

Det är också anledningen till att man använt en begränsad men relativt kompetent insatsstyrka. Det hade nog inte hjälpt med fler soldater.

Otroligt att man lyckats genomföra operationen, när Ukraina har haft åtta år på sig att befästa civila områden för skydd. Dessutom verkar Ukraina vara villiga att offra så många civila som möjligt.
Citera
2022-08-29, 17:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Putinrunkare kommer ju givetvis att hävda det om ryssen nu kastas ut ur landet….

"Vi ville inte ha stället ändå. Planen var att bara vara där ett tag."
Citera
2022-08-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
HIMARS jobbar på, orcherna får nya smällar i skallen hela tiden

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1564258390951567366
Hade inte Ukraina förlorat merparten av sina HIMARS till ryssarna och sålt resten av dom på svarta marknaden till högstbjudande? En hel rysk fågelskock kvittrade ju till alla som ville höra här på FB att det var minsann dagens sanning.
Rysk lågkvalitativ propaganda är ibland riktig underhållande i all sin genomskinlighet.

Vilket som, nu får vi innerligen hoppas att Ukrainska försvarsdep och militären har rejält på fötterna och faktiskt räknar med att lyckas fullt ut med sin offensiv. Kiev räknar säkert också med rysk vedergällning mot främst civila mål och förberett sig även där för vad har man för val, ryssmissfostret Putins trasarmé måste ju ut ur Ukraina.
Citera
2022-08-29, 17:08
Medlem
donald12s avatar
Svettas Putler nu när det hettar till vid Kherson

Ska bli intressant att följa utvecklingen. Kommer många orcher drunkna när de försöker simma över Dnieper?
Citera
2022-08-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Aftonbladet?
Vilka källor litar du på?
Vad är det för fel på Businessinsider?
Nej, jag läser inte aftonbladet då den inte finns här, och ej heller intresserar mig, då som nu. Men inte fan är jag så tappad att jag "plötsligt" sitter och rotar runt i nyhetskanaler som är skapade för att mätta massorna i Indonesien och Malaysia heller. Inte ens när jag bodde och levde där gjorde jag så. Däremot läste och följde jag dem tillräckligt för att veta hur sneskruvade de var och är när det gäller RIKTIG fakta. BBC, VG, andra civiliserade institutbaserade källor, eller direkt från min arbetsgivare fungerar utmärkt tack. Då VET jag åtminstone att det är seröst gjort och slängt fram och tillbaka tillräckligt många gånger för att vara nära sanningen in 98% av fallen.
Citera
2022-08-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Du förstår att om Ukraina överger sina defensiva positioner så kommer de bara att förstöras snabbare?

Dom är ju redan förstörda..
Citera
2022-08-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Fruktansvärt otrevligt gjort. Himars är tänkt till att med precision slå ut depåer

Men nu används det till massmord tydligen. Det här ska diskuteras i lång tid, det kan jag lova er
Massmord på ryssar är det bästa som finns. Inget otrevligt alls med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in