Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
Ja godmidda... ryssen har ju bombat CIVILA mål i 6 månader nu och du gnäller om ett vapen som används mot soldater...
Och vaddå diskutera, ryssen får ju inte lov att diskutera kriget i Ukraina.
Ryssland har agerat som ett mellanting mellan att bekämpa terrorister och en gisslansituation. Det är anledningen till att det gått långsamt, med relativt stora risker för soldaterna och med få civila offer.
Striderna har varit i områden som man mer eller mindre vill behålla, med en ryssvänlig befolkning.
Det är också anledningen till att man använt en begränsad men relativt kompetent insatsstyrka. Det hade nog inte hjälpt med fler soldater.
Otroligt att man lyckats genomföra operationen, när Ukraina har haft åtta år på sig att befästa civila områden för skydd. Dessutom verkar Ukraina vara villiga att offra så många civila som möjligt.