2022-08-23, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
nej det handlade om att du ljög om att de bara haft en "hit", om du gillar dem eller ej bekymrar mig inte.

dessutom, "lillen" - sa valpen som gillade Green Day när han var liten. vid det laget närmade jag mig 35, så lugna ner sig själv

Det är fakta.

Fråga mannen på gatan så känner de bara till Land of Confusion. (Om de ens känner till bandet alls) Sluta vara så triggad nu.

Repetera:

Genesis är grovt överskattade och har egentligen bara en hit.
Citera
2022-08-23, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin

Ska man vara kontroversiell bara för att vara kontroversiell kan man rabbla på med alla möjliga uttalanden. Här krävs lite bakgrundsfakta för att åsikter inte ska falla platt.

Sju topp tio hits i USA (ännu fler på rock-formatet), ytterligare sju i hemlandet. Och alla deras skivor från Duke till We Can't Dance gick upp som ettor i Storbritannien.
En hit? Skulle inte tro det.

Tyck gärna illa om dem, men rabbla inte ur nattmössan. Sådant håller inte.

Fråga mannen på gatan så vet du lika bra som jag att om de överhuvud taget känner till bandet är det land of confusion de känner till.

Jag säger inte saker bara för att trigga 60 åringar, det är så det är.

Jag ska dock erkänna att folk även kanske känner igen I cant dance så OK... två hits
Senast redigerad av priz 2022-08-23 kl. 16:50.
Citera
2022-08-23, 16:48
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Här krävs lite bakgrundsfakta för att åsikter inte ska falla platt.

Verkar inte hjälpa då värdelösa fåntrattar inte ens kan googla sig fram till en förolämpning.
Citera
2022-08-23, 16:50
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Under mitten av 70-talet började väl rocken bli popig, både nya och äldre band. Det var då band som Kiss och Sweet började bli stora.
Dessa benämndes ofta som hårdrock men egentligen var de väl pop med distade gitarrer. Detta skulle spåra ur ännu mer på 80-talet med den gräsliga glamscenen.
Jo, helt sant...men samtidigt är jag jävligt kluven över detta med genrer.
Jag nämnde Ghost med flit, just eftersom de dels är oerhört framgångsrika och löjligt popiga, samtidigt som de har riktigt, riktigt bra musiker i bandet och spelar trots allt metal, möjligen dock inte heavy sådan.

Jag älskar förutom dem band som t ex Boston, som på 70-talet släppte en drös hits, Ramones som försökte dölja sin popighet men där Joey alltid drog fram den i ljuset och skrev eller medverkade till att skriva rena poplåtar som She's the one, S.L.U.G, I wanna be your boyfriend, The KKK took my baby away och She's a sensation för att nämna några, som med annat arr hade blivit monsterhits med någon tonårsstjärna.

Så vad kallar man det som grundarna av punken producerar som är ren pop? Poppunk? Punkpop? Skitidetsåleverdulängre?
Det senare är lika bra svar som de tidigare.
Citera
2022-08-23, 16:54
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Fråga mannen på gatan så vet du lika bra som jag att om de överhuvud taget känner till bandet är det land of confusion de känner till.
I Can't Dance? Invisible Touch? Dessa går år 2022 oftare på radion än Land of Confusion (ja, jag hör radion på jobbet).

Fråga mannen på gatan om Eagles-låtar som inte är Hotel California. Det är rätt många som inte klarar det, trots att de är USAs bäst säljande band någonsin.
Citera
2022-08-23, 16:55
Avslutad
Citat:
I Can't Dance? Invisible Touch? Dessa går år 2022 oftare på radion än Land of Confusion (ja, jag hör radion på jobbet).

Fråga mannen på gatan om Eagles-låtar som inte är Hotel California. Det är rätt många som inte klarar det, trots att de är USAs bäst säljande band någonsin.

Håller helt med om Eagles och Invisible Touch !

Fan gubbar ni har snart övertygat mig om att Genesis faktiskt har tre kända låtar
Senast redigerad av priz 2022-08-23 kl. 16:59.
Citera
2022-08-25, 21:45
Medlem
Jag har haft Markoolios "Vi drar till fjällen" på hjärnan i ett par decennier. Ibland dyker den upp till och med spontant och jag börjar tyst nynna på refrängen för mig själv och jag tycker den är bra. Tror jag hörde den första gången i augusti 1998 då jag besökte Sverige efter det var jag fast.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-08-25 kl. 22:03.
Citera
2022-08-25, 22:15
Medlem
Scaevolas avatar
Jag HATAR ABBA!
Hela deras musik, genre och stil fullkomligt skriker plast och ger en aura av Titta-på-oss-nu-vinner-vi-melodifestivalen-med-en-låt-om-Napoleon!
Lägg ner skiten för fan!
Citera
2022-08-26, 18:57
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scaevola
Jag HATAR ABBA!
Hela deras musik, genre och stil fullkomligt skriker plast och ger en aura av Titta-på-oss-nu-vinner-vi-melodifestivalen-med-en-låt-om-Napoleon!
Lägg ner skiten för fan!
Haha. ABBA är ett av de mest överskattade banden någonsin. Gimme Gimme tycker jag dock är helt okej låt. Men bara för att det är ett svenskt band som slagit stor internationellt, så får man inte hata det bandet.
Citera
2022-08-28, 00:17
Medlem
Adelaides avatar
Progressiv är en av de tråkigaste genrena som existerar. Jag förnekar inte att det rör sig om duktiga musiker, men det betyder ju inte att själva låtarna är asgrymma. Tvärt om så är många proglåtar rätt så intetsägande och hur fan folk orkar lyssna igenom ett helt progalbum är obegripligt.

Jag gillar förvisso Captain Beyond (som ibland kallas prog men som egentligen är mer åt heavy psych-hållet) och Black Widow (som spelar en mer lättsmält prog med refränger, vilket går hem) och Camel (främst pga enkla melodier och en touch av psykedelia). Focus funkar i små mängder också, men där tar det verkligen stop för mig.
Citera
2022-08-29, 14:53
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Håkan Hellströms konserter på Ullevi är en samlingsplats för alla Sveriges tondöva.
Citera
2022-08-29, 14:54
Medlem
Svavelbryggas avatar
Skapunk är den bästa genrekombinationen som gjorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in