2021-01-14, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Lyssnat 2 låtar nu men fan va bra!

Ja, det stämmer. Framför allt den första skivan (Hills) är ohyggligt bra. Förut fanns den inte på streamingtjänster. Men den gör kanske nu?
Citera
2021-01-14, 00:36
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Ja, det stämmer. Framför allt den första skivan (Hills) är ohyggligt bra. Förut fanns den inte på streamingtjänster. Men den gör kanske nu?

Diggar på spotten nu medans jag jobbar. Tack för tips😊👌
Citera
2021-01-14, 00:55
Medlem
Mikaelias avatar
ABBA är fruktansvärt dålig musik. Pinsamt att svenskar är så stolta över några som gjort musik för små barn. Blöder i öronen när man råkar höra en låt.
Citera
2021-01-14, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Diggar på spotten nu medans jag jobbar. Tack för tips😊👌

Kanoners! Det var för få som fick upp ögonen för dom tycker jag. Nu finns dom ju inte längre.

Såg att första skivan inte fanns där. Det kan vara för att dom ville "keep it real" med 100% analogt. Den är anlogt mixad. Men finns iofs. på CD. Jag skulle tro dom flesta låtarna finns på youtube.

Citera
2021-01-14, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
ABBA är fruktansvärt dålig musik. Pinsamt att svenskar är så stolta över några som gjort musik för små barn. Blöder i öronen när man råkar höra en låt.

Starkt, bra jobbat! Det känns som nästan alla gillar ABBA nuförtin'. Åtminstone deras bättre delar av låtmaterialet. Men vafan, på vilket sätt är Knowing Me, Knowing You fruktansvärt dålig?
Senast redigerad av realFEZ 2021-01-14 kl. 01:01.
Citera
2021-01-14, 01:02
Medlem
outback4s avatar
Lyssnar i hemlighet på Ace of Base. Hade polarna vetat det så...
Citera
2021-01-14, 07:21
Medlem
SupaStrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Det är popmusik, det är meningen att det ska vara banalt. Gillar inte musiken i sig men blir fortfarande överraskad över hur bra producerat det är.
Citera
2021-01-14, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Att enbart lyssna på vinyl är helt efterblivet. Man måste förstå att olika musik gör sig bra i olika format. Tror ni t.ex. att Kraftwerk ville att deras musik skulle raspas sönder av ett ganska värdelöst (för dom, på många sätt) format? Kraftwerk = rullband! Antar jag.

NOTIS: om ni har en stereo i tre-miljoners-klassen blir det en annan femma kanske.

Nu backar vi bandet! Finns det Kraftwerk på rullband? Jag har inte sett något och då har jag köpt deras skivor sedan 70-talet.

Religiös musik borde förbjudas, spöstraff till alla som utövar den då menar jag sådan musik som pingstkyrkan och andra liknande samfund utövar.
Senast redigerad av Elak-gubbe 2021-01-14 kl. 07:54.
Citera
2021-01-14, 08:33
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Nu backar vi bandet! Finns det Kraftwerk på rullband? Jag har inte sett något och då har jag köpt deras skivor sedan 70-talet.
Se t.ex. https://www.discogs.com/Kraftwerk-Autobahn/release/7801579.
Citera
2021-01-14, 09:06
Medlem
Veronica Maggio har en del bra låtar, förutsatt att du inte lyssnar på texten utan låtsas som om det är ett okänt språk hon sjunger på.
Citera
2021-01-14, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe

Jo, det är väl rätt självklart att man ska ha Computer Love på 7 ½ ip. 7 ½ ips, ¼", 4-Track Stereo, 7" Cine Reel, Album, Dolby B.

Vad tror du dom tyckte själva. Inte kan dom velat ha vinyler som raspar sönder deras musik? Jag hade blitt galen själv om jag gjort så pass bra elektronisk musik som raspades bort.
Citera
2021-01-14, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Veronica Maggio har en del bra låtar, förutsatt att du inte lyssnar på texten utan låtsas som om det är ett okänt språk hon sjunger på.

Oh-oh, sång på sång
Det ekar över hela staden
Åh, nått stort på gång
För det är kö från gatan upp till hallen
Det ekar över alla taken
Ja det är det är kö från gatan upp till hallen

Och jag håller med. Som tur är lyssnar jag inte särskilt mycket på texter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in