2022-08-23, 10:23
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Dessutom är Genesis ganska sopiga, bara haft en "hit" och den är inte ens bra.
Genesis en one-hit wonder? Gudars skymning…
De var ju progressiva titaner på 70-talet och sedan ett av Storbritaniens mest framgångsrika band på 80-talet.
Citera
2022-08-23, 14:26
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Nog för att Metallica suger, men ett band som definitivt är uruselt är Kiss. Kan inte komma på nåt bra med deras musik. Tråkiga riff, bedrövliga texter och totalytligt. Hade de inte haft sminket så hade ingen lyssnat på dem idag. Jag kan slå vad om en bitcoin angående detta.
Nja...jag är inte heller något fan, men det går inte att komma runt att de gjort vissa dängor.
Däremot fattar jag inte hur de överhuvudtaget kan klassas som rock, när det är ren pop de gör till i alla fall 95%.

Det finns de som blir oerhört upprörda om någon kallar Ghost för metal, men hur i alla glödheta har då Kizz lyckats komma undan detta i alla år?!?

(För att vara helt tydlig: jag är också lite kluven till vad man ska kalla Ghost, särskilt deras senaste platta Impera, där vissa låtar är så löjligt hookiga att vissa låtskrivare hade huggit av sig ett lillfinger för att komma på dem...men samtidigt ÄR det tungt i botten och deras liveshower är tydligen något enormt så jag bryr mig inte vad de SKA kallas, jag gillar dem som fan. )
Citera
2022-08-23, 14:50
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Det finns de som blir oerhört upprörda om någon kallar Ghost för metal, men hur i alla glödheta har då Kizz lyckats komma undan detta i alla år?!?
Här har vi en grej som jag aldrig kommer begripa. Hur kommer det sig att så många stavar KISS med två Z?
Ofta får jag höra att de två S:en i bandloggan ser ut som Z, men sedan när är bokstaven Z riktad på det viset? Det krävs nästan en analfabet för att läsa fel på deras logga.
Citera
2022-08-23, 16:21
Medlem
Citat:
Dessutom är Genesis ganska sopiga, bara haft en "hit" och den är inte ens bra.

haft flera hits och att du skriver inom citationstecken är även det felaktigt, ska du vara kontroversiell bör du åtminstone komma med fakta
Citera
2022-08-23, 16:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Här har vi en grej som jag aldrig kommer begripa. Hur kommer det sig att så många stavar KISS med två Z?
Ofta får jag höra att de två S:en i bandloggan ser ut som Z, men sedan när är bokstaven Z riktad på det viset? Det krävs nästan en analfabet för att läsa fel på deras logga.
Mest för att reta inbitna Kizz-fanatiker faktiskt.
Ärligt talat, använder man vad som för alla som läst ens grundkurs i historia ser ut som SS-blixtar, då får man fanimig skylla sig själv.

Jag är fullt medveten om att minst hälften av bandet är judar, men det behöver inte betyda att de inte gjorde det för uppmärksamheten, vilket alla som kan något om musikhistoria vet är Gene Simmons största talang.
Näst hans tunga.
Citera
2022-08-23, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
haft flera hits och att du skriver inom citationstecken är även det felaktigt, ska du vara kontroversiell bör du åtminstone komma med fakta

Det är ju fakta. Deras singlar har knappt kommit in på top 10

Kul att jag lyckades göra folk butthurt i en tråd där vi ska vara kontroversiella.

Genesis är så överskattade.
Citera
2022-08-23, 16:33
Medlem
Citat:

knappt? åtminstone 5 på Top 10 UK och åtminstone 6 på Top 10 USA, lägg därtill övriga världen

du fattar att en hit är en hit även om den inte kvalar in på topp 10 va? nä, det gör du förmodligen inte.

återigen, inte fakta.
Citera
2022-08-23, 16:37
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Nja...jag är inte heller något fan, men det går inte att komma runt att de gjort vissa dängor.
Däremot fattar jag inte hur de överhuvudtaget kan klassas som rock, när det är ren pop de gör till i alla fall 95%.

(För att vara helt tydlig: jag är också lite kluven till vad man ska kalla Ghost, särskilt deras senaste platta Impera, där vissa låtar är så löjligt hookiga att vissa låtskrivare hade huggit av sig ett lillfinger för att komma på dem...men samtidigt ÄR det tungt i botten och deras liveshower är tydligen något enormt så jag bryr mig inte vad de SKA kallas, jag gillar dem som fan. )

Under mitten av 70-talet började väl rocken bli popig, både nya och äldre band. Det var då band som Kiss och Sweet började bli stora.
Dessa benämndes ofta som hårdrock men egentligen var de väl pop med distade gitarrer. Detta skulle spåra ur ännu mer på 80-talet med den gräsliga glamscenen.
Citera
2022-08-23, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
knappt? åtminstone 5 på Top 10 UK och åtminstone 6 på Top 10 USA, lägg därtill övriga världen

du fattar att en hit är en hit även om den inte kvalar in på topp 10 va? nä, det gör du förmodligen inte.

återigen, inte fakta.

Ett så fantastiskt band skulle varit mer känt och haft mer hits om de var bra.

Dessutom beter du dig ganska löjligt då titeln på tråden är just åsikter.

Din åsikt är att dom av något skäl är bra. Det är inte min åsikt. Sluta nu tjata om "fakta" och lugna ner dig lillen. Du får gilla Genesis även fastän dom inte är överskattade.
Citera
2022-08-23, 16:41
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Dessa benämndes ofta som hårdrock men egentligen var de väl pop med distade gitarrer.

Nej, definitivt hårdrock. Dock väldigt medioker sådan. Ett showband, först och främst.
Citera
2022-08-23, 16:43
Medlem
Citat:
Din åsikt är att dom av något skäl är bra. Det är inte min åsikt. Sluta nu tjata om "fakta" och lugna ner dig lillen. Du får gilla Genesis även fastän dom inte är överskattade.

nej det handlade om att du ljög om att de bara haft en "hit", om du gillar dem eller ej bekymrar mig inte.

dessutom, "lillen" - sa valpen som gillade Green Day när han var liten. vid det laget närmade jag mig 35, så lugna ner sig själv
Citera
2022-08-23, 16:45
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Mest för att reta inbitna Kizz-fanatiker faktiskt.
Ärligt talat, använder man vad som för alla som läst ens grundkurs i historia ser ut som SS-blixtar, då får man fanimig skylla sig själv.

Jag är fullt medveten om att minst hälften av bandet är judar, men det behöver inte betyda att de inte gjorde det för uppmärksamheten, vilket alla som kan något om musikhistoria vet är Gene Simmons största talang.
Näst hans tunga.
Min poäng har dock noll connection med nazism eller judendom, utan snarare folks läskunnighet. Det krävs inte mycket för att se att det är två S, men ändå tror jävligt många att det är två Z.
Ganska otroligt faktiskt.

Citat:

Kul att jag lyckades göra folk butthurt i en tråd där vi ska vara kontroversiella.

Genesis är så överskattade.
Ska man vara kontroversiell bara för att vara kontroversiell kan man rabbla på med alla möjliga uttalanden. Här krävs lite bakgrundsfakta för att åsikter inte ska falla platt.

Sju topp tio hits i USA (ännu fler på rock-formatet), ytterligare sju i hemlandet. Och alla deras skivor från Duke till We Can't Dance gick upp som ettor i Storbritannien.
En hit? Skulle inte tro det.

Tyck gärna illa om dem, men rabbla inte ur nattmössan. Sådant håller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in