Citat:
Ursprungligen postat av
SlaytanicShredder
Väg över vad som är värst. Sömnbrist eller att ta benso dagligen för sömnens skull. Jag har endast tagit benso i nödsituationer. Men en i familjen använder ofta när personen känner oro i kroppen. Du kan också fundera på vad som triggar paniken. Jag lider själv av panikångest men har lärt mig hantera den genom att veta vad som triggar. Dock händer det att det drabbar en ändå emellanåt ofta om man stressar eller sovit dåligt men försök tänka vad som gör att känslorna kommer.
Jag har som aldrig riktigt lyckats luska ut var panikångesten kommer ifrån annat än att den lätt uppkommer på kvällen när jag försöker sova. Det är som en obehagskänsla i kroppen och jag känner ett obehag i hjärtat eller runt omkring, med ökad puls också. Och även fast jag vet att det inte är något fel på hjärtat utan att det bara är ångestrelaterat så lyckas jag ändå inte lugna ner den känslan. Ångestobehaget försvinner dock oftast när jag går upp ur sängen igen och rör mig omkring i längenheten. En gång tog jag till och med en liten joggingtur mitt i natten, vilket hjälpte för staden, tills det att jag försökte sova igen, då kom ångesten tillbaka.