2022-08-27, 22:05
Medlem
Ballooonies avatar
Som svar på det växande motståndet brister Jesus ut i bön att lärjungaskapet är det enda som släcker människans törst och längtan.] I den stunden började Jesus tala (svarade han) och sade:

"Jag tackar (prisar, bekänner öppet) dig, Fader, Herre över himmel och jord, eftersom du har dolt detta för de lärda och kloka och uppenbarat det för dem som är som spädbarn (okunniga, hjälplösa, som inte kan tala än). Ja, Fader, för så var din goda vilja. Allt har anförtrotts (överlämnats) åt mig av min Fader. Ingen känner (har en full personlig erfarenhet av) Sonen, utom Fadern, och ingen känner (har en full personlig erfarenhet av) Fadern utom Sonen och den som Sonen beslutar (önskar) att uppenbara honom för.
**** Kom till mig alla [ni] som arbetar hårt [ständigt sliter] och är tyngda (har betungats) [under lasten av pålagda bördor och religiösa plikter], så ska jag [alltid se till att] ge er vila (ro, vederkvickelse). [Det grekiska ordet anapauso kan med sin innebörd och sin pågående aktiva verbform översättas: 'kommer jag alltid ge vila/en välförtjänt paus'.] Ta på er mitt ok, och lär [er] av mig [bli mina lärjungar] – för jag är mild och ödmjuk i hjärtat – så ska ni (kommer ni att) finna vila (ro) [nytt mod] för era själar, för mitt ok är milt (väl anpassat för sitt syfte; gott, behagligt; fyllt med glädje), och min börda (packning) är [alltid] lätt."

..Hör vad Jesus säger. Börja umgås med Gud. I helig ande.
Där finns liv. I tro. Det funkar.
Vi har det här om vi vågar växa i denna tro. Det finns utrymme. Herre Gud vad skönt det kan vara. Jag anar det.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-08-27 kl. 22:10.
Citera
2022-08-27, 22:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercedes90
Vi tror inte på "Lycka" och/eller "Olycka", vännen. Det finns ingenting som heter "lyckonummer" inom Islam. Vart fick du det ifrån om jag får fråga? Saker som "djävulens 666" är inget vi tror på och det finns ingen nytta i det heller.

Precis och det beror på att islam inte haft något större inflytande av hellenismen, dvs den grekisk-romerska kulturen och tankesättet vilket kristendomen och till viss del även judendomen influerades starkare av pga romarrikets utbredning.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2022-08-27 kl. 22:27.
Citera
2022-08-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Kan du inte förstå att det kan vara bra att acceptera Jesus. Att ta emot Jesus.
Vi accepterar Jesus som en profet, inte en Gud.
Men är Jesus enligt dig son till Gud biologiskt eller metaforiskt?

Citat:
Då får du ha gemenskap med Gud.
Du får "umgås" med Fadern som man säger. (Tror jag man säger. Typ) ja du förstår.
Jesus eller Fadern.. Vilken av dom ska man dyrka?
Eller säger du att båda är samma Gud? Varför skulle Gud kalla sig för Son och Fader samtidigt?
Om det är så, då är det metaforiskt. Om det är metaforiskt då är Jesus inte en son till Gud och allt annat med det kan inte tas på allvar.

Citat:
Vi måste ju kunna förstå och se att det är sant och rätt. Dessa grunder som kan göra oss till döttrar och söner till Herren. Lärjungar.
Det är det enda som ger tillfredsställelse och mening.
Du kan vara med i familjen men väljer att stå utanför som en zombie och göra saker bara för att rädda ditt skinn? Vad är det för tro?
Adolf Hitler var Kristen, är det rättvist att han kommer hamna i himlen oavsett vad han än gjorde bara för att han trodde på Jesus? Ja eller nej.
Vad är det för tro att påstå att man åker till himlen bara för att man tror på Jesus, men inte Skaparen, och däremot gärningar betyder ingenting? Låter söndrigt.

Citat:
Det räcker iofs att förbli okunnig. Osalig och tro bara på nåden och barmhärtightn. Men jag vill du ska må bättre. I tro. I saligheten. Evigt liv.
Från ditt inre ska livets vatten flöda fram. I tro. In love.
Bibeln, Matteus 26:39:
När Jesus gick lite längre föll han med ansiktet mot marken och bad: ”Min Fader, om det är möjligt, må denna bägare tas ifrån mig. Men inte som jag vill, utan som du vill.”

Enligt den Bibliska versen ovan, Jesus säger att han gör som Fadern vill. Hur är Jesus själv en allsmäktig Gud? Vad är det för Gud som ber till Gud? Ologiskt och förvirrande!

I samma vers läser man hur Jesus föll ansiktet mot marken och bad till Gud.
Det är samma form av bön som vi gör 5 gånger dagligen.
Vad gör du själv?

Citat:
Detta kan Gud med Jesus åstadkomma i Dig. Det bästa.
Så sluta tramsa alla muslimer inkl min såkallade bror.
Surah Al-Ma'idah 5:116:
"Och Gud skall säga (under Domedagen): ''Jesus, son av Maria! Är det du som uppmanade människorna att dyrka dig och din moder som gudomliga väsen vid sidan av Gud?'' [Jesus] skall svara: ''Stor är Du i Din härlighet! Hur skulle jag kunna säga vad jag inte hade rätt att säga? Om jag hade sagt detta skulle Du helt visst ha vetat det. Du vet vad som är i mitt innersta men jag vet inte vad som är i Ditt innersta; Du känner allt det som är dolt för människor."

Surah At-Tawbah 9:30:
"De Judiska [trosbekännarna] säger: ''Ezra är Guds son'', medan de Kristna säger: ''Kristus, Guds son''. Detta kommer över deras läppar och då säger de efter vad [andra] förnekare av sanningen har sagt före dem. Guds förbannelse över dem! Hur förvirrade är inte deras begrepp!"
Senast redigerad av Mercedes90 2022-08-28 kl. 01:48.
Citera
2022-08-28, 11:09
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Vi accepterar Jesus som en profet, inte en Gud.
Men är Jesus enligt dig son till Gud biologiskt eller metaforiskt?

Jesus eller Fadern.. Vilken av dom ska man dyrka?
Eller säger du att båda är samma Gud? Varför skulle Gud kalla sig för Son och Fader samtidigt?
Om det är så, då är det metaforiskt. Om det är metaforiskt då är Jesus inte en son till Gud och allt annat med det kan inte tas på allvar.

Adolf Hitler var Kristen, är det rättvist att han kommer hamna i himlen oavsett vad han än gjorde bara för att han trodde på Jesus? Ja eller nej.
Vad är det för tro att påstå att man åker till himlen bara för att man tror på Jesus, men inte Skaparen, och däremot gärningar betyder ingenting? Låter söndrigt.

Bibeln, Matteus 26:39:
När Jesus gick lite längre föll han med ansiktet mot marken och bad: ”Min Fader, om det är möjligt, må denna bägare tas ifrån mig. Men inte som jag vill, utan som du vill.”

Enligt den Bibliska versen ovan, Jesus säger att han gör som Fadern vill. Hur är Jesus själv en allsmäktig Gud? Vad är det för Gud som ber till Gud? Ologiskt och förvirrande!

I samma vers läser man hur Jesus föll ansiktet mot marken och bad till Gud.
Det är samma form av bön som vi gör 5 gånger dagligen.
Vad gör du själv?

Surah Al-Ma'idah 5:116:
"Och Gud skall säga (under Domedagen): ''Jesus, son av Maria! Är det du som uppmanade människorna att dyrka dig och din moder som gudomliga väsen vid sidan av Gud?'' [Jesus] skall svara: ''Stor är Du i Din härlighet! Hur skulle jag kunna säga vad jag inte hade rätt att säga? Om jag hade sagt detta skulle Du helt visst ha vetat det. Du vet vad som är i mitt innersta men jag vet inte vad som är i Ditt innersta; Du känner allt det som är dolt för människor."

Surah At-Tawbah 9:30:
"De Judiska [trosbekännarna] säger: ''Ezra är Guds son'', medan de Kristna säger: ''Kristus, Guds son''. Detta kommer över deras läppar och då säger de efter vad [andra] förnekare av sanningen har sagt före dem. Guds förbannelse över dem! Hur förvirrade är inte deras begrepp!"
Gud skapade oss efter hans avbild. Det är väldigt viktigt.

Man ska inte dyrka. Man ska vara nån. I härligheten. Finns inga hierarkier som i djurvärlden på det sättet.
Även om vi lätt beter oss så, tyvärr.
Det viktigaste är att du vet vem du är. Han älskade oss så mycket.

Låt Jesus leda Dig. Helig ande är viktig. Det kräver lite förståelse
Vi får dela härligheten och är lika.
Så stark är Gud. Så stor.
Han ger oss av sin vishet.
Om Gud vill vara Jesus så är Han Jesus. Och det ville Han naturligtvis. För Han känner oss.

https://www.churchofjesuschrist.org/study/manual/gospel-topics-essays/becoming-like-god?lang=swe

I en annan uppenbarelse såg Enok (som ”vandrade med Gud” i Bibeln25) Gud gråta över sina skapelser. När Enok frågade ”Hur kommer det sig … att du kan gråta?” fick han veta att Guds medlidande med mänskligt lidande är en väsentlig del av hans kärlek.

1832 fick Joseph Smith och Sidney Rigdon en syn om livet efter detta. Genom synen fick de veta att både rättfärdiga och orättfärdiga skulle bli odödliga genom en universell uppståndelse, men att endast de ”som genom tro övervinner och beseglas genom löftets Helige Ande” skulle uppnå fullheten av Guds härlighet och bli ”gudar, ja, Guds söner”.

Gud förstår. Att vi har det svårt.
Hjälp oss Fader. Som Du vill..

Lindra våra plågor. Lär oss att se.
Jag är en ond och sjuk syndare.
Jag förstör mig själv med min oförstånd om dina vägar. Gång på gång är jag oduglig.

För att sen bli lite duglig, ett tag.
Hjälp. Ta mig härifrån mig själv.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-08-28 kl. 11:14.
Citera
2022-08-28, 12:35
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:

[/i]
Och vem är du att döma? Med den dom ni dömer skall ni dömas.

Osama bin Laden var Muslim. Är det muslimskt att tro att han kom till himlen?

Du påvisar Muslimens vrångbild av den Kristne, vad annat att förvänta med den falska Koranen som läromedel.

De som Jesus Kristus vänder sig till är de som avser att följa GUDs Tio budord. Och då lagen inte leder till rättfärdighet inför GUD. Så måste dessa laglydiga påvisa tro på GUD likt Abraham blev rättfärdig inför GUD genom tron på GUD. Och här kommer tron på Frälsaren GUDs Son Jesus Kristus som ett avgörande ty; ”Jag är vägen sanningen och livet ingen annan väg finns till GUD.”

Så, Koranens följare har ingen frälsning i sikte. ”Med sina läppar falskeligen de påstå sig följa GUD”.
Citera
2022-08-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Och vem är du att döma? Med den dom ni dömer skall ni dömas.

Osama bin Laden var Muslim. Är det muslimskt att tro att han kom till himlen?
Hahaha! Nej, det gör han inte. För enligt den Muslimska tron, ingen åker till himlen bara för att man tillhör en viss folkgrupp.

Koranen, Kapitel De Troende, 23:102-103:

102 | Vinnarna är de vars [goda handlingar] väger tungt i vågskålen,
103 | och de vars [goda handlingar] väger lätt i vågskålen är förlorarna som har förverkat sina själar; de skall förbli i helvetet till evig tid.

Här ser man - Varje individ kommer ifrågasättas under Domedagen för sina gärningar, oavsett folkgrupp. Tro och gärningar kommer att vägas rättvist enligt de verserna från Koranen ovan.
Så vi är inte som er Kristna som påstår att Jesus dog för våra synder och vi kan göra vad vi vill med påståendet att vi hamnar i himlen utan konsekvenser.
Och vi är inte som Judarna som påstår att vi är det "Utvalda Folket" och vi kan göra vad vi vill med påståendet att vi hamnar i himlen utan konsekvenser.

Medans i Bibeln, kan man straffas 7 gånger tyngre än vikten av sin onda gärning:
Bibeln, Tredje Mosebok, 26:18:
"'Om du efter allt detta inte lyssnar på mig, kommer jag att straffa dig för dina synder sju gånger om."

(Skumt att en Kristen kan "straffas 7 gånger om" för sina synder men samtidigt tror att synderna betyder ingenting eftersom Jesus dog för dom. Märkligt..)

Och på grund av din trögfattade och svaga argument i ditt inlägg, så har du visat att du inte vet en enda droppe i havet om Islam. Ju mer du argumenterar med dina egna påhittade åsikter om Islam, desto mer kommer du se okunnig ut. Och vem är du själv att döma? Det var du som började argumentera om påhittade saker som inte finns någonstans i den Muslimska tron.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Du påvisar Muslimens vrångbild av den Kristne, vad annat att förvänta med den falska Koranen som läromedel.

De som Jesus Kristus vänder sig till är de som avser att följa GUDs Tio budord. Och då lagen inte leder till rättfärdighet inför GUD. Så måste dessa laglydiga påvisa tro på GUD likt Abraham blev rättfärdig inför GUD genom tron på GUD. Och här kommer tron på Frälsaren GUDs Son Jesus Kristus som ett avgörande ty; ”Jag är vägen sanningen och livet ingen annan väg finns till GUD.”

Så, Koranens följare har ingen frälsning i sikte. ”Med sina läppar falskeligen de påstå sig följa GUD”.
Fortsätt och gnäll hur mycket du vill. Jag sa åt dig att starta ett nytt tråd om du vill debattera jämförelsen mellan din idol-dyrkande tro och vår monoteism, och du har inte gjort det. Varför inte det? Är du rädd för att jag ska visa dig vad som står i din egen "heliga" skrift?
Senast redigerad av Mercedes90 2022-08-28 kl. 17:40.
Citera
2022-08-28, 18:20
Medlem
Citat:
Man ska inte dyrka. Man ska vara nån. I härligheten. Finns inga hierarkier som i djurvärlden på det sättet.
Även om vi lätt beter oss så, tyvärr.
Det viktigaste är att du vet vem du är. Han älskade oss så mycket.
"Man ska inte dyrka" - Där slängde du Bibeln rakt ned i soptunnan.

Uppenbarelseboken 19:10:
"Sedan föll jag ner för hans fötter för att tillbe honom, men han sa: "Nej, dyrka mig inte. Jag är en Guds tjänare, precis som du och dina bröder och systrar som vittnar om sin tro på Jesus. Dyrka bara Gud! För kärnan i profetior är att ge ett tydligt vittnesbörd för Jesus.”"

(Kristna kan inte ens förklara varför de dyrkar Jesus fastän här säger Bibeln, enligt Uppenbarelseboken 19:10, att dyrka bara Gud och sperarerar Jesus' status - Ännu ett bevis på att Kristna knappast läser eller vet som står i Bibeln.)

Johannes 4:21:
"”Kvinna”, svarade Jesus, ”tro mig, en tid kommer då du kommer att tillbe Fadern varken på detta berg eller i Jerusalem."

Psalm 99:9:
"Upphöj HERREN, vår Gud, och dyrka vid Hans heliga berg, ty HERREN, vår Gud, är helig."

Femte Moseboken 26:10:
"och nu kommer jag med förstlingsfrukten av den jord som du, HERRE, har gett mig.'' ''Ställ korgen inför HERREN, din Gud, och böj dig ned inför Honom."

Exodus 34:14 (Gud är svartsjuk över sin skapelse enligt biblen):
"Tillbedja ingen annan gud, ty HERREN, vars namn är Svartsjuk, är en avundsjuk Gud."

Kunde inte hitta en vers som säger att man ska dyrka Jesus. Allt annat separerar Jesus från Gud i Bibeln, men Kristna påstår tvärtom. Det är verkligen en sorglig situation att ni försöker argumentera emot det också.

Citat:
"Han älskade oss så mycket."
Varför ger du ingenting tillbaka, då? Snobbigt.

Citat:
"Gud skapade oss efter hans avbild."
Ordet "avbild" är något som Kristna har missförstått och tagit det bokstavligt som om det vore en fysisk avbild.

Du svarade inte på min fråga; Är Jesus, enligt dig, en son till Gud biologiskt eller metaforiskt?
Senast redigerad av Mercedes90 2022-08-28 kl. 19:03.
Citera
2022-08-28, 19:12
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
"Man ska inte dyrka" - Där slängde du Bibeln rakt ned i soptunnan.

Uppenbarelseboken 19:10:
"Sedan föll jag ner för hans fötter för att tillbe honom, men Jesus sa: "Nej, dyrka mig inte. Jag är en Guds tjänare, precis som du och dina bröder och systrar som vittnar om sin tro på Jesus. Dyrka bara Gud! För kärnan i profetior är att ge ett tydligt vittnesbörd för Jesus.”"

(Enligt Uppenbarelseboken 19:10, Kristna kan inte ens förklara varför de dyrkar Jesus fastän här säger han att han är bara en tjänare precis som alla andra - Ännu ett bevis på att Kristna knappast läser eller vet som står i Bibeln.)

Johannes 4:21:
"”Kvinna”, svarade Jesus, ”tro mig, en tid kommer då du kommer att tillbe Fadern varken på detta berg eller i Jerusalem."

Psalm 99:9:
"Upphöj HERREN, vår Gud, och dyrka vid Hans heliga berg, ty HERREN, vår Gud, är helig."

Femte Moseboken 26:10:
"och nu kommer jag med förstlingsfrukten av den jord som du, HERRE, har gett mig.'' ''Ställ korgen inför HERREN, din Gud, och böj dig ned inför Honom."

Exodus 34:14 (Gud är svartsjuk över sin skapelse enligt biblen):
"Tillbedja ingen annan gud, ty HERREN, vars namn är Svartsjuk, är en avundsjuk Gud."
Så är det
Bara ordet dyrka som var främmande och oklart för mig. Det är rätt.

En tro är ju väldigt privat hur man ser på saker. Även om det är samma sak som händer när manbtar emot Jesus kan det ta sig olika uttryck. Man kan säga att vi blir mer lika Jesus iom frälsningen. Och tron. Vi förändras.

Du är viktig.
Muslimer verkar inte förstå många gånger att det är viktigt att de ska förvandlas. Hela kroppen ska med.
Det är en drastisk förändring när man tar emot Jesus. Alla passar kanske inte för att bli lärjungar. Jag vet inte. Jag vet inte vad Gud vill med oss alla faktiskt.

Du ska älska och be för dina fiender.
Som Jesus sa på korset; Förlåt dem Fader, för de vet inte vad de gör.
Rättare sagt;
»Fader, förlåt dem; ty de veta icke vad de göra.

Viktigaste är att vi får lära vilka vi är. I Gud.

Vi kommr förstå vad som är av värde.
Och så klart dyrkar jag Jesus Kristus. Kungen.
Min kung. Vi gör vad vi kan.
Och jag är trög att lära. Det går trögt. Jag vet ju ingenting.
Vi är så beroende av dig. Kan du hjälpa mig bli frisk. Ta mig härifrån. Dessa onda redskap. Klarar det inte själv. Vet inte bättre. Det gick så snett. Jag har missbrukat så mycket så jag är helt skev.
Det sjuka lämnar inte min kropp.
Jag kommer inte framåt. Mer.
Ränderna går ju inte ur.
Jag kan inte va nånting. Inte heller ingenting.
Får jag va nån med Dig Jesus? Snart. Bekväm.

Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom” (Joh. 3:16–17).

Jesus lärde också att han till det yttre var lik sin Fader. Han sade till sina apostlar:

”Om ni har lärt känna mig, skall ni också lära känna min Fader. Och härefter känner ni honom och har sett honom.

Därför skrev aposteln Paulus om Sonen att han ”uppenbarar [Gud Faderns] väsen” (Hebr. 1:3; se också 2 Kor. 4:4).

Aposteln Johannes skrev att Jesus, som han kallade ”Ordet”, ”var i begynnelsen hos Gud. Genom honom har allt blivit till, och utan honom har inget blivit till, som är till” (Joh. 1:2–3). Sålunda var Jesus Kristus, under Faderns plan, alltings Skapare.
Citera
2022-08-28, 20:01
Medlem
Ballooonies avatar
Vad jag vill säga är att vi har mycket att lära av varandra i våra sätt att vara med varann och hur vi ser på det här livet.

Jag har lärt mig mycket från Koranen,Islam och muslimer.
Men den som kan hjälpa mig. Den som hjälper mig är kännedom om Gud om någon. Och att vi vet hur det funkar med vilka vi är. Vad ska krävas för att jag ska bli frisk tex.
Citera
2022-08-28, 20:03
Medlem
Citat:
Muslimer verkar inte förstå många gånger att det är viktigt att de ska förvandlas. Hela kroppen ska med.
Kristna förstår inte sin egen Bibel och tror på allt som är tvärtemot det. Och vi har mycket mer information om nästa liv än vad Kristendomen har.

Citat:
Jag vet inte vad Gud vill med oss alla faktiskt.
Då befinner du dig i fel tro.

Citat:
Du ska älska och be för dina fiender.
Ska man älska och be för Djävulen också? För djävulen är också en fiende.

Citat:
Som Jesus sa på korset; Förlåt dem Fader, för de vet inte vad de gör.
Rättare sagt;
»Fader, förlåt dem; ty de veta icke vad de göra.
Kom inte med Bibeln om du ska ignorera vad resten av Bibeln säger som jag visade dig i mitt förra inlägg.

Citat:
Viktigaste är att vi får lära vilka vi är. I Gud.
Att lära sig vem man är är sekundärt. I din Bibel står det att det viktigaste är att be till Gud, inte till Jesus. Och som du ofta säger "jag vet inte", "jag vet inte"... Du går emot dina egna ord hela tiden.

Citat:
Och så klart dyrkar jag Jesus Kristus. Kungen.
Då har du gått emot Bibeln och är nu en idoldyrkare enligt Bibeln. Grattis!

Citat:
Jesus lärde också att han till det yttre var lik sin Fader. Han sade till sina apostlar:
”Om ni har lärt känna mig, skall ni också lära känna min Fader. Och härefter känner ni honom och har sett honom.
Detta betyder inte att han är Gud eller ser ut som Gud. De Bibliska verserna som jag visade dig i mitt förra inlägg är mycket tydligare än din åsikt.
Citera
2022-08-28, 20:29
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Hahaha! Nej, det gör han inte. För enligt den Muslimska tron, ingen åker till himlen bara för att man tillhör en viss folkgrupp.

Det är du som kallar muslimerna en folkgrupp.

Du slingrar dig sig som alla jordens muslimer lärt sig att slingra sig likt ormen. Nu vill du få Osama Bin Laden till att vara en 'folkgrup'. MUSLIM han är. MUSLIM han var. Som MUSLIM skall han vedergällas. Muslimer tillber avgudadyrkan, muslimer utgör en tro inte en folkgrupp. Det finns ex. Albaner turkar svenskar tyskar av annat folkslag än arab som är förledda till helvetet i Muhammeds Koran.

Muslim är man om man tror på den falska Koranen. Man är inte en folkgrupp som judarna/muslimerna vill få det till för att kunna lagstifta mot de som bekämpar lögnen.(Läs anti-semitism)

Muslimen Osama Bin Laden brinner i helvetet eller har du problem med detta? Försöker du slingra dig? Guds Budord talar som sagt även emot Koranens Muhammed. Fjärran från GUD.

Du fortsätter hämta Satans anda ur den oheliga Koranen, och med dårskap därav kan du förstås inte se sanningen i Den Heliga Bibeln.

Du är ännu en av de stackare som tror att den kristne ger dig även den andra kinden att slå på.

Kristna bröder anfäktar inte sina kristna bröder, kristna bröder gör inte mot sina kristna bröder det Jesus Kristus tar upp i sin predikan. Judar och muslimer de utanför GUDs gemenskap däremot.

Den kristne är GUDs stridsyxa som byggt upp västerlandets grönska. Tills profetiorna om den ogudaktige avfallne anti-krist, judeo-kristne muslim dyrkaren fått fotfäste.
Citera
2022-08-28, 22:47
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Kristna förstår inte sin egen Bibel och tror på allt som är tvärtemot det. Och vi har mycket mer information om nästa liv än vad Kristendomen har.

Då befinner du dig i fel tro.

Ska man älska och be för Djävulen också? För djävulen är också en fiende.

Kom inte med Bibeln om du ska ignorera vad resten av Bibeln säger som jag visade dig i mitt förra inlägg.

Att lära sig vem man är är sekundärt. I din Bibel står det att det viktigaste är att be till Gud, inte till Jesus. Och som du ofta säger "jag vet inte", "jag vet inte"... Du går emot dina egna ord hela tiden.

Då har du gått emot Bibeln och är nu en idoldyrkare enligt Bibeln. Grattis!

Detta betyder inte att han är Gud eller ser ut som Gud. De Bibliska verserna som jag visade dig i mitt förra inlägg är mycket tydligare än din åsikt.
Man ska be för människor.
Och förlåta. Det är inte personligt.

Du är en sån person skickad nånstans ifrån. Kanske försöker du hjälpa mig på det sättet du vet bäst.

Allt är för det goda. Må vi finna hjälp i Jesus Kristus. Så vi kan bli riktiga.

"Vi vet att för dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa, för dem som är kallade efter hans beslut."*Rom 8:28.

Vi vet att för dem som älskar Gud samverkar allt, både gott och ont, både likt och olikt, även personer, allt och alla personer, till det*bästa för dem som är kallade efter hans beslut.
Så står det i den starkaste översättningen, som även är den mest riktiga. Alltså*allt*som vi möter på vår väg. Allt som händer. Alla möjliga, oavsett vad de säger, vad de inte gör, och vad de glömmer att göra … allt detta, samverkar, utan undantag, till*mitt bästa. Ja, det kan inte skrivas bättre. Ytligheten gör emellertid att vi inte ser det. Vi kan helt enkelt inte läsa det. Man är heller inte tillräckligt intresserad. Man har inte tid.

Jag blir ganska hårt ansatt i denna stund. Liksom i många andra stunder. Jag hör inte hemma här.
Det här är fel.

Jag kan inte hjälpa att jag är så sjuk just nu. Be för mig.

Jag vill bort. Det sitter djupt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in