Citat:
Ursprungligen postat av
Mercedes90
Vi tror inte på "Lycka" och/eller "Olycka", vännen. Det finns ingenting som heter "lyckonummer" inom Islam. Vart fick du det ifrån om jag får fråga? Saker som "djävulens 666" är inget vi tror på och det finns ingen nytta i det heller.
Jag ändrade min förhastade text lite men hann inte redigera

Här kommer den;
Jag läste det nånstans. Och tror mig se lite vad som menas genom studier och kontemplation.
Jag menar att muslimernas tro och liv då liknar mer 666.
Av det jag sett och hört. Man ska inte generalisera. Men islam känns lite världsligt. Mänskligt. Och det är ju bra och fint på sitt sätt.
Sen är ju muslimer olika. Som sagt jag kan kalla mig muslim.
Jag menar att muslimer kan hålla sig gärna lite oärliga kring treenigheten. Det finns ju en sanning där. Den vill man inte befatta sig med.
Jag förstår. Man är inte redo. Man tror det är guds vilja att man ska vara "liten" som vi ju alla är.
Jag tror det är ofarligt att ta emot Jesus och få kalla sig lärjungar och därmed guds barn. På sdet sätt vi ärligt kan vara det. Försöka iaf

Det tycker du är inte ok?
En tro och bekantskap med Gud.
Vi kan få umgås med Jesus, nära Gud.
Men jag tycker Jesus Kristus är ganska bra att ha som Han och Vi är.
Jag har lärt mig och fått mycket bra saker från muslimer och koranens budskap på svenska

Allt gott till Dig. I Guds namn..
Jag menar lyssna på Jesus.
Jag vill höra muslimer kommentera Jesu ord ur Bibeln.
Jag förstår nog "att vi måste ha folk som är som muslimer" jag har ju själv försökt leva och tro så.
Man kanske kan leva ett fullgott liv som oraktiderande muslim, vad det nu innebär.
Men jag tror mig börja upptäcka saker med Jesus Kristus. Helt avgörande saker. Bibeln börjar öppna sig och man blir mer "Ett med naturen" mitt i naturen.
Livet får en annan bättre. Större äkta mening. I tro.
In love.
Ta emot Jesus. Be han komma till ditt liv

Det blir lättare och bättre.