2022-08-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Måste även fråga då 666 sägs vara mer av ett lyckonummer inom islam och muslimer.

Vi tror inte på "Lycka" och/eller "Olycka", vännen. Det finns ingenting som heter "lyckonummer" inom Islam. Vart fick du det ifrån om jag får fråga? Saker som "djävulens 666" är inget vi tror på och det finns ingen nytta i det heller.
Senast redigerad av Mercedes90 2022-08-26 kl. 20:24.
Citera
2022-08-26, 21:17
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercedes90
Vi tror inte på "Lycka" och/eller "Olycka", vännen. Det finns ingenting som heter "lyckonummer" inom Islam. Vart fick du det ifrån om jag får fråga? Saker som "djävulens 666" är inget vi tror på och det finns ingen nytta i det heller.
Nej vad bra.
Jag tror det är jag som vill få islam till nåt dåligt. Hitta fel där.
Vi är ju olika människotyper. Det är där det skiljer.

Jag försöker kritiserar det för jag ska föreställa en kristen.

När det i själva verket kanske är kristendomen som brister.
Det blir ju inte perfekt för oss här på jorden. Jag tycker historien och det Bibeln berättar tar oss ganska nära. Närmare en meningsfull tillvaro än poängjakt och goda gärningar.
En tro och bekantskap med Gud.

Men jag tycker Jesus är ganska bra att ha som Han är.
Citera
2022-08-26, 21:50
Medlem
Fleshbagss avatar
Med tanke på att Koranen är lögn så är det ytterst få muslimer som fårstår att läsa Koranen. För inte vill de väl tro på lögn?
Ett exempel:
Koranen 3:47 ”Maria undrade: "Min Herre! Hur kan jag få ett barn när ingen man någonsin har rört mig?” En ängel svarade: ”Så kommer det att bli. Allah skapar vad Han vill. När Han beslutar om en sak, säger han helt enkelt till den: ’Var!’ Och det är det!

Här har Koranen stulit ur Bibeln, där denna vers påvisar att GUD är Jesus Kristus Fader i och med Jungfrufödseln.

Sedan för att berättiga Koranen skjuter Koranen ihjäl sig själv enligt:

Koranen 10:68 De säger: "Allah har avkomma." Ära vare Honom! Han är den självförsörjande. Honom tillhör allt som är i himlen och allt som är på jorden. Du har inga bevis för detta! Säger du om Allah vad du inte vet?”

-OJ här kommer muslimens otro till uttryck. Här krävs plötsligt bevis (i ateistisk anda) för tron på Guds Son. Trots att koranen tidigare efter lånade skrifter ur Den Heliga Bibeln förklarat att GUD är Jesu Kristi Far.

Det är aldrig rätt att stå för lögnens mästares förvanskade skrift; Koranen.
Citera
2022-08-26, 22:23
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Jag ändrade min förhastade text lite men hann inte redigera
Här kommer den;
Jag läste det nånstans. Och tror mig se lite vad som menas genom studier och kontemplation.
Jag menar att muslimernas tro och liv då liknar mer 666.
Av det jag sett och hört. Man ska inte generalisera. Men islam känns lite världsligt. Mänskligt. Och det är ju bra och fint på sitt sätt.

Sen är ju muslimer olika. Som sagt jag kan kalla mig muslim.

Jag menar att muslimer kan hålla sig gärna lite oärliga kring treenigheten. Det finns ju en sanning där. Den vill man inte befatta sig med.

Jag förstår. Man är inte redo. Man tror det är guds vilja att man ska vara "liten" som vi ju alla är.
Jag tror det är ofarligt att ta emot Jesus och få kalla sig lärjungar och därmed guds barn. På sdet sätt vi ärligt kan vara det. Försöka iaf
Det tycker du är inte ok?

En tro och bekantskap med Gud.
Vi kan få umgås med Jesus, nära Gud.

Men jag tycker Jesus Kristus är ganska bra att ha som Han och Vi är.
Jag har lärt mig och fått mycket bra saker från muslimer och koranens budskap på svenska
Allt gott till Dig. I Guds namn..
Jag menar lyssna på Jesus.
Jag vill höra muslimer kommentera Jesu ord ur Bibeln.

Jag förstår nog "att vi måste ha folk som är som muslimer" jag har ju själv försökt leva och tro så.

Man kanske kan leva ett fullgott liv som oraktiderande muslim, vad det nu innebär.
Men jag tror mig börja upptäcka saker med Jesus Kristus. Helt avgörande saker. Bibeln börjar öppna sig och man blir mer "Ett med naturen" mitt i naturen.
Livet får en annan bättre. Större äkta mening. I tro.
In love.
Ta emot Jesus. Be han komma till ditt liv
Det blir lättare och bättre.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-08-26 kl. 22:28.
Citera
2022-08-26, 22:38
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Med tanke på att Koranen är lögn så är det ytterst få muslimer som fårstår att läsa Koranen. För inte vill de väl tro på lögn?
Ett exempel:
Koranen 3:47 ”Maria undrade: "Min Herre! Hur kan jag få ett barn när ingen man någonsin har rört mig?” En ängel svarade: ”Så kommer det att bli. Allah skapar vad Han vill. När Han beslutar om en sak, säger han helt enkelt till den: ’Var!’ Och det är det!

Här har Koranen stulit ur Bibeln, där denna vers påvisar att GUD är Jesus Kristus Fader i och med Jungfrufödseln.

Koranen 10:68 De säger: "Allah har avkomma." Ära vare Honom! Han är den självförsörjande. Honom tillhör allt som är i himlen och allt som är på jorden. Du har inga bevis för detta! Säger du om Allah vad du inte vet?”

-OJ här kommer muslimens otro till uttryck. Här krävs plötsligt bevis (i ateistisk anda) för tron på Guds Son. Trots att koranen tidigare efter lånade skrifter ur Den Heliga Bibeln förklarat att GUD är Jesu Kristi Far.

Koranen menar att Jesus bara är människa. Att Han inte ger nån kännedom om Gud? Gud som fader.
Man blir inte "myndig" genom Islam?
Nej jag tycker det är mycket som är sunt och väldigt fint med islam och muslimer.

Jag önskar jag kunde vara en fin muslim men det är jag helt enkelt inte och kan inte bli.
Tyvärr? Kanske jag är sjuk. Vi får se.
Har ju fått lida en del. Men är på väg nu iallafall..
Sanningen har ju flera skikt försöker Gud i Koranen påtala tror jag mig veta.
Bra att vara ödmjuk och vördnadsfull inför världarnas herre och Allfaderns vilja med oss.
Det är lite modigt att erkänna en son. Men det måste vi kunna veta!!!
Sonen kan vi känna, tillräckligt. Känna igen.
Det säger Koranen. På ett annat sätt.
Det här är en prövning som kanske Satan har anordnat för oss. Vi har en grund här för oändligt liv och lite bråk kanske
Citera
2022-08-26, 22:48
Medlem
Ballooonies avatar
Det är när vi blir autistiska som fariseerna vi får svårt att förstå varandra.

Livet är ju trots allt till för att levas och inte så mycket bråka kring det.
För jag tycker båda har rätt.
Både jättar och asar.. vilka som är vilka vet jag inte. Men dom verkar finnas där. Jesus är ljuset på jorden.
Vissa är till bara för att fortsätta vara nåt ofullständigt?

Finns många sunda muslimer och kristna. Framförallt troende människor. Människor som kan se bortom bokstäver och symboler.

Lätt att man blir indoktrinerad och bara vill bevisa sin överlägsenhet, erkänner jag mig nog skyldig till.
Medans ett barn är bättre innan det "lärt" sig nåt. Man föds på nytt.

Plötsligt ser vi tydligt och står på samma plan. Muslim som "kristen"
Senast redigerad av Ballooonie 2022-08-26 kl. 23:39.
Citera
2022-08-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Ett exempel:

Mod har tagit bort en hel del av inläggen för att diskussionen spårade ur och inte hade något med trådsfrågan att göra. Eftersom du är så besatt och desperat på att jämföra Koranen med den korrumperade Bibeln med över 66 versioner, så kan du lika gärna starta ett tråd och då kan vi gå igenom vad som står skrifterna.

För det andra, du säger att "Koranen har snott ifrån Bibeln" fastän du hade enbart tagit ut två verser ur Koranen och inte angett en enda vers från Bibeln för att bevisa din argument än att snacka strunt som om Koranen säger att "Jesus är Gud" bara för att "Allah sade "Bli!"" och Jesus (fvmh) är plötsligt en "allsmäktig Gud" bara för att han föddes mirakulöst av Guds vilja?
Du är helt ute och cyklar, vännen.

Var snäll och jämför inte Koranen med Bibeln, det är inte Koranen som har över 66 olika versioner och är korrumperad och fylld med error med innehåll om hur man våldtar sin egen syster.. Starta gärna ett tråd, jag vill jättegärna visa dig skillnaden mellan de två skrifterna och dess verser som du anser vara "stulna", men mod kommer att ta bort inläggen. Bäst du startar ett nytt tråd, så kommer jag visa dig de "fina" saker som står i den "heliga" Bibeln som många Kristna själva inte vet om.
Senast redigerad av Mercedes90 2022-08-27 kl. 00:17.
Citera
2022-08-27, 11:04
Avslutad
Man behöver inte ha läst koranen för att vara muslim. De flesta som är muslimer har inte heller läst alla hadither som finns.
De som byter religion till denna borde i alla fall ha gjort det, men det är inte så troligt.
Ju mer man läser om islam desto mer förvirrande och obehagligt blir det.
Men förr i tiden var väl de flesta analfabeter så de kunde inte bilda sin egen uppfattning om religion.
Citera
2022-08-27, 11:18
Medlem
Det är väl samma som den skenheliga kristna svennen ?? hur mycket har han läst bibeln ??
Citera
2022-08-27, 13:05
Avslutad
De flesta kristna har ett hum vad de olika böckerna i bibeln handlar om, dessutom är inte bibeln en sådan bok man läser från pärm till pärm. Man läser valda delar.

Koranen går att läsa ut på en vecka och är mycket kortare.
Citera
2022-08-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme
Man behöver inte ha läst koranen för att vara muslim. De flesta som är muslimer har inte heller läst alla hadither som finns.
Det är obligatoriskt för varje Muslim att läsa Koranen.
Och det finns ca 40,000 Hadith. Hadith är en samling av narrativ, inte helig skrift.

Citat:
De som byter religion till denna borde i alla fall ha gjort det, men det är inte så troligt.
Varför skulle konvertering inte ske? Vad vinner du på att förneka detta?

Citat:
Ju mer man läser om islam desto mer förvirrande och obehagligt blir det.
Vad är det som är så obehagligt och förvirrande? Att läsa om livet? Att läsa om att göra goda gärningar och be till Gud så mycket som möjligt för ett bättre öde efter döden?

Varsågod och förklara din del.

(Vad som är obehagligt för mig är att leva under arrogans, blindhet och göra vad jag vill och påstå att inget kommer hända mig efter döden - DET är läskigt.)

Citat:
Men förr i tiden var väl de flesta analfabeter så de kunde inte bilda sin egen uppfattning om religion.
Arrogans, missuppfattning och okunnighet är mycket vanligt idag på grund av ökningen av Subjektiv Moral som pressas på Objektiv Moral - detta är tack vare ökningen av materialism (som du följer efter).
Medeltidens människor hade inte fel bara för att du följer dagens politiska åsikt och din Subjektiva Moral som du påstår vara bättre än Objektiv Moral - Din åsikt här är inget annat än egoistisk tankesätt, eftersom, ett par generationer till kommer människor säga att du hade fel och var okunnig med dina åsikter. Om du hade debatterat med medeltidens människor så hade dom pekat ut de stora hål som finns i dina åsikter. Om du ska använda ordet "utveckling" som en ursäkt då motsäger du dig själv igen eftersom var nytt åsikt kommer ha en negativ syn på varje före detta åsikt inom utvecklingsprocessen, och där sitter felet i "utvecklingen".

Islam är den enda religionen som inte är hypokritiskt nog att snurra runt i cirklar så här. Därför står vi för Objektiv Moral, och vi tolerar inte Subjektiv Moral.
Alhamdulillah.
Senast redigerad av Mercedes90 2022-08-27 kl. 20:41.
Citera
2022-08-27, 21:56
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Kan du inte förstå att det kan vara bra att acceptera Jesus. Att ta emot Jesus.

Då får du helig ande bara du lär dig vissa fundament som Jesus talar om.

Då får du ha gemenskap med Gud.
Du får "umgås" med Fadern som man säger. (Tror jag man säger. Typ) ja du förstår.

Vi måste ju kunna förstå och se att det är sant och rätt. Dessa grunder som kan göra oss till döttrar och söner till Herren. Lärjungar.
Det är det enda som ger tillfredsställelse och mening.

Du kan vara med i familjen men väljer att stå utanför som en zombie och göra saker bara för att rädda ditt skinn? Vad är det för tro?

Ni driver med mig fär att jag ska lära mig. Precis som min bror.

Det räcker iofs att förbli okunnig. Osalig och tro bara på nåden och barmhärtightn. Men jag vill du ska må bättre. I tro. I saligheten. Evigt liv.
Från ditt inre ska livets vatten flöda fram. I tro. In love.

Detta kan Gud med Jesus åstadkomma i Dig. Det bästa.
Så sluta tramsa alla muslimer inkl min såkallade bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in