2022-08-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
En Iranier på jobbet berättar att som barn fick de lära sig koranen utantill, på Arabiska.
De förstår inte arabiska...

Muslimer menar att om man översätter koranen så försvinner dess sanna budskap!
Exakt
Citera
2022-08-28, 23:20
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
En Iranier på jobbet berättar att som barn fick de lära sig koranen utantill, på Arabiska.

Exakt
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Exakt

Koranen är en enda lång Satansvers som alla kan lära sig. Med falska läppar reciteras Satans verser dygnet runt som 'guds ord'.

Sex Pistols Johnny Rotten reciterar innehållet i Koranen bättre än mången annan med; ”we are so pretty ooh so pretty we are pretty vacant...”
Citera
2022-08-28, 23:46
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Citat:

Exakt

Koranen är en enda lång Satansvers som alla kan lära sig. Med falska läppar reciteras Satans verser dygnet runt som 'guds ord'.

Sex Pistols Johnny Rotten reciterar innehållet i Koranen bättre än mången annan med; ”we are so pretty ooh so pretty we are pretty vacant...”
Var inte för hård. Det är fan inte lätt att acceptera det här.
Som vi utsätts för. Och hitta mening.

Försök att se lite positivt i Koranen och muslimerna.
De har rätt till sin tro. Vi har rätt.
Det är för jävla svårt. Acceptera. Det här. Vad det nu är. Ingenting.

Bara att vi ska bli tröstade nån gång. Få lindring.
Citera
2022-08-28, 23:48
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercedes90

Ska man älska och be för Djävulen också? För djävulen är också en fiende.
Av jordens alla trögfattade så torde du få det främsta priset jämte dina koran följare.

Koranen är Lögn. Punkt. En judisk sammansvärjning mot GUD.

Ett hack i ballen vill ni världens folk skall tro på ISTÄLLET för GUDs Ord.

Ni är sönderomskurna ogudaktiga vilket GUD vittnat om genom Profeterna som ni mördat.
Citera
2022-08-30, 09:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
För det finns skillnad mellan Klassisk Arabiska (Koranen) och Modern/Standard Arabiska.
Det är två separata lärdomar.
Och hur är det relevant till det jag skrev?

Citat:
Kapitel 63 Al-Munafiqoun (Hypokriterna), med fler delar i Koranen, är riktad mot såna typer.
Inte oväntat att en religiös manual innehåller sådana delar.

Citat:
Du må har "sett/läst", men jag har sett, läst och även träffat och diskuterat och haft debatt med såna personer och var enda en av dom här som lämnade Islam är för saker som de missförstod och en hel del lämnade Islam bara för att de var ute efter materialism. En del lämnade Islam bara för att de påstod att det står något i Koranen som inte står. Och andra lämnade Islam bara för att det inte står något i Koranen fastän det redan står där.
Många av dom flippade ut och började använda svordomar efter att man bevisade vad dom missförstod om vad som står i Koranen och Hadith. Helt toxic. Andra skröt om att de “läste hela Koranen”, men så fort jag och andra frågade grundläggande frågor som varje Muslim kan, de kunde inte svara på det utan att flippa ut och betedde sig aggressivt och barnsligt, en del blev mållösa och sprang iväg och repeterade samma trams någon annanstans för antingen spänningens skull eller nöjes skull. Det är en sorglig situation med ett såna svaga tankesätt, och Islamhatare håller med såna människor. Arrogans är en mycket vanlig sjukdom som ofta ignoreras.
Ja, självklart trumfar dina personliga upplevelser allt annat och din arrogans ser du inte gärna heller. Det är klart det är jättelätt att hävda att alla som inte tror som du har fel.

Citat:
Jag kan också lämna Islam och skriva en bok, och/eller starta en YouTube kanal genom att ljuga om min bakgrund och hitta på en galen story om vad jag har varit med om, och ljugit om vad som står i Koranen och Hadith - och garanterat; du och andra övriga Islamhatare hade köpt all mitt "ex-Muslimska" skitsnack och skänkt pengar till mig och stoppat dom i fickan och inte hjälpt de fattiga precis som alla andra ex-Muslimska organisationer som håller på med sånt trams. Utan tvekan!
Detta är en pågående verklighet.
Självklart är alla muslimska apostater lögnare eller har fel. Jajjamen!

Citat:
Jaså, okunnig och dogmatisk? Är det jag som pratar om andras skrifter utan vara påläst?
Vad har jag påstått om andras skrifter som är fel?
Citat:
Är det jag som pekar på Koranen, Bibeln och/eller Torahn utan att kolla upp vad som står i de?
Vad har jag "pekat" på utan att kolla upp?
Citat:
Är det jag som hittar på statistik och kollar på få Youtube videos om ex-Muslimer men blundar för antalet övriga människor som konverterar före och efter?
Vad har jag hittat på för statistik? Det är rätt enkelt. Du påstod att det inte fanns, punkt. Du har helt enkelt fel.
Citat:
Buddy, jag är mer påläst än vad du är när det kommer till religion och historian om Islam, så lägg av. Jag är för fakta och logik, inte arrogans så som att kolla upp falsk information om Islam och Koranen på Islamhatande webbplatser som ljuger och ändrar på Koranens verser och kontext.
Så att utgå ifrån att jag endast har "falsk information" från "Islamhatande webbplatser" som "ljuger" är inte arrogant?
Citat:
Sånt beteende är en farlig handling som kan leda till stora missförstånd och fel intryck att även oskyldiga människor kan råka illa ut, och det har hänt flera gånger - kolla upp vad som hände i en Moské i Nya Zeeland som kallas för “masskjutning” istället för “terrorism”.
Det var det dummaste jag sett på länge. Lär dig att tåla kritik utan att slita på dig offerkoftan direkt. Bara för att du tror på vidskepelse så betyder det inte att jag uppmuntrar masskjutningar. Skärp dig.
Citat:
Koranen varnar för sånt villfarelse, även hypokritiska Muslimer som dricker alkohol eller knappt säger trosbekännelsen fattar detta mycket väl. Men är detta något som Islamhatare och ex-Muslimer fattar? Svaret är nej för ignorans och arrogans av alla sorter är mycket vanligt, tyvärr.
Vilket du verkar illustrera mycket väl, ser det ut som..

Citat:
Om det är vetenskapliga bevis som du söker efter, så är svaret nej. Vetenskap kan inte nå högre än vår 3:e dimensionella värld och vår Universum hur långt än mänskligheten överlever framtiden och hur mycket än vetenskapen utvecklas, det kommer alltid ha sina begränsningar.
Till skillnad från vilda fantasier?

Citat:
Även om det fanns vetenskapliga bevis, och även om du fick se mirakel med dina egna ögon, hade du ens börjat tro? Knappast, de flesta är stenhårda i misstro på grund av att de helst vill följa materialism som inte kommer ha någon nytta i graven.
Arrogansen att tro att ateisten inte tror på Gud för att man vill följa materialism.. Och du måste förstå att från mitt perspektiv har ingen någon nytta av någonting alls i graven.

Citat:
Den mest bästa intellektuella anledningen att inte lämna Islam är bara för att det finns inga bevis på att Gud inte finns.
Det var inte speciellt intellektuellt alls.
Citat:
Kan du själv bevisa på att det inte finns en Gud?
Vad för negativ kan du bevisa? Det är ju din bevisbörda att uppfylla, du som påstår en gud och allt han gör och gjort.
Citat:
Om inte, kan du åtminstone bevisa med logik? Liksom, kan du använda kosmologiska argument för att motbevisa Gud, till exempel att Big Bang orsakades av Chans istället för Vilja?
Varför skulle jag göra det? Det är ju du som påstår vilja.
Citat:
(Om orsaken till sprängningen var på grund av ofattbar intensiv hetta och press, det spelar ingen roll, för frågan kvarstår ändå; orsakades Big Bang av Chans eller Vilja?)
Vet du vad en falsk dikotomi är?

Citat:
Kan du använda biologiska argument? Kan du då förklara hur detaljerad människokroppen är byggd och fungerar som en maskin utan en designer?
Och du kan förstås härleda någonting biologiskt till en designer?
Citat:
Du kommer aldrig lyckas med några av de argument ovan. Därför är grundlig logik tillräcklig att fatta att skapelsen av vår Universum inte kunde ha kommit till existens av olyckshändelse, efter olyckshändelse, efter olyckshändelse, efter olyckshändelse, osv.
Logiskt att fantisera ihop en gud? Nej, inte direkt. Det är precis samma logik som att tro på en arg vulkangud för att marken mullrar. Infödinglogik.
Citat:
Såna frekventa olyckshändelse är både matematiskt och vetenskapligt inkorrekt, därför är Chans inget alternativ längre. Så enbart Vilja finns kvar, och det finns inget tredje alternativ.
Struntprat. Demonstrera att "vilja" ens är ett alternativ först.

Citat:
Men om du fortfarande vägrar tänka om din förnekelse och skiter i logik, då är det helt upp till dig och det är du som förlorar på det, inte jag.
Bra försvar för din vidskepelse.

Citat:
De flesta som lämnade Islam är Subjektivt Moraliska och går efter materialism. De flesta ateister är också Subjektivt Moraliska, och Subjektiv Moral är ovetenskapligt.
Och då har du förstås evidens för objektiv moral?
Citat:
Ateister går efter materialism vilket är en hednisk handling. I princip, ateister är hedniska människor. Pagans så som man säger på engelska. Ateism är bara en ny version av sten- och trädyrkande tack vare teknologiska framsteg och den växande materialism. Idag pagans (ateister) dyrkar sina pengar och andra sina bilar och andra sitt guld, fysisk njutning, osv. (Förnekar inte att det finns Muslimer som också går efter materialism, så länge pengar eller bilar, mm, är inte det första de tänker på eller älskar mer än sina böner.)
Nu är det du som "uppmuntrar masskjutningar" enligt din egen logik. Du är bara en dogmatisk och vidskeplig människa och ditt inlägg demonstrerar det tydligt. Din tro skulle inte klara av om det fanns logik i apostasi, alltså kan det inte finnas.
Citera
2022-08-30, 10:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag vet inte vilken statistik du pratar om, men det finns många olika statistiker som säger olika. Falska statistik om Muslimer har också lyckats spridas ordentligt på nätet att det även visades på Fox News en gång, och sen visade det sig att statistiken var påhittad av Islamhatare och ingen bad om ursäkt för det eller rättade till det. Lögner är tagna som sanning, och sanningen tagen som lögn. Det är ett verkligt problem, speciellt i väst.
Så om statistiken motsäger dig är den påhittad? Bra att veta att du är saklig..

Citat:
Och snacka om att tvinga sina barn; I Sverige tvingar man in homosexualitet i barnens strup på förskolorna nuförtiden. Homosexuella kan adoptera barn som om barnens rättigheter inte betyder något. På grund av den Subjektiva Moraliteten så tvingas det in emot den Objektiva Moraliteten. Som om barnen vore en produkt. Och så har Koranen dålig moralitet? Skamlöst!
Båda kan vara sanna. Om något annat har dålig moralitet motsäger det inte att Koranen skulle ha dålig moralitet, eller hur?
Citat:
Detta får jag absolut inte prata om offentligt, så vart är försvann yttrandefriheten?
Det får du visst det. Vem skulle hindra dig?

Citat:
Ja, 1,8 miljarder Muslimer döljer sin misstro. Ok.
Hur fick du "många" till 1,8 miljarder?
Citat:
Bor man måste anpassa sig till det Svenska samhället så länge man bor i Sverige, eller hur? Bor man i ett Muslimskt land, ska man anpassa sig vid lgarna där? Nej, man måste tycka och göra som väst vill? - Homosexualitet, nakenhet, vidrighet, och ignorans. Det måste man följa för att accepteras som ett “utvecklat samhälle”?
Väst förespråkar frihet att välja själv. Du behöver inte vara naken och homosexuell. Förstår du skillnaden?

Citat:
Det finns många ex-Muslimer i Arabvärlden och även i extrema länder som Pakistan finns en hel del som har lämnat Islam och meddelade det öppet. Visst kan man bli hatad, men så som man måste anpassa sig i det Svenska samhället så länge man bor i Sverige så ska man anpassa sig i det Muslimska land man bor i. Så lägg av med hycklerin.
I Sverige blir du inte lynchad eller mördad. Det finns en viss nyansskillnad där. Bra jobbat att försvara mord av apostater, för den delen.

Citat:
Här har du bevis från Koranen, visa mig vart det står någonstans om att beodra att döda den som lämnar Islam. Eller att tvinga och/eller pressa barn till att tro och följa Islam:
Jag nämnde aldrig Koranen, eller hur? Jag skrev endast vad "muslimer i deras närhet" gör.

Citat:
Koranen 2:256
Tvång skall inte förekomma i trosfrågor. Vad som är rätt handlande är nu klart skilt från fel och synd. Den som förnekar de onda makterna och som tror på Gud, har sannerligen vunnit ett säkert fäste som aldrig ger vika. Gud hör allt, vet allt.

Koranen 18:29
“Säg: "Sanningen från er Herre [framstår nu klar och tydlig]; låt därför den tro som vill tro, och låt den förneka tron som vill förneka den."”

Koranen Al-Kafiroun (Sanningens Förnekare)
1. “”SÄG: "Ni som förnekar sanningen!”
2. “Jag dyrkar inte vad ni dyrkar.”
3. “Inte heller dyrkar ni vad jag dyrkar.”
4. “Och jag kommer aldrig att dyrka vad ni dyrkar,”
5. “och ni kommer heller aldrig att dyrka vad jag dyrkar.”
6. “Ni har er tro - och jag har min tro!"”

Och här ned har du hela Koranen på två webbsidor på antingen Engelska eller Svenska.
Visa mig hur fel jag har. Lycka till!

quran.com
Heliga-koranen.se
De finns de som tar stöd av koranen 4:89 eller Al-Bukhari 4:52:260. Det finns säkert mer än det för den som vill förfölja oss icketroende men än större verkar vara att redan tillhöra Islam för att sedan lämna den. Det har till och med kodifierats i många länders lagar att apostasi ska vara straffbart och att uttala sig om sin ateism är häderi, och också straffbart. Kan du skulle fokusera på att utbilda de muslimerna som förespråkar det i hur fel de har?

Citat:
Vart fick du det ifrån? Hade det där varit sant, så hade det varit förbjudet att översätta Koranen till andra språk.
Var fick jag det ifrån? Muslimer som uttryckligen säger att Koranen endast kan förstås rätt om man läser den på arabiska. Varför skulle det vara förbjudet? Det de säger är att man kan läsa den översatt men att man sedan bör lära sig arabiska. Något jag tror även du skulle förespråka. Speciellt när du skriver "Visst, Koranen är enbart Koranen på Arabiska."
Citat:
Jag hittat hemsidor där känsliga/extrema kapitlar från Torahn inte hade någon översättning till Engelska medans övriga kapitlar var översättade. Tyckte det var ganska lustigt... tills jag översätte Hebreiska på andra språk genom tredje parti och vad jag fick läsa var riktigt vidriga saker om icke-Judar.
Har du varit på "judehatar-sidor och läst nu? (Jag följer endast din exemplariska argumentation enl dina egna inlägg). Sedan kan man undra vad det ena har med det andra att göra, eller har du bara jude-tourettes?
Citat:
Men Islam är inte Judendomen där man ska dölja saker för icke-följare av religionen. All information om Islam och Koranen är tillgänglig offentligt till hela mänskligheten och alla, även du, har full frihet och rättighet att läsa vad som står i Koranen när du vill. Vi döljer ingenting för sanning ska inte döljas.
Och?

Citat:
Koranen är enbart obligatoriskt att citera på Arabiska när man ska be sina böner, det är allt. Om du ska bara läsa själva Koranen, så kan du läsa på vilket språk som helst.
Och om det sedan blir diskussion kring innehållet kommer det oundvikligen ursäkterna kring att den måste förstås på arabiska. Ironiskt.
Citera
2022-09-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Och hur är det relevant till det jag skrev?
Väldigt relevant, eftersom du fattade inte skillnaden. Säg bara "okej tack info" istället för att ha en överdriven attityd för ingen anledning.

Citat:
Inte oväntat att en religiös manual innehåller sådana delar.
Stör det dig verkligen så mycket när Koranen är rättvis nog att utpeka hypokritiska Muslimer och inte bara hedniska flock som dig? Kolla vem som är dogmatisk och arrogant nu. Du vet inte ens vad du vill.

Citat:
Ja, självklart trumfar dina personliga upplevelser allt annat och din arrogans ser du inte gärna heller. Det är klart det är jättelätt att hävda att alla som inte tror som du har fel.
Du nämnde ex-Muslimer. Att du läste om deras personliga emotionella sagor och du arrogantfullt tog deras emotion som intellektualitet och sanning bara för att höra det du vill höra. Jag gav dig lite fakta och du svarar emot. Och jag skiter fullständigt i om du sväljer det eller inte. Så gnäll vidare bara. Du vinner inget på det.

Citat:
Självklart är alla muslimska apostater lögnare eller har fel. Jajjamen!
Självklart talar dom alla sanning bara för att du vill enbart höra det du vill höra. Jajjamen!
Ignorance is bliss enligt dig, eller hur? Du har redan visat din arrogans om hur du svarar emot allt som kommer ifrån någon som är utbildad inom Islam, dess historia och skrifternas budskap, så du behöver inte dölja din ateistiska favorituttryck - Säg det gärna; Ignorance is bliss.

Citat:
Vad har jag påstått om andras skrifter som är fel?
Vad har jag "pekat" på utan att kolla upp?
Vad har jag hittat på för statistik? Det är rätt enkelt. Du påstod att det inte fanns, punkt. Du har helt enkelt fel.
Förnekelse, förnekelse, förnekelse...

Citat:
Så att utgå ifrån att jag endast har "falsk information" från "Islamhatande webbplatser" som "ljuger" är inte arrogant?
Du är väldigt emotionell om hur du svarar emot och försöker vrida på bordet istället för att ha en mogen diskussion. Sorgligt.

Citat:
Det var det dummaste jag sett på länge. Lär dig att tåla kritik utan att slita på dig offerkoftan direkt. Bara för att du tror på vidskepelse så betyder det inte att jag uppmuntrar masskjutningar. Skärp dig.
Vet inte hur trög din läsförståelse är, men jag pratade inte om dig, jag talade allmänt. Sluta vara så emotionell över saker som inte ens var riktade emot dig. Om du inte kan hålla en mogen diskussion så är det bäst för dig att inte svara emot nästa gång för då kommer du bli bara argare och emotionell, och det kommer du säkert också förneka men dina meningslösa argumentationer säger tvärtom.

För det andra, lär dig själv att fatta skillnaden mellan kritik och lögner.
Och förolämpningar är inte kritik - få in detta i huvudet också.

Citat:
Vilket du verkar illustrera mycket väl, ser det ut som..
Du är tomhänt med dina argument.

Citat:
Till skillnad från vilda fantasier?
Att påstå att inget kommer hända efter döden är ingen vild fantasi heller?

Citat:
Arrogansen att tro att ateisten inte tror på Gud för att man vill följa materialism..
Fy vad mycket du förnekar över allting och allt som du inte ens behöver förneka. Ren Nihilism där.

Citat:
Och du måste förstå att från mitt perspektiv har ingen någon nytta av någonting alls i graven.
En förnekande perspektiv betyder inte att du inte kommer möta dina konsekvenser. Döden är alltid runt om i hörnet. Om din läkare kallar in dig till ett möte och berättar för dig att du har 6 månader kvar att leva så kommer hela din värld falla samman, utan tvekan. Och det roliga är att du samtidigt vill förneka det som finns bakom döden som kryper närmare och närmare till dig. Du som Ateist (eller mer som Nihilist) befinner dig i både ironisk och eländig situation. Du kan inget bättre.

Citat:
Det var inte speciellt intellektuellt alls.
Du är emotionell, och det går inte ihop med intellektualitet. Så vad vet du om vad som är intellektuellt medans du inte kan hålla diskussionen angående din argument "det inte finns bevis på Gud" som om man kan se Gud med en teleskop hos NASA? Vad är det för liten värld du lever i?

Citat:
Vad för negativ kan du bevisa? Det är ju din bevisbörda att uppfylla, du som påstår en gud och allt han gör och gjort.
Du käftade emot logik och common sense, så varför skulle "bevis" vara något för dig?

Återigen, svara på frågan; Chans eller Vilja?

Citat:
Varför skulle jag göra det? Det är ju du som påstår vilja.
Istället för att gnälla och skutta runt, svara på frågan bara angående din argument "inga bevis på gud" som du drog fram - Kan du åtminstone bevisa med logik? Liksom, kan du använda kosmologiska argument för att motbevisa Gud, till exempel att Big Bang orsakades av Chans istället för Vilja?

Logik är nog inte din grej för att svara.

Citat:
Vet du vad en falsk dikotomi är?
All logik är falsk dikotomi så länge du vill höra det du vill höra. "Det finns inga bevis på gud" är din argument som du inte kunde stå bakom eller försvara. Om rätten var på din sida, så hade du använt logik istället för att svara tomma och meningslösa ord med ren arrogans. Som sagt, du befinner dig i en ironisk och eländig situation.

Citat:
Och du kan förstås härleda någonting biologiskt till en designer?
Antingen en designer, eller så var det olyckshändelse, efter olyckshändelse, efter olyckshändelse, osv.

Alltså, Chans eller Vilja?
Vilken är ditt intellektuella val?

Vågar du svara på denna eller ska du fortsätta argumentera emot med tomma ord?

Citat:
Logiskt att fantisera ihop en gud? Nej, inte direkt. Det är precis samma logik som att tro på en arg vulkangud för att marken mullrar. Infödinglogik.
En Vulkangud är en fysisk varelse som är avgränsad till Tid och fysisk miljö. Din jämförelse är trams, arrogans, ologiskt och trögt.

Citat:
Struntprat. Demonstrera att "vilja" ens är ett alternativ först.
Det har jag redan demonstrerat, men du valde med att käfta emot med tomma ord.
Men eftersom du helst vill snurra runt i cirklar, så får jag väl knuffa till dig mer så får du snurra runt och se hur kul det är.

Min demonstration att Vilja är det enda alternativet är eftersom Chans är ovetenskaplig och matematiskt felaktigt.
Därför är grundlig logik tillräcklig att fatta att skapelsen av vår Universum inte kunde ha kommit till existens av Chans, vilket är olyckshändelse, efter olyckshändelse, efter olyckshändelse, efter olyckshändelse, osv.

Såna frekventa olyckshändelser är både matematiskt och vetenskapligt inkorrekt, därför är Chans inget alternativ längre. Så enbart Vilja finns kvar, och det finns inget tredje alternativ.

Citat:
Bra försvar för din vidskepelse.
Emotionell... igen.

Citat:
Och då har du förstås evidens för objektiv moral?
Du och med dina tomma ord, alltså. Du är eländig. Verkligen.

Citat:
Nu är det du som "uppmuntrar masskjutningar" enligt din egen logik.
"Uppmuntrar masskjutningar"??? Du är galen och behöver hjälp. Seriöst. Kolla vem som är vidskeplig nu. Nu när du inte har några argument så måste du vrida på mina ord till något helt annat. Skaffa dig ett liv, gubben.

Citat:
Du är bara en dogmatisk och vidskeplig människa och ditt inlägg demonstrerar det tydligt. Din tro skulle inte klara av om det fanns logik i apostasi, alltså kan det inte finnas.
Säger den som försöker manipulera mina ord till att jag "uppmuntrar masskjutningar" bara för att jag tog i sönder dig intellektuellt. Du är en eländig liten människa.
Citera
2022-09-03, 22:24
Medlem
Citat:
Så om statistiken motsäger dig är den påhittad? Bra att veta att du är saklig..
Som sagt; jag är mer utbildad än dig inom Koranen, Islam och dess historia. Att svara emot med arrogans betyder inte att du har rätt och världen har fel. Väx upp för en gångs skull.

Citat:
Båda kan vara sanna. Om något annat har dålig moralitet motsäger det inte att Koranen skulle ha dålig moralitet, eller hur?
Att uppmuntra människan att hålla sig borta från ont och göra goda gärningar för sig själv och andra är dålig moralitet?

Citat:
Det får du visst det. Vem skulle hindra dig?
Nej, det får man inte alls. Majoriteten i landet förstås. Skulle jag bränna upp LGBT-flaggan framför en Gay Parade, så kommer jag inte bli skyddad av polisen för att inte bli påhoppad av LGBT-supportrar, eller så jag blir anhållen för hatbrott.

Din yttrandefrihet är begränsad, och inget annat än ett skämt. En illusion.

Citat:
Hur fick du "många" till 1,8 miljarder?
Den riktiga frågan är; vart fick du "Muslimer döljer sin tro" och "tvångstro" ifrån?

Citat:
Väst förespråkar frihet att välja själv. Du behöver inte vara naken och homosexuell. Förstår du skillnaden?
Och den såkallade "friheten" har lett till att homosexuella lärare twistar småbarn i skolorna att inte tro att den ena är kille bara för att han är född kille och den andra är inte en tjej bara för att hon är född tjej.
Detta är inte frihet, det är ren hjärntvättning.

Citat:
I Sverige blir du inte lynchad eller mördad. Det finns en viss nyansskillnad där. Bra jobbat att försvara mord av apostater, för den delen.
I vissa delar runt om i Sverige kan man bli lynchad och grovt misshandlad för att man inte är vit. Och de flesta av utredningarna läggs ned.

Citat:
Jag nämnde aldrig Koranen, eller hur? Jag skrev endast vad "muslimer i deras närhet" gör.
Det spelar ingen roll om du inte nämnde Koranen där, eller inte. Du nämnde "tvång", och jag visade dig vart "tvång" står någonstans. Och nu försöker du vrida på bordet och spelar oskyldig. Och vad vinner du med din argument om att prata om världens Muslimer? Är det Islam? Koranen? Eller Muslimer? Vilket är det du vill prata om? Välj din diskussion istället för att skutta runt.

Citat:
De finns de som tar stöd av koranen 4:89 eller Al-Bukhari 4:52:260. Det finns säkert mer än det för den som vill förfölja oss icketroende men än större verkar vara att redan tillhöra Islam för att sedan lämna den. Det har till och med kodifierats i många länders lagar att apostasi ska vara straffbart och att uttala sig om sin ateism är häderi, och också straffbart. Kan du skulle fokusera på att utbilda de muslimerna som förespråkar det i hur fel de har?
Vad nu? Först var det Muslimer du ville prata om, men nu är det Koranen och Hadith? Märkligt..

Dom verserna talar klart och tydligt om kriget mellan Mekka och Medina och hur idoldyrkarna förföljde Muslimer under den tiden och dödade dom också. Har inte Muslimer rätt att slå tillbaka mot de idoldyrkarna som förföljde Muslimer?
Läs vidare vad som står, istället för att dra fram en vers och påstå att varje vers är separerad för den ena bara för att de har versnummer. Läs Koranen 4:92.

Straff för apostasi gäller enbart under krig. Lämnar man Islam när landet pågår i krig med en ickemuslimsk entitet så är det landsförräderi, straffet är dödsstraff. Landsförräderi är en lag som finns i varje land runt om i världen med olika straff.
Det är inte bara Islam som har sådana straff. I Sverige får man fängelse, i övriga länder är det livstidsfängelse, och fler andra ickemuslimska länder ger dödsstraff för landsförräderi.
Men när Islam har samma lag och straff, så är det ett problem som du gnäller om. Vilken dum hyckleri från den ickemuslimska argumentationer.

Använd inte Koranen eller Hadith mot mig medans du inte är ett dugg påläst.

Och så om du förnekade att du inte får din info från Islamhatande webbsajter och som jag redan vet att du varken har läst Koranen eller Hadith med 40,000 verser, då är min fråga; Vart fick du verserna ifrån då?
Skulle jättegärna vilja ha ett svar på detta om du inte har något att dölja och påstår att du talar sanning om att du inte drar bullshit från Islamhatande webbsajter.

Citat:
Var fick jag det ifrån? Muslimer som uttryckligen säger att Koranen endast kan förstås rätt om man läser den på arabiska. Varför skulle det vara förbjudet? Det de säger är att man kan läsa den översatt men att man sedan bör lära sig arabiska. Något jag tror även du skulle förespråka. Speciellt när du skriver "Visst, Koranen är enbart Koranen på Arabiska."
Antingen har du usel läsförståelse eller så vrider du på diskussionen... säkerligen bådeoch.
Du sade "Man får inte läsa Koranen på andra språk. Nu säger du att "Muslimer" säger att Koranen kan enbart förstår på Arabiska. Vilka är dom här "Muslimerna" du pratar om?
Jag kan tyvärr inte ta dig seriöst.

Citat:
Har du varit på "judehatar-sidor och läst nu?
Aldrig! Jag är inte som dig.

Citat:
(Jag följer endast din exemplariska argumentation enl dina egna inlägg). Sedan kan man undra vad det ena har med det andra att göra, eller har du bara jude-tourettes?
"Jude hit" och "Jude dit". Inte konstigt du inte har en riktig argument som en mogen vuxen än att käfta emot som en pagan, och försöker anklaga mig för felaktiga saker som du vrider på. Du är patetisk och eländig, verkligen. Detta är din ateism - arrogans och eländighet.

Vill du se vad Jude-hat är för något, kolla på din hatfulla kompis här som du och han befinner er i samma tröga cirkel av hednisk tro och arrogans.

Det är en sinnessjuk situation, verkligen - en arrogant ateist ger sig på en Muslim för påståd "jude-hat" medans hans galna nazze-kristna pagan i sin cirkel är den som utrycker hatfull syn om Judar. Vilken smutsig utveckling. Dumb hypocrites.

Citat:
Och?
Jag berättade för dig att du har rätt läsa Koranen på vilket språk som helst eftersom du sade att "man inte får läsa Koranen på Arabiska". Men istället svarar du onödigt med arrogans. Detta tyder på att du helt och hållet är oseriös med dina argument och hittar på ursäkter bara för att ha något att argumentera med. Vad intellektuell du är i ditt utvecklade land med gratis bibliotek som du aldrig besöker.

Citat:
Och om det sedan blir diskussion kring innehållet kommer det oundvikligen ursäkterna kring att den måste förstås på arabiska. Ironiskt.
Ironiskt nog att du delade en vers från Koranen och Hadith, och fortsätter gnälla om att Koranen "måste enbart läsas" eller "förstås på Arabiska" - För du säger en sak först och sedan säger du något annat. Hur ofta ljuger du för dig själv och andra människor?

Citat:
Muslimer som uttryckligen säger att Koranen endast kan förstås rätt om man läser den på arabiska.
Och dom här "Muslimerna" som du pratar om... Existerar dom?
Senast redigerad av Mercedes90 2022-09-03 kl. 23:11.
Citera
2022-12-03, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Alla vet att Muhammed blev kåt och lät de sataniska lustarna ta över. Så med det överhuvudet som rättesnöre kan man inte gå rätt. Man är och förblir muslimsk lögnare.

Snacka om att vara kåt (lika mycket som du är i hemlighet), enligt Bibeln vers;
1 Kungaboken 11:3:
Han hade 700 hustrur av kunglig härkomst och 300 bihustrur. De fick honom att vända sig bort från Herren,

Solomon hade 700 fruar enligt Bibeln. Men du attackerar Muhammad (fvmh). Om Jesus var verkligen Gud, varför skulle han ens älska en dum outbildad hypokrit som dig? För du sket på Bibeln igen bara för att försöka vinna en argument.

Du säger att Koranen stulit från Bibeln, jag undrar då varför har Koranen inte stuilit det där om 700 fruar från Bibeln?

Har du hört talas om Amnon? Har en detaljerad skrift från Bibeln här nedan, en detaljerad saga om hur man våldtar sin egen syster. Jag undrar varför Koranen inte stulit detta också:
2 Samuel 13

Amnon och Tamar

1 Därefter hände följande: Davids son Absalom hade en vacker syster som hette Tamar, och Davids son Amnon[a] blev förälskad i henne. 2 Amnon längtade så efter sin syster Tamar att han blev sjuk, för hon var jungfru och det tycktes omöjligt för Amnon att göra något med henne. 3 Men han hade en vän som hette Jonadab, son till Davids bror Shima. Jonadab var en mycket klok man.

4 Han sade nu till honom: ”Varför ser du så tärd ut morgon efter morgon, du kungason? Säg mig vad det är!” Amnon svarade honom: ”Jag är förälskad i Tamar, min bror Absaloms syster[b].” 5 Jonadab sade till honom: ”Lägg dig på din säng och spela sjuk. När din far kommer och besöker dig, säg då till honom: Låt min syster Tamar komma och ge mig något att äta, och låt henne laga maten inför mina ögon så att jag kan se det och äta den ur hennes hand.”

6 Amnon gick och lade sig och låtsades vara sjuk. När kungen kom och besökte honom sade Amnon till kungen: ”Låt min syster Tamar komma hit och baka ett par kakor[c] inför mina ögon, så att jag kan få äta dem ur hennes hand.”

7 Då sände David bud in i huset till Tamar och lät säga: ”Gå till din bror Amnons hus och laga lite mat åt honom.” 8 Då gick Tamar till sin bror Amnons hus där han låg till sängs. Hon tog deg och knådade den och gjorde kakor inför hans ögon och gräddade kakorna. 9 Därefter tog hon pannan och lade upp dem framför honom. Men han ville inte äta. Amnon sade: ”Låt alla gå ut härifrån.” När alla hade gått 10 sade Amnon till Tamar: ”Kom in med maten hit till kammaren, så att jag får äta ur din hand.” Tamar tog kakorna som hon hade bakat och bar in dem i kammaren till sin bror Amnon. 11 Men när hon kom fram med dem till honom för att han skulle äta, grep han tag i henne och sade: ”Kom och ligg med mig, min syster.” 12 Men hon svarade honom: ”Nej, min bror, kränk mig inte! Sådant får inte ske i Israel, gör inte en sådan dårskap! 13 Vart skulle jag ta vägen med min skam? Och du skulle ses som en dåre i Israel. Tala nu med kungen, han skulle inte neka dig att få mig.” 14 Men han ville inte lyssna på henne, och eftersom han var starkare än hon, tvingade han sig på henne och låg med henne.
Vad sorgligt detta måste vara; Koranen har inte stulit ett enda av det här incest-våldtäkten som du anser vara "Guds ord". Din sinneslösa vidriga unge!

Kolla upp giftermål i Sveriges medeltid, och kom tillbaka och berätta för mig hur gamla dina förmödrar var när de giftes bort... ifall du vågar utpeka dina egna.

Vi hörs igen en annan tid och jag kommer förstöra dig igen, och igen.
Senast redigerad av Mercedes90 2022-12-03 kl. 04:20.
Citera
2022-12-03, 08:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Snacka om att vara kåt (lika mycket som du är i hemlighet), enligt Bibeln vers;
1 Kungaboken 11:3:
Han hade 700 hustrur av kunglig härkomst och 300 bihustrur. De fick honom att vända sig bort från Herren,

Solomon hade 700 fruar enligt Bibeln. Men du attackerar Muhammad (fvmh). Om Jesus var verkligen Gud, varför skulle han ens älska en dum outbildad hypokrit som dig? För du sket på Bibeln igen bara för att försöka vinna en argument.

Du säger att Koranen stulit från Bibeln, jag undrar då varför har Koranen inte stuilit det där om 700 fruar från Bibeln?

Har du hört talas om Amnon? Har en detaljerad skrift från Bibeln här nedan, en detaljerad saga om hur man våldtar sin egen syster. Jag undrar varför Koranen inte stulit detta också:
2 Samuel 13

Amnon och Tamar

1 Därefter hände följande: Davids son Absalom hade en vacker syster som hette Tamar, och Davids son Amnon[a] blev förälskad i henne. 2 Amnon längtade så efter sin syster Tamar att han blev sjuk, för hon var jungfru och det tycktes omöjligt för Amnon att göra något med henne. 3 Men han hade en vän som hette Jonadab, son till Davids bror Shima. Jonadab var en mycket klok man.

4 Han sade nu till honom: ”Varför ser du så tärd ut morgon efter morgon, du kungason? Säg mig vad det är!” Amnon svarade honom: ”Jag är förälskad i Tamar, min bror Absaloms syster[b].” 5 Jonadab sade till honom: ”Lägg dig på din säng och spela sjuk. När din far kommer och besöker dig, säg då till honom: Låt min syster Tamar komma och ge mig något att äta, och låt henne laga maten inför mina ögon så att jag kan se det och äta den ur hennes hand.”

6 Amnon gick och lade sig och låtsades vara sjuk. När kungen kom och besökte honom sade Amnon till kungen: ”Låt min syster Tamar komma hit och baka ett par kakor[c] inför mina ögon, så att jag kan få äta dem ur hennes hand.”

7 Då sände David bud in i huset till Tamar och lät säga: ”Gå till din bror Amnons hus och laga lite mat åt honom.” 8 Då gick Tamar till sin bror Amnons hus där han låg till sängs. Hon tog deg och knådade den och gjorde kakor inför hans ögon och gräddade kakorna. 9 Därefter tog hon pannan och lade upp dem framför honom. Men han ville inte äta. Amnon sade: ”Låt alla gå ut härifrån.” När alla hade gått 10 sade Amnon till Tamar: ”Kom in med maten hit till kammaren, så att jag får äta ur din hand.” Tamar tog kakorna som hon hade bakat och bar in dem i kammaren till sin bror Amnon. 11 Men när hon kom fram med dem till honom för att han skulle äta, grep han tag i henne och sade: ”Kom och ligg med mig, min syster.” 12 Men hon svarade honom: ”Nej, min bror, kränk mig inte! Sådant får inte ske i Israel, gör inte en sådan dårskap! 13 Vart skulle jag ta vägen med min skam? Och du skulle ses som en dåre i Israel. Tala nu med kungen, han skulle inte neka dig att få mig.” 14 Men han ville inte lyssna på henne, och eftersom han var starkare än hon, tvingade han sig på henne och låg med henne.
Vad sorgligt detta måste vara; Koranen har inte stulit ett enda av det här incest-våldtäkten som du anser vara "Guds ord". Din sinneslösa vidriga unge!

Kolla upp giftermål i Sveriges medeltid, och kom tillbaka och berätta för mig hur gamla dina förmödrar var när de giftes bort... ifall du vågar utpeka dina egna.

Vi hörs igen en annan tid och jag kommer förstöra dig igen, och igen.
Menar du att Salomos hustrur skulle vara ett argument för att 8 fruar är ok?

Salomo avföll för övrigt pga hans kvinnor, så ditt argument är inget argument ur en biblisk synvinkel.

Varför får muslimer ha max 4 hustrur, men just Muhammed 8? Inte för att saken berör mig, men ändå...
Citera
2022-12-03, 08:39
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Hello, igen.

Som jag ser, att anklaga mig för "judehat" bara för att jag jämförde Islam med de två andra Abrahamsreligionerna fastän din vitmaktsgalne vän där uttrycker judehat konstant, och din konstiga metod att citera förkortningar på mitt inlägg är enbart att vrida på det jag säger för att jag måste ha slagit till din ego på något sätt och du vill inte att andra ska kunna mer än dig... du är inte den första ateisten som blir så triggad, så är det bäst att jag håller jag mig vid enbart ett ämne. Jag ger dig en sista chans. Lägg undan din ego för en gångsskull och svara som en vuxen människa angående dina argument som jag redan svarade på, så kan vi fortsätta diskussionen. Men om du inte kan sluta vara antisocial, adiós med dig.

Var Big Bang händelsen av ren Chans (olyckshändelse) eller Vilja?
Vilken är ditt intellektuella val?

Bara för att du har det svårt att svara på det (pga arrogans) så betyder det inte att det är en dum fråga... det är bara du som inte har stake nog. För det är faktiskt en mycket bra fråga.

Det du skrev som svar har inget med det du citerade att göra. Är du helt oförmögen att förstå och svara på skriven text?

Snacka om hybris att kalla en annan för att vara arrogant när du själv sätter dig på en hög häst och vägrar att svara på en tydlig och sakligt skriven text som du själv väljer att citera till fullo.

Adiós med dig, skulle nog inte vara någon förlust för diskussionen, men det kanske bara är min personliga åsikt. Du får gärna visa att jag har fel på den punkten.

Och när det gäller huruvida "Big Bang-händelsen" skulle vara ren Chans (olyckshändelse) eller Vilja så är det en falsk dikotomi. Det finns fler alternativ än bara att det skulle ha varit antingen ren chans eller att någon avsiktligt sett till att de blev så. Det är det som du inte verkar kunna förstå. Ett ytterligare alternativ är t.ex. att det helt enkelt bara är en naturlig följd av att en singularitet blir instabil efter en viss tid. Det är alltså inte alls bara antingen ren slump eller avsiktligt orsakat, det kan även vara ett helt naturligt förlopp.
Senast redigerad av Smeso 2022-12-03 kl. 08:48. Anledning: Typo
Citera
2022-12-03, 08:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det är inte Koranen i sig som är problemet utan det är tolkningarna av Koranens texter som är det.
Olika imamer/ Koranskolor har under århundradena tolkat och omtolkat Koranens ord för att passa sin egen agenda.
Det innebär att samma text kan tolkas olika beroende på hur konservativt man ser på texten och vilket syfte man vill uppnå.

Och här kommer då grundorsaken till att man kan tolka texterna olika: Koranen lärs ut enligt muntlig tradition på arabiska.
Pga att man i många av de här länderna har en bristfällig skolgång är många muslimer dels analfabeter samt förstår inte arabiska vilket gör att de inte kan läsa och förstå texten utan måste förlita sig på imamens undervisning vilket är en farlig väg att gå.
De som protesterar görs ofta processen kort med....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in