Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-27, 22:10
Medlem
MrSkargards avatar
Kommer Berisha dominera imorgon eller kommer Trazke stämpla honom som den sämsta anfallaren genom alla tider?
Citera
2022-08-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuron
Förutsättningarna inför AIK-bajen:

AIK i lite av ett kaos även om det lugnat sig. Vi har fortfarande häng på toppen, men det finns knappt någon AIK:are som tror på guldstrid. Anledningen är helt enkelt att vi inte fungerar som ett lag just nu. Oordnat, backlinje som faller samtidigt som forwards pressar och mittfältet tvekar. Stora ytor på mittfältet för motståndarna att ställa om i. Den tidigare fläckfria defensiven är skakig. Vi har haft stora problem på defensiva fasta (även om det blivit bättre sista matcherna) och inlägg. Innermittfältet med Bilal och Larsson fungerar inte. Bilal ser ut som en skrämd hund på planen och Larsson är 4 år äldre och sämre än när han värvades. Ljuset på mittfältet stavas Ayari som verkligen kommit igång på sistone både spelmässigt och vad gäller poängproduktion.

AIK har även skadeproblem på mittbacken där Per Karlsson och Milosevic fortfarande lider av sviterna efter hjärnskakning, och Sichenje har en stukad fot. Den sistnämnde stötte jag dock på i matbutiken igår kväll och då gick han obesvärat. Dock oklart om han är redo för spel. Det innebär att Sotte och Lustig behöver spela 90 minuter, men Lustig har haft lättare känningar i baksida lår och det är osäkert om han klarar 90 minuter. Backupen i torsdags var att sätta ner Sebastian Larsson på mittbacken.

Bajen är väl i stort sett skadefria förutom Sadiku? Utöver det är Andersen avstängd, så bajens enda (?) huvudbry är väl den defensiva mittfältspositionen.

Givet ovanstående så får bajen anses vara ganska stora favoriter. Dock spelas matchen på gräs, denna gång ganska dåligt gräs vilket blev uppenbart i torsdags mot Slovacko. Mattan släppte och spelare halkade omkring. Kan tala till AIK:s fördel. Jag tippar dock att bajen för en gångs skulle tar en ganska trygg derbyseger där man kontrollerar matchen och vinner med 2-0.
Oddsättarna verka tro på Bajen.

Bet365
AIK 3.00
X 3.50
Bajen 2.30

Unibet
AIK 3.10
X 3.70
Bajen 2.32

Svenska spel
AIK 2.91
X 3.54
Bajen 2.40
Citera
2022-08-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Ogillar att Häcken har haft tillräckligt bra resultat mot oss senaste åren för att ha självförtroende igen i mötena. Saknar din depression mot att möta Gnaget.

Buggar för dig.
Häcken ska ligga efter aik och fler lag nästa år.
Satan för häcken.

Citera
2022-08-27, 22:15
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
Total hjärnsläpp kommentar. Allsvenskan är dålig pga nya vinnare eller topplag hela tiden. Andra ligor har mer kontinuitet på topplagen då blir mer koefficient och Europaspel.

Det är svårt att förstå vad du säger när du har munnen full av kuk, bög.

Men att ha cementerade topplag är knappast något att sträva efter.
Citera
2022-08-27, 23:29
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är svårt att förstå vad du säger när du har munnen full av kuk, bög.

Men att ha cementerade topplag är knappast något att sträva efter.

Om vi vill ha fler lag i Europa eller komma senare in i turneringarna så behöver vi ha ett fåtal klubbar som år efter år är ute i Europa. Sedan kanske det inte är det folk vill, men faktum är att det är det som lyfter oss på rankingen i Europa.
Citera
2022-08-28, 06:07
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kommer Berisha dominera imorgon eller kommer Trazke stämpla honom som den sämsta anfallaren genom alla tider?

Vad fan? Jag har väl legat lågt gällande Berisha trots att han skall ha enorma krav på sig för den prislappen?

Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Buggar för dig.
Häcken ska ligga efter aik och fler lag nästa år.
Satan för häcken.

Då får ni höja er. Vi kommer vara bättre 2023.

Mvh
Din serieledare
Citera
2022-08-28, 06:29
Kan låta sjukt men jag håller nog på Bajen mot aik idag. AIK behöver få lite grus i maskineriet med ny tränare. Dessutom, har ni sett deras spelschema? Varberg, Giffarna, Degerfors, Helsingborg dom 5 nästkommande matcherna. Det 5:e laget är Sirius borta, stor chans för aik även där. Vinner dom ikväll kan dom ta 18 poäng på 6 matcher. No bueno.
Citera
2022-08-28, 07:55
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kan låta sjukt men jag håller nog på Bajen mot aik idag. AIK behöver få lite grus i maskineriet med ny tränare. Dessutom, har ni sett deras spelschema? Varberg, Giffarna, Degerfors, Helsingborg dom 5 nästkommande matcherna. Det 5:e laget är Sirius borta, stor chans för aik även där. Vinner dom ikväll kan dom ta 18 poäng på 6 matcher. No bueno.

När det blåser som mest så är gnaget bäst.
Citera
2022-08-28, 08:04
Hoppas man kan ta med sig det positiva från Sivasspormatchen mot Kalmar idag för det lär behövas. Känns lite som att en topp-3 placering avgörs för oss idag, vid vinst blir det nog medvind inför hösten annars blir det kämpigt.

Hoppas även på att AG vågar rotera lite, ser även gärna 3-5-2 även idag med Toivonen och Buya på topp för att ha IKT och Birma som inhoppare. Ser gärna att Lomotey får lite speltid idag.

Samtidigt så seg som vår säsong varit så kommer Nanasi sänka oss i typ 88:e minuten eller något.
Citera
2022-08-28, 09:16
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
När det blåser som mest så är gnaget bäst.
Vad gäller AIK så vet jag inte om jag är räddast för att dom skall tugga igång och blåsa oss på guldet eller allt snack som kommer komma om hur smart Goitom är?
Citera
2022-08-28, 09:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Hoppas man kan ta med sig det positiva från Sivasspormatchen mot Kalmar idag för det lär behövas. Känns lite som att en topp-3 placering avgörs för oss idag, vid vinst blir det nog medvind inför hösten annars blir det kämpigt.

Hoppas även på att AG vågar rotera lite, ser även gärna 3-5-2 även idag med Toivonen och Buya på topp för att ha IKT och Birma som inhoppare. Ser gärna att Lomotey får lite speltid idag.

Samtidigt så seg som vår säsong varit så kommer Nanasi sänka oss i typ 88:e minuten eller något.

4-1-3-2. Beijmo-Lasse-Dennis-Olsson; Lomotey/Rakip; Ceesay-AC/Peña-Zeidan; IKT-Buya.
Citera
2022-08-28, 09:42
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad gäller AIK så vet jag inte om jag är räddast för att dom skall tugga igång och blåsa oss på guldet eller allt snack som kommer komma om hur smart Goitom är?
Tugga igång? De har börjat implodera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in