Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-10, 09:37
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag är medveten om att det nu kan verka som att jag fått hybris igen. Så är inte fallet men jag måste ändå skriva vad jag ser. Vi har kanske inte bäst målvakt, backlinje eller anfall. Men jag tror inte att något lag är i närheten av vårat centrala mittfält i år.

Så iffiff, Bajen, Ellos, Solna och dif är inte i närheten av ert centrala mittfält?
Nu tror jag att du fått hybris igen!

Detta efter bortaseger mot DIF (på konstgräs) med 2-1. Förvisso rättvist men samtidigt brände Degen 2 öppna mål från mycket kort avstånd (borde ha gett xG 0,9 var!?)
Citera
2022-04-10, 09:38
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så iffiff, Bajen, Ellos, Solna och dif är inte i närheten av ert centrala mittfält?
Nu tror jag att du fått hybris igen!

Detta efter bortaseger mot DIF (på konstgräs) med 2-1. Förvisso rättvist men samtidigt brände Degen 2 öppna mål från mycket kort avstånd (borde ha gett xG 0,9 var!?)

24-6 i avslut...

Man måste vara väldigt enkelspårig om man stirrar sig blind på 2 lägen. Det var en överkörning som helt seriöst hade kunnat sluta 12-3 eller något om det varit en sådan dag när bollarna bara gick in. Nu var det tvärtom en dag där bollen hatade mållinjerna.
Citera
2022-04-10, 09:39
Medlem
Citat:
24-6 i avslut...

Man måste vara väldigt enkelspårig om man stirrar sig blind på 2 lägen.

Inte lägen. Två öppna mål.
Citera
2022-04-10, 09:40
Citat:
Ursprungligen postat av LaDolf
Inte lägen. Två öppna mål.

Och vi hade minst 15 lägen som borde kunnat resultera i mål. Det var en överkörning.
Citera
2022-04-10, 09:47
Medlem
DikTs avatar
Citat:
24-6 i avslut...

Man måste vara väldigt enkelspårig om man stirrar sig blind på 2 lägen. Det var en överkörning som helt seriöst hade kunnat sluta 12-3 eller något om det varit en sådan dag när bollarna bara gick in. Nu var det tvärtom en dag där bollen hatade mållinjerna.
Jag skrev ju att det var rättvist... Tagga ner.
Citera
2022-04-10, 09:51
Medlem
zebra121s avatar
Av Dagens fyra matcher går SAMTLIGA på naturgräs vilket är oerhört upplyftande.
Mer sådant.

Balkongmattor kan dra åt helvete!
Citera
2022-04-10, 10:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Av Dagens fyra matcher går SAMTLIGA på naturgräs vilket är oerhört upplyftande.
Mer sådant.

Balkongmattor kan dra åt helvete!
Om jag tolkar dig rätt har Malmö övergett plastgräset för att spela på gräs?
Citera
2022-04-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Om jag tolkar dig rätt har Malmö övergett plastgräset för att spela på gräs?

Malmö lirar inte idag.
Citera
2022-04-10, 11:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbursten
Malmö lirar inte idag.
Aj då
Citera
2022-04-10, 11:34
Medlem
TheJackets avatar
Blåvitt OCH Liverpool idag, och matcherna krockar inte. Kan antingen bli en grym fotbollsdag eller en hemsk
Citera
2022-04-10, 12:22
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag vill inte ta ifrån Hammarby nånting men å andra sidan så har ju inte ni satts på riktigt prov ännu. Mött 2 nykomlingar varav den sistnämnda saknar sin absolut viktigaste kugge och är rejält försvagat. Lite mer bevis vill jag nog ha innan jag räknar Bajen som ett potentiellt topplag.
Självklart är det så, men värt att poängtera är väl att vi har även hunnit möta Elfsborg, Häcken och Norrköpning...? Eller gills inte dom tävlingsmatcherna?
Citera
2022-04-10, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Självklart är det så, men värt att poängtera är väl att vi har även hunnit möta Elfsborg, Häcken och Norrköpning...? Eller gills inte dom tävlingsmatcherna?
Ni är bra absolut . Men ni har som sagt mött 2 nykomlingar i premiären . Avskräcker inte .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in