Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Ja, detta var ju det sjukaste han släppt hittills. Det gav ju en hel ny bild av Matte och en förståelse för varför han håller på med det han gör. Och om det stämmer också en helt ny respekt för den mannen.

Dessutom sprängstoff om något. Har han bevisning för allt det här så är det ju en av de största skandalerna i modern tid. Hoppas någon tidning vågar ta i det här.

Jag håller med om allt du skriver. Däremot vet vi ju att Matte har en egen typ av definition av begreppet bevisning.
Citera
2022-08-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Jag håller med om allt du skriver. Däremot vet vi ju att Matte har en egen typ av definition av begreppet bevisning.

Det han säger om sånt vi har koll på håller dårpippi-nivå. Det han släpper som "bevis" är rena skämten.

Dra era egna slutsatser om det han påstår som vi inte vet nåt om.
Citera
2022-08-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det han säger om sånt vi har koll på håller dårpippi-nivå. Det han släpper som "bevis" är rena skämten.

Dra era egna slutsatser om det han påstår som vi inte vet nåt om.

Visst är det så. Därför känns det också ganska urvattnat när han påstår att han har bevis för att hans pappa och 10-16 affärsvänner till hans pappa ska ha blivit mördade.

Jag tycker innerligt synd om Mathias och betraktar honom i nuläget som en haverist av sjukliga mått. Detta är absolut inte elakt menat. Jag hoppas han får hjälp att hantera sin pappas dödsfall. Jag är av uppfattningen att han själv är övertygad om allt han för fram och att han absolut inte medvetet ljuger.
Senast redigerad av Bengt-Erik 2022-08-27 kl. 21:02.
Citera
2022-08-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Ja, detta var ju det sjukaste han släppt hittills. Det gav ju en hel ny bild av Matte och en förståelse för varför han håller på med det han gör. Och om det stämmer också en helt ny respekt för den mannen.

Dessutom sprängstoff om något. Har han bevisning för allt det här så är det ju en av de största skandalerna i modern tid. Hoppas någon tidning vågar ta i det här.

Citat:

Möjligen har jag här fel om hans pappa, men ni får gärna kontrollgranska.
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Samtidigt är detta beteende inte heller något nytt i MOP-sammanhang.
Finns otroligt många exempel på personer som har andra problem som de sedan kopplar till Palmemordet.
Busschauffören, Buss 43. Ett exempel
En "inte anonym" till (förmodligen PU) men framförallt GrK där en misslyckad bodelning verkade vara en grund.
En signatur på Facebook och en av forumen där som har haft problem i en vårdnadstvist.
Och så vidare.

Personer som har problem med rättsvårdande myndigheter försöker ta vägen via Palmemordet.
Rättshaverister eller inte är frågan.
Citera
2022-08-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Möjligen har jag här fel om hans pappa, men ni får gärna kontrollgranska.
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Samtidigt är detta beteende inte heller något nytt i MOP-sammanhang.
Finns otroligt många exempel på personer som har andra problem som de sedan kopplar till Palmemordet.
Busschauffören, Buss 43. Ett exempel
En "inte anonym" till (förmodligen PU) men framförallt GrK där en misslyckad bodelning verkade vara en grund.
En signatur på Facebook och en av forumen där som har haft problem i en vårdnadstvist.
Och så vidare.

Personer som har problem med rättsvårdande myndigheter försöker ta vägen via Palmemordet.
Rättshaverister eller inte är frågan.

Om jag förstår ditt inlägg korrekt menar du att hans pappa inte ens skulle vara död…

Då är det väldigt obehagligt. Men det finns säkert någon förklarande omständighet. För det tror jag inte han ljuger om. Det var ju till och med en bild på hans döda pappa i intervjun.
Citera
2022-08-27, 21:32
Medlem
Citat:
Om jag förstår ditt inlägg korrekt menar du att hans pappa inte ens skulle vara död…

Då är det väldigt obehagligt. Men det finns säkert någon förklarande omständighet. För det tror jag inte han ljuger om. Det var ju till och med en bild på hans döda pappa i intervjun.

Ja visst är det obehagligt då. Men gör bakgrundskollen du med och kolla.
Förmodligen fel från min sida men det utesluter inte mitt övriga inlägg ovan utan tvärtom visar just på att väldigt många kopplat Palmemordet till sina egna myndighetstrassel.
Citera
2022-08-27, 21:46
Medlem
Citat:
Visst är det så. Därför känns det också ganska urvattnat när han påstår att han har bevis för att hans pappa och 10-16 affärsvänner till hans pappa ska ha blivit mördade.

Jag tycker innerligt synd om Mathias och betraktar honom i nuläget som en haverist av sjukliga mått. Detta är absolut inte elakt menat. Jag hoppas han får hjälp att hantera sin pappas dödsfall. Jag är av uppfattningen att han själv är övertygad om allt han för fram och att han absolut inte medvetet ljuger.

Ja, tråkigt det med pappan. Men det kastar tyvärr mer ljus över fallet Matte än Palme-mordet.
Citera
2022-08-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Ja visst är det obehagligt då. Men gör bakgrundskollen du med och kolla.
Förmodligen fel från min sida men det utesluter inte mitt övriga inlägg ovan utan tvärtom visar just på att väldigt många kopplat Palmemordet till sina egna myndighetstrassel.

Hm, intressant. Den högst levande man du plockat fram har ju också diverse bolagsengagemang i fastighets- och teknikbranschen precis som Matte beskriver det. Är det en tragisk familjekonflikt som utgör fond åt de här tokerierna?
Citera
2022-08-27, 22:37
Medlem
Citat:

Stor komik när han med sin oerhört avancerade utrustning och stora tekniska kunnande lyckas filtrera fram hur det pågår skottlossning i kåken. Förstår att det måste varit svårt att uppfatta i originalupptagningen.
Citera
2022-08-27, 22:41
Medlem
Citat:
Hm, intressant. Den högst levande man du plockat fram har ju också diverse bolagsengagemang i fastighets- och teknikbranschen precis som Matte beskriver det. Är det en tragisk familjekonflikt som utgör fond åt de här tokerierna?

Inte den blekaste egentligen och det blir helt otroligt om faderns död vore en lögn. Lättpunkterat.
Men *x*lss*n var det namn ja fann på honom som grabb. Mamman med samma efternamn.

Samtidigt just som flera i denna soppa om det med pappan stämmer så är det många som är besvikna på rättssystemet och myndigheter som försöker via kopplingar till Palmemordet.

Mattes ljudanalyser har ju inte visat något annat än vilda fantasier som inte har kopplingar till vittnesmål. Stort skitsnack där! Och spelande med oinsatta och lättköpta följare.
Pengar är väl förklaringen. Förutom missat arv från farsan så är det följarna och någon osannolik tro på att han skulle kunna lösa Palmemordet?
Citera
2022-08-27, 22:45
Medlem
Citat:
Stor komik när han med sin oerhört avancerade utrustning och stora tekniska kunnande lyckas filtrera fram hur det pågår skottlossning i kåken. Förstår att det måste varit svårt att uppfatta i originalupptagningen.

Ja… även om det hela är tragiskt så går det inte att låta bli att skratta när man lyssnar på delar av intervjun. Det är någonting med hans tonfall när han berättar att han av ljudfilen lyckats få fram skottlossning i villan och att han pappas affärskollegor blivit skjutna och hängda. Allt är bara så surrealistiskt.

Nu tror jag att han fått allt detta om bakfoten och att hans pappa egentligen lidit ett naturligt dödsfall.
Citera
2022-08-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Vem som kan skriva ihop en intressant telefonbok. Säger ingenting.
Detta var svar på 14thint. Angående Jüri Lina och VG
Förhör finns med JL angående bl a hans möte med VG.
Episoden när VG greps (själv benämner han det "blev förhörd av KGB" )i Sovjet finns även omtalad i förhör med honom själv. T ex Maratonförhöret. Tiden vi talar om skall vara runt 1978.
Gäller det En uppgift bara så kan det ju vara att han skrävlar. Därför söker jag efter fler uppgifter. Det är därför det är mycket intressant att se adressuppgifter till personer med anknytning till Bibelsmugglingskretsen. Hannu Haukkas och ännu mer Sune Olofsons bravader kan man ju läsa om i Sunes bok Gudsfruktan och Djävulskap. Han förlorade (om det han skriver är sant) möjligheten till visum till Sovjet (under en viss tid) på ett tåg där han blev kontrollerad men de hittade då enligt uppgift inte allt han smugglade.
Gunnarssons telefonbok
är intressant, men kanske hans egen tråd är rätta forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in