Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-25, 22:57
Medlem
Säga och tycka vad man vill om Matte men detta är ju bara vidrigt och förklarar hur korrupt samhället är. Det är så mycket med detta som är ruttet och hur svårt motstånd med repressalier, hot och våld folk får utstå när det blir för känsligt med närmanden kring mordet på Olof Palme.

Förvånar mig inte ett dugg om Maclaine skulle stöta på motstånd om det han berättar stämmer och ännu mer känsliga uppgifter sipprar ut.

https://youtu.be/JIoDaklxY8M
Citera
2022-08-26, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Glöm inte herr Linna i Contra heller när det gäller VG telefonbok.

Och det kommer mera.
Självklart inte. Jüri Lina är ju en mycket värdefull källa i egenskap av sin roll som självpåtagen KGB-jägare.
Bland annat är det ju genom honom vi har säkra besked om VG:s Bibelsmuggling och att han åkte fast för det i Sovjet.
I telefonboken tycker jag mig få bekräftelse på Bibelsmuggling genom förekomsten av Earl Poysti ( Chef för Hannu Haukka på radiostationen i Stockholm) och Elisabeth Ramsay (i kretsen kring Kjell Sjöberg ) även om hon i förhör förnekar bekantskap med Gunnarsson.
Senast redigerad av tsach 2022-08-26 kl. 01:32.
Citera
2022-08-26, 09:19
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Säga och tycka vad man vill om Matte men detta är ju bara vidrigt och förklarar hur korrupt samhället är. Det är så mycket med detta som är ruttet och hur svårt motstånd med repressalier, hot och våld folk får utstå när det blir för känsligt med närmanden kring mordet på Olof Palme.

Förvånar mig inte ett dugg om Maclaine skulle stöta på motstånd om det han berättar stämmer och ännu mer känsliga uppgifter sipprar ut.

Ja, detta var ju det sjukaste han släppt hittills. Det gav ju en hel ny bild av Matte och en förståelse för varför han håller på med det han gör. Och om det stämmer också en helt ny respekt för den mannen.

Dessutom sprängstoff om något. Har han bevisning för allt det här så är det ju en av de största skandalerna i modern tid. Hoppas någon tidning vågar ta i det här.
Citera
2022-08-26, 17:02
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibbarsmuts
Mycket intressant! Vad finns det som tyder på att hen kan ha värvats av KGB? Du får gärna utveckla detta vid tillfälle.

Han hade en sårbar bakgrund. Frågan är vilken roll han tog i de konspirativa mötena.
Citera
2022-08-26, 17:03
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsach
Självklart inte. Jüri Lina är ju en mycket värdefull källa i egenskap av sin roll som självpåtagen KGB-jägare.
Bland annat är det ju genom honom vi har säkra besked om VG:s Bibelsmuggling och att han åkte fast för det i Sovjet.
I telefonboken tycker jag mig få bekräftelse på Bibelsmuggling genom förekomsten av Earl Poysti ( Chef för Hannu Haukka på radiostationen i Stockholm) och Elisabeth Ramsay (i kretsen kring Kjell Sjöberg ) även om hon i förhör förnekar bekantskap med Gunnarsson.

Tack för Poysti, hade inte hört talas om honom tidigare.
Citera
2022-08-26, 19:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Ja, detta var ju det sjukaste han släppt hittills. Det gav ju en hel ny bild av Matte och en förståelse för varför han håller på med det han gör. Och om det stämmer också en helt ny respekt för den mannen.

Dessutom sprängstoff om något. Har han bevisning för allt det här så är det ju en av de största skandalerna i modern tid. Hoppas någon tidning vågar ta i det här.

Att vara rätthaverist är att ha en sjukdom. Det hela blir tragiskt.

Men det gör inte hans slutsatser om Palmemordet bättre, snarare tvärt om.
Citera
2022-08-27, 06:39
Journalist ringer https://www.youtube.com/watch?v=C9FF9nnCK5g och ställer en fråga om Palme "Bestämdes slutscenen på tunnelgatan före eller efter mordet på Palme?"
Senast redigerad av jajagvinner 2022-08-27 kl. 07:28.
Citera
2022-08-27, 12:14
Medlem
14thInts avatar
Citat:

Var hittar du Ramsay i telefonboken?
Citera
2022-08-27, 14:42
Medlem
Citat:

Vem som kan skriva ihop en intressant telefonbok. Säger ingenting.
Citera
2022-08-27, 16:53
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Vem som kan skriva ihop en intressant telefonbok. Säger ingenting.

Det är inte alla som klarar av att pricka in ett mordplatsvittne och två WP-agenter.
Citera
2022-08-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajagvinner
Journalist ringer https://www.youtube.com/watch?v=C9FF9nnCK5g och ställer en fråga om Palme "Bestämdes slutscenen på tunnelgatan före eller efter mordet på Palme?"

Till och med Krantz övergav ju dom idéerna. Vad härnäst, en astrolog som startar en kanal om mop?
Citera
2022-08-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu

Nu har jag bara lyssnat på halva intervjun hittills. Jag ska lyssna på andra halvan när jag är färdig med lite kvällsbespisning.

Men detta är ju fullkomligt häpnadsväckande. Hans farsa tillhörde alltså någon stormförmögen affärsgrupp som investerade i fastigheter över hela världen. Kom över palmevapnet och blev sedan mördad själv.

Om detta stämmer är det bland det värre jag hört som är relaterat till palmemordet. Någon som vet om det finns någon tråd här på Flashback om mordet på Mattes farsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in