2022-08-27, 15:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Hade skämts som fan om jag vore du.
Att Republikanerna införde trickle down economics på 70-talet?
Det har jag svårt och se att jag kan göra, då jag var inte inblandad i dessa processer alls.
Min person är irrelevant för sak.
Citera
2022-08-27, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Att Republikanerna införde trickle down economics på 70-talet?
Det har jag svårt och se att jag kan göra, då jag var inte inblandad i dessa processer alls.
Min person är irrelevant för sak.

Du vet nog inte ens vilket tråd du trollar i längre.

PU:USA 👍
Citera
2022-08-27, 15:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du vet nog inte ens vilket tråd du trollar i längre.

PU:USA 👍
Detta är fakta om trickle down economics och att Republikanerna startade upp detta som en idé som skulle göra fattigare rika genom göra endast de rika rikare.
Men intresant att du blir trollad av fakta, är det vanligt?
Citera
2022-08-27, 15:26
Medlem
Citat:
Detta är fakta om trickle down economics och att Republikanerna startade upp detta som en idé som skulle göra fattigare rika genom göra endast de rika rikare.
Men intresant att du blir trollad av fakta, är det vanligt?

Tråden handlar om USA, där dina gelikar som valt ett liv i missbruk och misär väljer att leva i.

Vi i Sverige, i likhet med USA gör våra val.

Du valde arbetslöshet, vi andra valde att arbeta för vår försörjning. Du blev en parasit.
Citera
2022-08-27, 15:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tråden handlar om USA, där dina gelikar som valt ett liv i missbruk och misär väljer att leva i.

Vi i Sverige, i likhet med USA gör våra val.

Du valde arbetslöshet, vi andra valde att arbeta för vår försörjning. Du blev en parasit.
Ja, trickel down economics är i USA och startad då av Republikanerna, menar du har missat detta?

Och Sverige vet vi redan detta är en fallerad idé, men varför pratar du om Sverige och denna trickel down economics som skapat så mycket besvär i USA?
Deltar du inte ens i ämnet, undrar då det mest kommer nonsens nu, vart är din saklighet?

Och när folk försöker ta samma möjlighet, så kommer det bli som det är nu och att man har de som inte får jobb och därför bor de i tält på trottoaren i USA i dessa rika delstater med många möjligheter men inte räcker till alla.
Citera
2022-08-27, 16:18
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ja, trickel down economics är i USA och startad då av Republikanerna, menar du har missat detta?

Och Sverige vet vi redan detta är en fallerad idé, men varför pratar du om Sverige och denna trickel down economics som skapat så mycket besvär i USA?
Deltar du inte ens i ämnet, undrar då det mest kommer nonsens nu, vart är din saklighet?

Och när folk försöker ta samma möjlighet, så kommer det bli som det är nu och att man har de som inte får jobb och därför bor de i tält på trottoaren i USA i dessa rika delstater med många möjligheter men inte räcker till alla.

Lite ironiskt då att i princip samtliga av dessa städer som du hänvisar till är, och har varit, styrda av demokrater i årtionden.
Citera
2022-08-27, 16:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Lite ironiskt då att i princip samtliga av dessa städer som du hänvisar till är, och har varit, styrda av demokrater i årtionden.
JA, med många möjligheter, så kommer även en hel del aldrig lyckas.
Det i sak har inte mycekt med demokrater och göra, utan ett problem som Demokrater får i sina knän.
Citera
2022-08-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Nej, du kommenterar ju inte HDI. Det är du som failar stort.

HDI är inget vedertaget begrepp men tack för att du erkände att du hade fel. Inte alla som gör så.

Citat:

De mest välskötta städerna i USA är styrda av republikaner.

Citat:
Det i sak har inte mycekt med demokrater och göra, utan ett problem som Demokrater får i sina knän.

Haha. Somna om.
Citera
2022-08-27, 17:44
Medlem
Ja. ALLT vänsterliberalerna rör vid blir förstört.

Har vi inte lärt oss det, vid det här laget?

USA kämpar (de vettiga, dvs högern) febrilt för att deras land inte ska förstöras och gå ned i en totalt kollaps: moraliskt, ekonomiskt, kriminalpolitiskt. Som vänstern världen över: Kaos, förstörelse, oreda, anarki. Deras 4 ledord, som matchar deras mentalitet. KAOSMÄNNISKOR.
Citera
2022-08-27, 21:56
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Hur menar du nu? Menar du att det faktum att demokrater styr i så gott som alla drog, kriminalitets och hemlöshetshärdar i hela USA inte har någonting med demokraternas politik att göra?

Citat:
De mest välskötta städerna i USA är styrda av republikaner.

Eh, ja... Det var det jag påstod, på omvägar...
Citera
2022-08-28, 13:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hur menar du nu? Menar du att det faktum att demokrater styr i så gott som alla drog, kriminalitets och hemlöshetshärdar i hela USA inte har någonting med demokraternas politik att göra?

Eh, ja... Det var det jag påstod, på omvägar...
De som söker möjligheter bryr sig inte om vem som styr, de försöker flyta ditt och få ett jobb.
Men eftersom det inte finns till så många, så blir situationen med tälten ett faktum.
Detta är enkla saker att förstå, vad är det som hindrar dig att förstå så enkla saker?

Sen är det ett även ett svårlöst problem, men såklart Kalifornien kanske borde gå ur USA, så kan dom vägra släppa in dessa.
Men nu inser till och med bananrepublikaner att detta kommer sänka resten av USA, vilket gör allt till komik och när man inbillar sig saker och när man inte har hela argument eller ens förståelse för frågan och varför.

Inte heller har du ett intresse, för allt är ju Demokraternas fel OAVSETT och ALLTID har vi lärt oss.

Komiska är om Kalifornien skickat tillbaka de som kom dit och inte fick jobbet, så hade ni istället gråtit över detta, och detta enbart för allt är Demokraternas fel och det berättar allt vi behöver om den fallerade politiken du står bakom.

Och Bush och republikanerna är de som står bakom drogmisären och eftersom de aldrig lät åtalet startas upp.
Utan det fick de vuxna senare ta hand om själva, mycket intressant eller hur
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Ja. ALLT vänsterliberalerna rör vid blir förstört.

Har vi inte lärt oss det, vid det här laget?

USA kämpar (de vettiga, dvs högern) febrilt för att deras land inte ska förstöras och gå ned i en totalt kollaps: moraliskt, ekonomiskt, kriminalpolitiskt. Som vänstern världen över: Kaos, förstörelse, oreda, anarki. Deras 4 ledord, som matchar deras mentalitet. KAOSMÄNNISKOR.
En sak vi inser, det är ingen saklighet existerar för ditt påstående, vilket innebär det bara är fabuleringar nu.
För sakligheten vet vi aldrig kommer och hela argument.

Men denna fascistiska syn att allt Demokrater gör är fel, och allt bananrepublikaner gör är sant, vad ska vi göra med det skräpet?
Undrar då fascism berättar inget, utan det är bara makt som är det intressanta och det har ingen missat med trumpens statskuppsförsök och försök till systematiskt valfusk och få delstat att ändra rösterna som rumpen kunde vinna.
Citera
2022-08-28, 22:51
Avslutad
Denna är bara några dagar gammal från Philadelphia https://www.youtube.com/watch?v=gzOZPH1nWdc&ab_channel=HoodsNHollers
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in